Hmmm.. Tænder, hvornår tandbørste?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.759 visninger
21 svar
0 synes godt om
20. juni 2011

Papaya

Hej med jer derude..

Nu har vores lille skat lige fået 2 tænder på en gang! I går var der en på vej og en mere idag... Så det er jo skønt!!

Mit spørgsmål lyder på, hvornår skal man begynde at børste hendes tænder og bruger man bare alm. eller børne -tandpasta?? Og hvor ofte er det ligesom os, morgen og aften..??

Hilsen den fortvivlede mor..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juni 2011

Kindfed

Du begynder så snart, der er kommet tænder - altså nu. Brug en tandbørste beregnet til helt små børn, de er små og blødere. Tandpasta må du ikke bruge, før de er godt forbi 1-års alderen, til gengæld børster du morgen og aften. Et godt tip kan være kun at børste 3-5 sekunder af gangen, så føles det ikke som et kæmpe overgreb, hvad det ellers gør for mange børn at få børstet tænder.

Anmeld

20. juni 2011

Papaya

Kindfed skriver:

Du begynder så snart, der er kommet tænder - altså nu. Brug en tandbørste beregnet til helt små børn, de er små og blødere. Tandpasta må du ikke bruge, før de er godt forbi 1-års alderen, til gengæld børster du morgen og aften. Et godt tip kan være kun at børste 3-5 sekunder af gangen, så føles det ikke som et kæmpe overgreb, hvad det ellers gør for mange børn at få børstet tænder.

Se.. der blev jeg jo en del klogere...  Tak for hjælpen.. Hvor er i bare så søde herinde!!

Anmeld

20. juni 2011

Zeus

Jeg fik ellers af vide, at det var med tandpasta med det samme.. Helst zendium? Og så bare en lille prik på tandbørsten, på størrelse med lillefinger neglen

Anmeld

20. juni 2011

Mira0911

Zeus skriver:

Jeg fik ellers af vide, at det var med tandpasta med det samme.. Helst zendium? Og så bare en lille prik på tandbørsten, på størrelse med lillefinger neglen

Det samme fik jeg også at vide... 

Anmeld

20. juni 2011

132319

Zeus skriver:

Jeg bruger altså også tandpasta når jeg børster min datters tænder 

Anmeld

20. juni 2011

Kindfed

Det havde jeg også altid forestillet mig, men da vi var til 6-måneders undervisning ved hans kommende skoletandlæge fik vi at vide, at det må man endelig ikke. Det er noget med flourindholdet og risiko for allergi - hun forklarede det ikke nærmere end at de skal være mindst et år.

Nå ja, og at Zendium rigtig nok er bedst, fordi der ikke er skummemiddel i.

Anmeld

20. juni 2011

camilla28

et andet godt råd er at den lille også har en tandbørste  som hun må ha hele tiden en af dem hvor der er bide ring og en børste lign tingest på  for de små bisser kløer

Anmeld

21. juni 2011

Zeus

Kindfed skriver:

Det havde jeg også altid forestillet mig, men da vi var til 6-måneders undervisning ved hans kommende skoletandlæge fik vi at vide, at det må man endelig ikke. Det er noget med flourindholdet og risiko for allergi - hun forklarede det ikke nærmere end at de skal være mindst et år.

Nå ja, og at Zendium rigtig nok er bedst, fordi der ikke er skummemiddel i.

Okay, så stopper vi da bare med det igen

Anmeld

21. juni 2011

2babygirls

Prisana skriver:

Hej med jer derude..

Nu har vores lille skat lige fået 2 tænder på en gang! I går var der en på vej og en mere idag... Så det er jo skønt!!

Mit spørgsmål lyder på, hvornår skal man begynde at børste hendes tænder og bruger man bare alm. eller børne -tandpasta?? Og hvor ofte er det ligesom os, morgen og aften..??

Hilsen den fortvivlede mor..

Du skal børste allerede nu, morgen og aften. Og du skal ikke bruge tandpasta før de er omkring et år, mener jeg.

Vores børnetandlæge anbefalede at man købte en mild voksen tandpasta så de ikke blev skræmt over den stærke smag.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.