Kan man arve mors graviditets-symptomer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.926 visninger
14 svar
0 synes godt om
21. juni 2011

grøn · ært

Jeg snakkede med min mor i går og hun fortalte, at efter knap en uge, havde hun vildt ømme bryster og var absolut ikke i tvivl om, at hun var gravid. Derefter begyndte kvalmen og opskast.. Hele ni måneder! Det samme da hun var gravid med min lillesøster. Ni måneders kvalme.
Puha. Nogen der ved om det er arveligt sådan noget?
Har I der er gravide, de samme symptomer som jeres mor havde? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juni 2011

De3Guldklumper

Nej det kan man ikke. Du kan der imod godt arve lidt af din mors fødselsmåde - altså om du er hurtig fødende el ligge med veer i mange timer osv - der kan man arve lidt fra sin kære moder.

Anmeld

21. juni 2011

PernilleogDennis

min mor havde kvalme + 3 gange opkast dagligt i 6 mdr, jeg havde det fra uge 7-9 ca og kastede kun op få gange.. så jeg tror intet det har at sige..

Anmeld

21. juni 2011

grøn · ært

Pylle3 skriver:

Nej det kan man ikke. Du kan der imod godt arve lidt af din mors fødselsmåde - altså om du er hurtig fødende el ligge med veer i mange timer osv - der kan man arve lidt fra sin kære moder.

aaah, okay Så vil jeg ikke gå og frygte 9 mdr.'s kvalme-helvede 
Min mor fødte heldigvis ret hurigt.. Og tog i skole 1 time efter fødslen.. 

Anmeld

21. juni 2011

Corn

Hverken mine graviditeter, gener eller fødsler har mindet om min mors...

Anmeld

21. juni 2011

grøn · ært

PernilleogDennis skriver:

min mor havde kvalme + 3 gange opkast dagligt i 6 mdr, jeg havde det fra uge 7-9 ca og kastede kun op få gange.. så jeg tror intet det har at sige..

jubii, det lyder godt 

Anmeld

21. juni 2011

PernilleogDennis

Hyldeblomst skriver:

jubii, det lyder godt 

Så tror ikke du har noget at frygte.

Anmeld

21. juni 2011

Mira0911

Ingen af mine graviditeter eller fødsel har mindet om min mors på nogen måder... 

Anmeld

21. juni 2011

Preghiera

Hyldeblomst skriver:

Jeg snakkede med min mor i går og hun fortalte, at efter knap en uge, havde hun vildt ømme bryster og var absolut ikke i tvivl om, at hun var gravid. Derefter begyndte kvalmen og opskast.. Hele ni måneder! Det samme da hun var gravid med min lillesøster. Ni måneders kvalme.
Puha. Nogen der ved om det er arveligt sådan noget?
Har I der er gravide, de samme symptomer som jeres mor havde? 

Haha ja faktisk lidt! Da jeg var 2 måneder henne fik jeg VIRKELIG lyst til 3-stjernet salami!!! Spiser jeg normalt ALDRIG... Men min mor var ved at dø af grin for hun åd ikke andet da hun ventede hendes første

Så lige på dét punkt, ja Fandme en mærkelig craving

Anmeld

21. juni 2011

MaleneJensen

Hey..

Min og min mors graviditet var vidt forskellige, min mor døjede ikke med kvalme og hun kunne spise alt, jeg døjede rigtig meget med kvalme og kunne ikke spise så meget..

Men vil spise fødslen godt kan samlignes som din mors, min fødsel tog 5½ time og min mors 6timer med mig og min søster

Mvh Malene..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.