New York - har du nogle tips....?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. juni 2011

sarahb

tinasmor skriver:

Ok, så fik man lige VILDT lyst til at bestille en billet med det samme. Håber en dag det bliver min tur til at kommer der over.

ja ikk, vi skal derover om præcist et år og Forny vores ægteskabs løfter i Central Park på vores 10 års dag
Kan ikke vente...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juni 2011

tinasmor

Åh hvor dejligt

sarahb skriver:

ja ikk, vi skal derover om præcist et år og Forny vores ægteskabs løfter i Central Park på vores 10 års dag
Kan ikke vente...

Anmeld

21. juni 2011

Brams

Uha - New York - det er bare en super fed by, bare det var mig der skulle afsted igen

Mine anbefalinger er:

• ToysRUs, den er SÅ stor at der findes et pariserhjul inde i forretningen, det vil være et stort hit for ungerne.
  • M&M´s butikken er rigtig sjov, her kan man, udover at købe et utal af forskelligt merchandise, også blande sine egne M&M´s fra de enormt store beholdere, der har alle farver du kan drømme om.
  • Century21 der ligger nær Ground Zero har billige mærkevarer til både mænd og kvinder (sko, tasker, solbriller, tøj).
  • Færgeturen til Frihedsgudinden og Ellis Island (dog kun hvis man orker at stå lang tid i kø). Alternativt kan man nyde synet til de to ting fra en restaurant/bar, der også har et udendørsområde med bar med kig udover vandet.
  • Central Park, evt. en tur i hestevogn. Parken er en fantastisk lille oase midt i den meget travle by.
  • Sightseeing-bus er den, synes jeg, bedste måde at se byen på. I kan hoppe af og på som I synes, og kan købe billetter der duer til 2 dage.
  • Shows i New York er de bedste i hele verden, hvis børnene er til det, så find et børnestykke (evt. Disney) og tag ind og se det.

Husk gode gå-sko og varmt tøj

Desuden skal I huske, at danske statsborgere skal foretage en såkaldt ESTA-registrering på nettet senest 72 timer før indrejsen samt, at pas udstedt efter den 26. oktober 2006 skal være biometriske, se mere her http://www.fdm-travel.dk/usa/koer-selv-tips/pas-og-visumregler/

Håber I får en fantastisk tur

Anmeld

21. juni 2011

Wimmie

Jeg ELSKER New York - har været der 3 gange nu og det er lige fantastisk hver gang

Jeg kan nok næsten ikke nævne noget der ikke allerede er nævnt, men hvis I kan lide sushi, skal i prøve den restaurant der hedder Ishiumi - det er buffet, det er billigt og den er helt fantastisk

Og hvis I kan lide Cheesecake, så er NY jo verdenskendt for dem; de kan fås på næsten hvilkensomhelst café - mums!

Ellers vil jeg også sige:

Times Square - her er jo alt; butikker, restauranter (Hard Rock Café - yay!) og masser af ting at kigge på.

Central Park (især når det er godt vejr)

Chinatown - hyggelig stemning og fantastisk mad

Anmeld

21. juni 2011

BabyMus

13~12~09 skriver:

God aften, de damer.. Jeg skal til New York til efteråret med hele familien - og vi glæææææder os!

Nu prøver vi så at søge info om gode shoppingmuligheder (både til børn og voksne), seværdigheder og tips og tricks inden vi skal afsted

Hvad er dit bedste tip til os? Skal lige høre opmærksom på at vi er mange forskellige aldersgrupper - fra 2 - 50 år Men planen er ikke at vi skal gå op og ned af hinanden alle ti mennesker, så kom gerne med al info du har.. Både til store og små!

Knus fra Sarah

Fedt, rigtig god tur! Vi var derovre i september sidste år. Det var vores første tur (mig og min lillebror) og vores forældres 3. gang.

Nu skriver du efterår - uden at vide hvornår det lige er. Så KAN man altså godt få det varmt. Lagde bare lige mærke til at en skrev at solen ikke kan komme ned mellem skyskraberne. Så vil da blot lige nævne at jo det kan den godt. Vi kampsvedte hele tiden, der var fuld solen næsten alle vores dage. Blev så meget solskoldet, især i min hovedbund. Måtte rykke min skilning flere gange, fordi min hovedbund var så rød! Og det var altså i midten af september.

Ja de fleste ting som er værd at se har jo været nævnt, men en ting som jeg ikke lige at faldet over, er gåtur over Brooklyn Bridge. Kan godt være det ikke lyder af noget særligt, men jeg synes bare det var super fedt. Det der med at man bare går og skylinen kommer nærmere og nærmere. Det synes jeg bare var fedt. (:

Vi havde lejet en bil de første par dage, så vi kunne køre ud til Woodbury Commen Premium Outlets. Så kunne vi gå over til bilen med alle vores poser. Husk her at melde jer til VIP på deres hjemmeside. Endnu flere rabatter. (;

Vi var også en tur på Coney Island, men det var måske også nemmere når vi havde bilen. Vi spiste morgenmad på stranden, det var for vildt. Man kunne ikke lige fatte at man sad i 30 grader på en strand, og nåå ja, så var vi rent faktisk i New York! Men der er i hvert fald en masse for børnene i det store tivoli. Vi var ikke inde, men gik forbi.

Hmm ja. Men ellers er de fleste ting vist nævnt. (:

Udover det kan jeg kun sige: Nyd det! Man får så mange indtrykt, det er helt vildt. Man fatter det slet ikke synes jeg. Faldt bare så hurtigt i søvn hver aften vi gik i seng, vi havde bare oplevet så meget!

Men ja, M&Ms og Disney forretning til børnen, og til den søde tand cupcakes i Magnolia Bakery og Max Brenner hvor man kan få ALT i chokolade. Både købe ting men også bestille de vildeste desserter. Mmm det var godt. (:

Så er der jo musicals - men det er måske ikke så nemt når I er så mane og i alle aldressgupper.

Det var det jeg lige ville skrive. Igen, rigtig god tur. Jeg glæder mig til jeg en dag kan komme tilbage. (:

Anmeld

21. juni 2011

carneval

Uh .. New York ! Fantastisk by. Jeg kan vist ikke komme med bedre råd end dem som allerede er skrevet i tråden.

Mit råd er at nyde byen, at "suge" til jer af den energi der pulserer i byen, at tage jer tid til at sætte jer i en park og bare kigge på mennesker, at gå rundt så meget som muligt (man ser bare så meget mere når man går end kører), at se forskellige bydele (SoHo, the village, little ittaly, china town, little korea osv), Century 21 (som nævnt), den lille kirke ved siden af Ground Zero (samlingsstedet for politi og brandmænd under 9/11), South Street seaport, Grand central (vel nok den smukkeste "hovedbanegård" i verden), en gåtur ned af Fifth Avenue mod central park, se et broadway show, et af de store museer osv osv  

Det er så svært at nå at opleve bare en tiendedel af den by, men mit råd er at sørge for både at se de klassiske turistattraktioner og også bare opleve byen som de "indfødte" oplever den.

Det kribler helt i maven af at skrive dette... Jeg ELSKER NY.. og tager min tiende tur derover om kun to dage !! Wee ! (Jeg har desværre ingen erfaring med at have børn med.. vi skal dog have vores 8 mdr gamle datter med denne gang)

Vil ønske jer en fantastisk og uforglemmelig rejse

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.