Cake pops/slikkepinds kage how to?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.980 visninger
15 svar
0 synes godt om
20. juni 2011

kimfrit

Hej Piger

Jeg har i da forsøgt mig at lave de der slikkepind kager, men de fejlede fuldstændig.

De smagte for det første alt for meget af chokolade og så kunne jeg slet ikke overtrække dem, fordi jeg brugte noget forkert overtræknings choklade.

Er der nogle der mon ligger inde med en opskrift på dem og en fremgårsmåde?, skal bruge dem til min datter snarlige 1. års fødselsdag.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juni 2011

Lullaby

Altså bare cake pops som ligner slikkepinde?

Anmeld

21. juni 2011

kimfrit

Lullaby skriver:

Altså bare cake pops som ligner slikkepinde?

Ja præcis

Ved godt det ikke burde være så svært, men det var det altså alligevel.

Anmeld

21. juni 2011

Clisolka

Jeg kunne egentlig også tænke mig at se en opskrift, så jeg følger med her 

Anmeld

21. juni 2011

kimfrit

Jeg har prøvet at kigge på youtube, med det siger mig ikke så meget

Er der ikke nogle der ligger inde med en opskrift?, som har virket for dem, med indgridiensen og fremgangsmåde.

Ved godt det burde være nemt, men jeg er vidst lidt af en BC på dette område

Anmeld

21. juni 2011

kimfrit

BB78 skriver:

Jeg kunne egentlig også tænke mig at se en opskrift, så jeg følger med her 

hihi ja et sgu ikke helt nemt alligevel, uden en opskrift

Anmeld

21. juni 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

kimfrit skriver:

Jeg har prøvet at kigge på youtube, med det siger mig ikke så meget

Er der ikke nogle der ligger inde med en opskrift?, som har virket for dem, med indgridiensen og fremgangsmåde.

Ved godt det burde være nemt, men jeg er vidst lidt af en BC på dette område

Du bager en kage. Lader den køle helt af. Laver noget frosting/smørcreme i matchende farve. knækker kagen ned i en skål. tilføjer frosting/smørcreme  indtil massen er fast og klæg - må ikke blive for våd. Stilles evt. lidt på køl, og ellers rulles kugler der sættes på en pind. Vendes i chokolade, pyntes og stilles på køl igen. Skal den være mega kreativ lader man selvf. det første lag chokolade størkne inden man arbejder videre.

Brug evt. flamenco pap til at stille dem oprejst.

Du kan købe noget farvet chokolade på nettet, eller købe chokoladefarve til at blande i hvid chokolade. Jeg laver dem typisk med chokoladekage og mørk chokolade samt krymmel. 

Anmeld

21. juni 2011

kimfrit

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Du bager en kage. Lader den køle helt af. Laver noget frosting/smørcreme i matchende farve. knækker kagen ned i en skål. tilføjer frosting/smørcreme  indtil massen er fast og klæg - må ikke blive for våd. Stilles evt. lidt på køl, og ellers rulles kugler der sættes på en pind. Vendes i chokolade, pyntes og stilles på køl igen. Skal den være mega kreativ lader man selvf. det første lag chokolade størkne inden man arbejder videre.

Brug evt. flamenco pap til at stille dem oprejst.

Du kan købe noget farvet chokolade på nettet, eller købe chokoladefarve til at blande i hvid chokolade. Jeg laver dem typisk med chokoladekage og mørk chokolade samt krymmel. 

Ih tak, hvorn laver man det der smørecream eller frostering?

Anmeld

21. juni 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

kimfrit skriver:

Ih tak, hvorn laver man det der smørecream eller frostering?

Denne er min yndlingsopskrift.

Brug endelig smør uden salt, hvis du en dag skal bruge det for sig selv oven på en kage. Det gør den mindre vammel! 

http://kagetosse.blogspot.com/2009/04/martha-stewarts-ultimate-chocolate.html

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.