Kan han sætte sig imod ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. juni 2011

Anonym trådstarter

duddi. skriver:

Så tror jeg ikke du skal være så nervøs. Jeg ville vælge at flytte hvis jeg var dig. Det du skal gøre, er at give ham besked 6 uger inden flytning. Så har han mulighed for, at søge bopælsret over jeres barn, hvis han vil modsætte sig flytningen. Ingen kan nægte dig at flytte! Og jeg tvivler da stærkt på, at han vil søge om bopæl da det jo så ville betyde at han skal have jeres bare hele tiden hvis han vinder. Så tror nu ikke du har så meget at frygte.

Jamen kan han virkelig det hvis baby kun er en måned, ? den har jo brug for at jeg ammer og sådan noget.. vil helst ikke tage en chance for at min baby bliver taget fra mig på nogen måde.. den er slet ikke gammel nok til at skulle undvære sin mor, og han er SLET ikke klar til at skulle være far for den .. men jeg er ikke selv ret gammel og kan på ingen måde klare alt det her helt alene . der er intet for mig herovre efter han er skredet og har smidt mig ud... intet... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juni 2011

sophiemy

Anonym skriver:

barnet er en måned . og han har som sagt ikke samværd med det, og ønsker det ikke, men vil sætte sig imod at jeg flytter væk fra københavn

Så tror jeg ikke du skal være bekymret. Han kan ikke stavnsbinde dig til at blive på sjælland. Dog skal du være forberedt på, at hvis der bliver samvær senere hen, kan du blive pålagt at betale transporten.

Men det er sgu' en lille pris for at have sit netværk tæt på sig. Jeres barn vil også være bedre tjent med dig og sit netværk - end med en far der MÅSKE vil se det om 5 år.

Hvad fanden er det for en udmelding? Måske om 5 år. Jeg bliver helt harm (på sådan en rasende, sitrende, voldsom måde)!!!!!

Anmeld

20. juni 2011

sophiemy

Anonym skriver:

Jamen kan han virkelig det hvis baby kun er en måned, ? den har jo brug for at jeg ammer og sådan noget.. vil helst ikke tage en chance for at min baby bliver taget fra mig på nogen måde.. den er slet ikke gammel nok til at skulle undvære sin mor, og han er SLET ikke klar til at skulle være far for den .. men jeg er ikke selv ret gammel og kan på ingen måde klare alt det her helt alene . der er intet for mig herovre efter han er skredet og har smidt mig ud... intet... 

Man tager aldrig en baby fra en velfungerende mor. Og man tvinger hende ikke til at påbegynde flaske, hvis hun ammer. Et barn der kun er en måned kan slet ikke undvære den primære omsorgspersons nærhed i længere tid af gangen.

Hvis han skal/vil se barnet, så ville det være ofte men korte perioder. Og da han jo slet ikke vil se barnet før "måske om 5 år", så bliver det ikke relevant - det er jeg sikker på.

Anmeld

20. juni 2011

H+S Skjolgborg.

Hvis han har smidt dig/jer ud så flytte du og babyen da bare hjem til jylland(din familie).Jeg kan slet ikke forstå han ikke ser barne så forstå jeg det kun af han gør eller siger/truer dig for af gøre det surt for dig tro han i du flytte hjem.Men du kan rolig flytte.Når barne er under 2 år gammel har han ikke de ville rettigerheder af sig.Du kan nemt flytte du skal bare skriver et brev til ham om du flytte 6 uger før du flytter så kan han tag stillingen til om han ville gør nået hved det eller ej.Hvis ikke så flytte du jo bare.Jeg har også stået der dog flytte jeg fra sjælland til et andet sted på sjælland.De sagde af han kunne gøre nået hved det vis han ville da det tog over en time med bus,tog også bus fra mig til ham.Men han truer nok kun med det for der sket ikke nået derefter også flytte vi.Han flytte så også selv til næstved kort efter så nu er der ikke så langt mellem os 30 km ca.Se af  find ud af hva dato du ville flytte også skriv eller sms ham.Do skal du husk af hvis du flytte siger statsforvaltingen sikkert af hvis der en dag blever samvær af han skal betale tur hjem til sig og du nåtr barne skal tilbage.det er den der skal have barne hjem der skal betale turen.Her der aflever vi søn og de kommer med ham for laver man ikke selv en aftale gør de det for en og det er nemlig den der skal have barne hjem hente selv.

