kan en kvinde komme ud for kun at kunne bære ET bestemt køn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.727 visninger
23 svar
0 synes godt om
21. juni 2011

Anonym trådstarter

Altså kan det lade sig gøre at man fx kun kan bære pige-fostre? eller omvendt selvfølgelig!?

har hørt det et sted, men er der nogel af jer kloge piger som har forstand på det?

er nysgerrig om det er rigtig, overvejer at spørge min læge

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juni 2011

kimfrit

fisk, men følger da lige med

Anmeld

21. juni 2011

Nalle

Tja, min mor har fået 6 piger, ingen drenge!

Anmeld

21. juni 2011

-Sigrid-

Anonym skriver:

Altså kan det lade sig gøre at man fx kun kan bære pige-fostre? eller omvendt selvfølgelig!?

har hørt det et sted, men er der nogel af jer kloge piger som har forstand på det?

Der er noget med at hvis kvinder en gang har haft en dreng, har hun næste gang større sandsynlighed for at få en dreng

Anmeld

21. juni 2011

Mutti2B

Det er mandens sæd der bestemmer kønnet, så nej.

Anmeld

21. juni 2011

Mi

Jeg mener at have hørt, at nogle kvinder danner antistoffer mod drengefostre, men ikke pigefostre. Tror nok det var en undersøgelse der var lavet af kvinder som aborterede gentagne gange, hvor det viste sig at dette var en mulig forklaring. Men hæng mig ikke op på det

Anmeld

21. juni 2011

piadas

Min mor kender én, som har aborteret hver gang hun ventede piger. Jeg er ikke helt sikker på, hvor mange gange, hun har aborteret, men vel 3-4 gange. Hun har idag 3 drenge, og har vist ikke haft problemer med at bære dem. Hun har fortalt min mor, at hendes krop afstøder pigefostre, men hvad årsagen er, ved jeg ikke...

Min mor kender en anden, som har 2 døtre og 1 søn. Hendes krop ville vist også afstøde pigefostre, så hun blev behandlet med et eller andet, da det viste sig, at det var en pige, hun ventede.

Jeg ved desværre ikke mere end det, da det som sagt er noget, jeg har fået fortalt af min mor...

Anmeld

21. juni 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Ja.

Jeg har læst, at i meget sjældne tilfælde, så findes der en sygdom, som egentligt minder lidt om en allergisk/hormonal reaktion, at en kvinde afstøder fostre af et bestemt køn, og det er som regel drengebørn det går ud over.

Imidlertid kan man vist ikke finde noget om forskning her i Danmark, men man skal vende sig til lægevidenskabelige tidsskrifter "over there"..altså i USA.

Kærligst
Sussie

Anmeld

21. juni 2011

132319

Mutti2B skriver:

Præcis 

Anmeld

21. juni 2011

Mira0911

Mutti2B skriver:

Nemlig... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.