Kan han sætte sig imod ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.878 visninger
18 svar
0 synes godt om
20. juni 2011

Anonym trådstarter

Kan faren til barnet (fælles-forældremyndighed) bestemme om man flytter fra byen til ens gamle hjemby hvor baby's bedsteforældre osv. er? og hvad gør man så? 

jeg spørger fordi at faren til mit barn har tænkt sig at sætte sig imod at jeg flytter til jylland med mit barn (fra sjælland).. han har ikke samværd med barnet, jeg har intet familie derovre .. jeg har ingen til at hjælpe mig med andre ord.. er der ikke noget man kan gøre ? for at få lov til at flytte selvom at faren ikke ser det "praktisk" for ham at jeg flytter.. ?? 

HJÆLP!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juni 2011

sophiemy

Han kan ikke sætte sig imod som sådan. Men han kan søge at blive bopælsforældre når du flytter mere end 30 km væk (tommelfingerregel).

Om han får bopælen afhænger af

1) barnets tilknytning til det sted I bor (skole, venner, institution, familie)

2) hvor knyttet barnet er til ham/dig

3) barnets alder

Hvis jeg var dig ville jeg undersøge så meget jeg kunne. Dvs ringe til statsforvaltningen og måske eventuelt rådføre mig med en advokat (du kan jo finde nogle der rådgiver gratis)

Anmeld

20. juni 2011

jette1983

hvis han ikke har samværd så forstår jeg ikke rigtig hvorfor han modsætter sig.

Men faktisk så mener jeg han har ret til det når i har fælles forældremyndighed, jeg ville snakke med statsamtet hvis jeg var dig. Det kan jo være at de kan hjælpe med at snakke med ham om hvorfor han ikke vil have at du flytter når han alligevel ikke ser sit barn. Det kan jo være at han har planer om at begynde på det.hvis han har så synes jeg det er synd at flytte så langt væk med hans barn, det gør det jo nærmest umuligt for ham at få et forhold til barnet.

Anmeld

20. juni 2011

inpe

Når i har fælles forældremyndighed, kan du ikke bare flytte med barnet, uden han giver tilladelse, men når han ikke har samvær med jeres barn, ved jeg ikke hvordan det er.

Men hvorfor har i fællesforældremyndighed, hvis han ikke har samvær.

Tag en snak med statsforvaltningen, og måske om du ikke søge om fyld forældremyndighed, hvis han ikke har noget samvær og ikke skal have det fremtiden. Så kan han ikke bruge det, til at stavnsbinde dig, på sjælland, hvis du har din familie og netværk i jylland.

inpe

Anmeld

20. juni 2011

betski

Han kan søge om at få bopælsret over jeres barn. Nu skriver du baby? Hvor gammel er jeres barn? Og ser han slet ikke jeres barn?

Jeg har selv været turen igennem da jeg i 2009 valgt at flytte fra sjælland til jylland.

Anmeld

20. juni 2011

Anonym trådstarter

madagaskar skriver:

Han kan ikke sætte sig imod som sådan. Men han kan søge at blive bopælsforældre når du flytter mere end 30 km væk (tommelfingerregel).

Om han får bopælen afhænger af

1) barnets tilknytning til det sted I bor (skole, venner, institution, familie)

2) hvor knyttet barnet er til ham/dig

3) barnets alder

Hvis jeg var dig ville jeg undersøge så meget jeg kunne. Dvs ringe til statsforvaltningen og måske eventuelt rådføre mig med en advokat (du kan jo finde nogle der rådgiver gratis)

barnet er en måned . og han har som sagt ikke samværd med det, og ønsker det ikke, men vil sætte sig imod at jeg flytter væk fra københavn

Anmeld

20. juni 2011

Anonym trådstarter

jette1983 skriver:

Men faktisk så mener jeg han har ret til det når i har fælles forældremyndighed, jeg ville snakke med statsamtet hvis jeg var dig. Det kan jo være at de kan hjælpe med at snakke med ham om hvorfor han ikke vil have at du flytter når han alligevel ikke ser sit barn. Det kan jo være at han har planer om at begynde på det.hvis han har så synes jeg det er synd at flytte så langt væk med hans barn, det gør det jo nærmest umuligt for ham at få et forhold til barnet.

det er fordi at han tror at han på et tidspunkt (om 5 års tid) vil begynde at se barnet.. men jeg flyttede kun til kbh for at være sammen med ham, har ingen familie derovre og nærmest ikke nogen venner da de fleste er fælles og valgte ham da han ikke ville have barnet.. kan jo ikke klare mig helt alene i 5 år, der er ingen jeg kan ringe til hvis jeg er i skole og barnet bliver syg og skal hentes eller skal passes en dag, eller noget.  ! barnet er kun en måned gammel. og kender ikke sin far.. den eneste familie den har er mig og resten er i jylland.. kan slet ikke se en mening i at han vil beholde os derovre når han ikke vil have noget med os at gøre ..  

Anmeld

20. juni 2011

Anonym trådstarter

jette1983 skriver:

det er fordi at han tror at han på et tidspunkt (om 5 års tid) vil begynde at se barnet.. men jeg flyttede kun til kbh for at være sammen med ham, har ingen familie derovre og nærmest ikke nogen venner da de fleste er fælles og valgte ham da han ikke ville have barnet.. kan jo ikke klare mig helt alene i 5 år, der er ingen jeg kan ringe til hvis jeg er i skole og barnet bliver syg og skal hentes eller skal passes en dag, eller noget.  ! barnet er kun en måned gammel. og kender ikke sin far.. den eneste familie den har er mig og resten er i jylland.. kan slet ikke se en mening i at han vil beholde os derovre når han ikke vil have noget med os at gøre ..  

Anmeld

20. juni 2011

Anonym trådstarter

duddi. skriver:

Han kan søge om at få bopælsret over jeres barn. Nu skriver du baby? Hvor gammel er jeres barn? Og ser han slet ikke jeres barn?

Jeg har selv været turen igennem da jeg i 2009 valgt at flytte fra sjælland til jylland.

barnet er en måned.. 

nej han vil ikke se det.. men vil ikke have at jeg flytter for det gør det jo for besværligt for ham hvis han en eller anden dag vil have samværd. han vil måske begynde at se det når det er 5 år gammelt, det bare LANG tid uden familie og venner eller noget til at hjælpe en igennem det ..  

Anmeld

20. juni 2011

betski

Anonym skriver:

barnet er en måned.. 

nej han vil ikke se det.. men vil ikke have at jeg flytter for det gør det jo for besværligt for ham hvis han en eller anden dag vil have samværd. han vil måske begynde at se det når det er 5 år gammelt, det bare LANG tid uden familie og venner eller noget til at hjælpe en igennem det ..  

Så tror jeg ikke du skal være så nervøs. Jeg ville vælge at flytte hvis jeg var dig. Det du skal gøre, er at give ham besked 6 uger inden flytning. Så har han mulighed for, at søge bopælsret over jeres barn, hvis han vil modsætte sig flytningen. Ingen kan nægte dig at flytte! Og jeg tvivler da stærkt på, at han vil søge om bopæl da det jo så ville betyde at han skal have jeres bare hele tiden hvis han vinder. Så tror nu ikke du har så meget at frygte.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.