Henriette

Anmeld

20. juni 2011

H+S Skjolgborg.

madagaskar skriver:

Man tager aldrig en baby fra en velfungerende mor. Og man tvinger hende ikke til at påbegynde flaske, hvis hun ammer. Et barn der kun er en måned kan slet ikke undvære den primære omsorgspersons nærhed i længere tid af gangen.

Hvis han skal/vil se barnet, så ville det være ofte men korte perioder. Og da han jo slet ikke vil se barnet før "måske om 5 år", så bliver det ikke relevant - det er jeg sikker på.

nemlig de tager ikke babyen fra dig det er 100 % sikker..Medmindre du ikke kan tag var på babyen.Men ikke pga du ville flytte hjem til jylland + når babyen er så lille er der normal kun samvær en gang om ugen i 1-3 timer nemlig forbi moren amme f.eks.Medmindre i selv aftaler mere.

Henriette

Anmeld

20. juni 2011

Linemaria90

hej du skal slet ikke være bekymret! du vil få medhold i alt hvis turen kommer til statsforvaltningen.. har du gemt hans beskeder om at han ikke vil se barnet? det kan komme dig til gode.

flyt du bare. bare meld det til faderen senest 5 uger inden.

kh line. (som har været i statsforv. en del gange )

Anmeld

20. juni 2011

Anonym trådstarter

madagaskar skriver:

Jeg er også rigtig ked af at han er sådan, og er helt vildt ked a at han ikke vil se nogen af os.. men blev godt nok også vred over at han slår op og smider mig ud da jeg så siger at jeg beholder barnet.  

håber heller ikke at det bliver et problem, det er ikke nemt bare at tage hjem og besøge mine venner og familie ... en lille baby i en bus i 5 timer og hvad med udstyr jeg selv skal slæbe hjem ? det kan jo ikke engang lade sig gøre at vi tager hjem og besøger min mor og far..  

Anmeld

20. juni 2011

Anonym trådstarter

Linemaria90 skriver:

hej du skal slet ikke være bekymret! du vil få medhold i alt hvis turen kommer til statsforvaltningen.. har du gemt hans beskeder om at han ikke vil se barnet? det kan komme dig til gode.

flyt du bare. bare meld det til faderen senest 5 uger inden.

kh line. (som har været i statsforv. en del gange )

har ikke nogen beskeder hvor han siger det direkte desværre da han kun vil snakke med mig om det .. han er bange for at give mig noget som helst på skrift (forståeligt nok) .. syns bare ikke han kan være det bekendt  

Anmeld

20. juni 2011

sophiemy

Anonym skriver:

Jeg er også rigtig ked af at han er sådan, og er helt vildt ked a at han ikke vil se nogen af os.. men blev godt nok også vred over at han slår op og smider mig ud da jeg så siger at jeg beholder barnet.  

håber heller ikke at det bliver et problem, det er ikke nemt bare at tage hjem og besøge mine venner og familie ... en lille baby i en bus i 5 timer og hvad med udstyr jeg selv skal slæbe hjem ? det kan jo ikke engang lade sig gøre at vi tager hjem og besøger min mor og far..  

Jeg synes bare du skal hjem til dit netværk og bo. Du og dit barn har brug for dit netværk i jeres hverdag. Det er guld værd ligefra de daglige glæder ved at have familie/venner tæt på til hjælp når den lille er syg (når din barsel slutter er du på r*ven HVER gang der er sygdom, hvis du ikke har dit netværk).

Hvis nogen forsøger at give dig belæring i "at du tager barnet fra faderen" - så henvis til mig, så skal jeg nok give dem det glatte lag! En mand der måske vil være der om 5 år, og derfor skal du bo alene (væk fra dit netværk) og vente på at han beslutter sig .... ja undskyld jeg er stadig fuldstændigt chokeret! Sikke en narrøv!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.