Hmmm.. Tænder, hvornår tandbørste?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. juni 2011

Brams

Der skal børstes tænder fra den første tand viser sig og med tandpasta fra første gang også. Brug kun så meget tandpasta som der kan være på barnets lillefingernegl

I skal børste 2 gange om dagen, ligesom os voksne. Herhjemme bruger vi den samme tandpasta til Lærke som til os selv.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juni 2011

Papaya

camilla28 skriver:

et andet godt råd er at den lille også har en tandbørste  som hun må ha hele tiden en af dem hvor der er bide ring og en børste lign tingest på  for de små bisser kløer

Hejsa.. Ville lige høre hvad du mener med at have hele tiden..?? Mener du at hun skal have en hun kan bruge som legetøj??  

Anmeld

21. juni 2011

Papaya

Brams skriver:

Der skal børstes tænder fra den første tand viser sig og med tandpasta fra første gang også. Brug kun så meget tandpasta som der kan være på barnets lillefingernegl

I skal børste 2 gange om dagen, ligesom os voksne. Herhjemme bruger vi den samme tandpasta til Lærke som til os selv.

Synes at det er lidt svært.. Nogen siger man skal bruge tandpasta og andre siger nej.. Har selv været inde og læse lidt om det på nettet, men der står også så meget forskellige som herinde..

Nå, men så må jeg jo se hvad jeg gør.. Og tak for hjælpen ellers..

Anmeld

21. juni 2011

Papaya

Tina&Martin skriver:

Du skal børste allerede nu, morgen og aften. Og du skal ikke bruge tandpasta før de er omkring et år, mener jeg.

Vores børnetandlæge anbefalede at man købte en mild voksen tandpasta så de ikke blev skræmt over den stærke smag.

Som jeg skrev, at det er svært om man skal bruge tandpasta eller ej.. har læst nogen steder at man skal og andre steder at man ikke skal lige så forskelligt som herinde..

Anmeld

21. juni 2011

Brams

Prisana skriver:

Synes at det er lidt svært.. Nogen siger man skal bruge tandpasta og andre siger nej.. Har selv været inde og læse lidt om det på nettet, men der står også så meget forskellige som herinde..

Nå, men så må jeg jo se hvad jeg gør.. Og tak for hjælpen ellers..

Ja lige præcis, eller prøv at ringe til din egen tandlæge

Anmeld

21. juni 2011

2babygirls

Prisana skriver:

Som jeg skrev, at det er svært om man skal bruge tandpasta eller ej.. har læst nogen steder at man skal og andre steder at man ikke skal lige så forskelligt som herinde..

Måske du skulle kontakte din børnetandlæge. Vi fik i hvet fald at vide at vi skulle vente med tandpasta.

Anmeld

21. juni 2011

serinasmor

21. juni 2011

SaNiNa

Zeus skriver:

Jeg fik ellers af vide, at det var med tandpasta med det samme.. Helst zendium? Og så bare en lille prik på tandbørsten, på størrelse med lillefinger neglen

Det fik vi også afvide. og Nicklas vil kun have børstet tænder med tabdpasta på

Anmeld

21. juni 2011

chael

Prisana skriver:

Hej med jer derude..

Nu har vores lille skat lige fået 2 tænder på en gang! I går var der en på vej og en mere idag... Så det er jo skønt!!

Mit spørgsmål lyder på, hvornår skal man begynde at børste hendes tænder og bruger man bare alm. eller børne -tandpasta?? Og hvor ofte er det ligesom os, morgen og aften..??

Hilsen den fortvivlede mor..

Man børster morgen og aften, og man bruger bare almindelig tandpasta, gerne zendium, da den er mest mild. Og så ikke mere tandpasta, end størrelsen på dit barns LILLEfinger negl.

Mange siger man skam passe på flour, men det skader ikke noget hvis man følger anvisningerne. Og der er ikke nok flour i børnetandpasta, til at modvirke plak og karries på de små tænder, som jo er det der giver huller.

*Camilla 25+6

Anmeld

21. juni 2011

camilla28

Prisana skriver:

Hejsa.. Ville lige høre hvad du mener med at have hele tiden..?? Mener du at hun skal have en hun kan bruge som legetøj??  

ja præcist det har vores haft  og cathrine har stadig en  .. hun må bide i o hun er 2 men de tænder driller stadi

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.