Ryst en dejlig dessert ud af ærmet :o)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.936 visninger
19 svar
0 synes godt om
19. juni 2011

Zafir

Min kusine har fødselsdag i morgen og har ønsket sig dessert... Mmm... Jeg er bare helt blank. Ikke fordi jeg ikke kan lide dessert - Me looove... Men jeg laver jo mest kager. så jeg kan bare ikke rigtig lige komme på noget Mmm...

Syntes bare budding eller chokomouse er lidt kedeligt. (altså jeg syntes det smager enormt godt hehe), men ikke lige fødselsdags agtigt... Hun siger: Noget med chokolade?!... :-S

Så jeres bedst ærmerystet dessert, der er 'noget med chokolade'... og ikke abemad, for det er heller ikke noget til en 20 års fødselsdag. Mmm...

PLZ. HELP!!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juni 2011

Miss Tina

Zafir skriver:

Min kusine har fødselsdag i morgen og har ønsket sig dessert... Mmm... Jeg er bare helt blank. Ikke fordi jeg ikke kan lide dessert - Me looove... Men jeg laver jo mest kager. så jeg kan bare ikke rigtig lige komme på noget Mmm...

Syntes bare budding eller chokomouse er lidt kedeligt. (altså jeg syntes det smager enormt godt hehe), men ikke lige fødselsdags agtigt... Hun siger: Noget med chokolade?!... :-S

Så jeres bedst ærmerystet dessert, der er 'noget med chokolade'... og ikke abemad, for det er heller ikke noget til en 20 års fødselsdag. Mmm...

PLZ. HELP!!!!

Hvad med en lækker is??

Der er også en chokoladekager der skal en tur i fryseren, den er super til en god købe-is. Kan bare ikke huske hvad den kage hedder

Anmeld

19. juni 2011

Tut

Tiramisu, det er dog ikke chokolade - men den er SÅ god

Jeg havde lavet tiramisu til min venindes 30 års førseldag i går, til 40 personer og alle var helt vilde:

Her er opskriften:

TIRAMI SU   ( Træk mig op )

Jeg starter altid med at finde et fad – størrelse afhængigt af antal personer, så mængden er kun ca., men sikkert til   4 personer.

4 æggeblommer – min.

100 g. sukker            

2 æggehvider

400- 500 g mascarpone

Ladyfingers ( Savoiardi ) svarende til 2 lag i fadet.

Kahlua ½ - 1 kop ( evt. Amaretto el. Tia Maria )

Stærk kaffe ½-1 kop

Kaffen smages til med sukker og køles af, hvorefter   Kahluaen tilsættes.

Æggeblommerne piskes hvide med sukkeret og mascarponen vendes i. Stiftpiskede æggehvider vendes i.

Ladyfingers vendes hurtigt i kaffeblandingen, skal stadig være faste og lægges tæt samme i fadet.

Ovenpå lægges mascarponecremen i et ca. 1 cm. tykt lag.

Endnu et lag ”vendte” ladyfingers

Endnu et lag mascarponecreme.

Stilles koldt, gerne til dagen efter.

Lige inden serveringen drysses med kakao.

Velbekomme

Anmeld

19. juni 2011

Carl-Emil's mor

Zafir skriver:

PLZ. HELP!!!!

et rugbrød fad fyldes 3/4 op med skællede madæbler der er skåret i stykker, 125 gram mel, 125 gram smør og 125 gram brun farin æltes sammen til mørdej/smulder dej.. bages ved 180 grader mener jeg det er ca også i små 20 min, men hold lidt øje med det.. 
Serveres med vanille is eller creme fraish alt efter hvor sødt man kan lide det  

Anmeld

19. juni 2011

Zafir

Miss Tina skriver:

Hvad med en lækker is??

Der er også en chokoladekager der skal en tur i fryseren, den er super til en god købe-is. Kan bare ikke huske hvad den kage hedder

Hun bor i kbh... Is ville smelte på vejen

Anmeld

19. juni 2011

Zafir

MorTilJanuar skriver:

et rugbrød fad fyldes 3/4 op med skællede madæbler der er skåret i stykker, 125 gram mel, 125 gram smør og 125 gram brun farin æltes sammen til mørdej/smulder dej.. bages ved 180 grader mener jeg det er ca også i små 20 min, men hold lidt øje med det.. 
Serveres med vanille is eller creme fraish alt efter hvor sødt man kan lide det  

Altså en æble, pund til pund Men det er bare ikke let og med jordbær
Elsker ellers æble pund til pund (laver det dog mest i sensommer/efterår, når haven bugner af æbler...)

Anmeld

19. juni 2011

Zafir

Ville små vandbakkelser fyldt med chokoflødeskum anrettet med skåret jordbær/melon være noget? eller for kedeligt????...

Anmeld

19. juni 2011

BinaMor

varme vafler med vanilieis og chokolade dyppede jordbær

Anmeld

19. juni 2011

Carl-Emil's mor

Zafir skriver:

Altså en æble, pund til pund Men det er bare ikke let og med jordbær
Elsker ellers æble pund til pund (laver det dog mest i sensommer/efterår, når haven bugner af æbler...)

heheh pas ved ikke hvad den hedder ved bare vi altid får den når britterne er hjemme på besøg  heheh men ja er mest efterårs jo.. og ikke chokolade som jeg lige fik overset.. 

Anmeld

19. juni 2011

Zafir

Tut skriver:

Tiramisu, det er dog ikke chokolade - men den er SÅ god

Jeg havde lavet tiramisu til min venindes 30 års førseldag i går, til 40 personer og alle var helt vilde:

Her er opskriften:

TIRAMI SU   ( Træk mig op )

Jeg starter altid med at finde et fad – størrelse afhængigt af antal personer, så mængden er kun ca., men sikkert til   4 personer.

4 æggeblommer – min.

100 g. sukker            

2 æggehvider

400- 500 g mascarpone

Ladyfingers ( Savoiardi ) svarende til 2 lag i fadet.

Kahlua ½ - 1 kop ( evt. Amaretto el. Tia Maria )

Stærk kaffe ½-1 kop

Kaffen smages til med sukker og køles af, hvorefter   Kahluaen tilsættes.

Æggeblommerne piskes hvide med sukkeret og mascarponen vendes i. Stiftpiskede æggehvider vendes i.

Ladyfingers vendes hurtigt i kaffeblandingen, skal stadig være faste og lægges tæt samme i fadet.

Ovenpå lægges mascarponecremen i et ca. 1 cm. tykt lag.

Endnu et lag ”vendte” ladyfingers

Endnu et lag mascarponecreme.

Stilles koldt, gerne til dagen efter.

Lige inden serveringen drysses med kakao.

Velbekomme

Tiramusu er min hade-dessert hehe. Så den laver jeg ikke, selvom andre sikkert ville være glade. Men jeg vil også selv spise den

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.