Jer med flaske børn.. Er hun mon træt af flasken?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. juni 2011

birthee

Den lykkelige skriver:

Nej for der var det også som om hun hev efter vejret fordi det gik alt for hurtig.. vi bruger avent flasker med mam sutter.. De passer fint i avent flaskerne.. valgte vi at gøre fordi de er aflange og dem kan hun bedre end de runde sutte hoveder.. men det var derfor jeg tænkte om hun ganske enkelt er træt af mælken/flasken..

det er jo ikke sikkert de 2 typer passer sammen 100%, selv om sutten godt kan passe til flasken... det er jo 2 forskellige måder anti-kolik systemet er opbygget på, så det er jo ikke sikkert de 2 forskellige mærker tilsammen kan give den korrekte anti-kolik-funktion, hvilket måske kan medføre øget luft i maven/flasken... ved avent sidder anti-kolik-funktionen jo i suttens udformning og låget, hvor det ved MAM-flaskerne sidder i bunden primært...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2011

Den lykkelige

birthee skriver:

det er jo ikke sikkert de 2 typer passer sammen 100%, selv om sutten godt kan passe til flasken... det er jo 2 forskellige måder anti-kolik systemet er opbygget på, så det er jo ikke sikkert de 2 forskellige mærker tilsammen kan give den korrekte anti-kolik-funktion, hvilket måske kan medføre øget luft i maven/flasken... ved avent sidder anti-kolik-funktionen jo i suttens udformning og låget, hvor det ved MAM-flaskerne sidder i bunden primært...

Ej  shit har jeg da ikke tænkt på.. har vi gjort siden hun blev født fordi hun bare ikke kunne de der store runde suttehoveder.. det flød ud i siderne..

Anmeld

18. juni 2011

birthee

Den lykkelige skriver:

Ja det er også et kæmpe ønske jeg har.. men hvordan dælen skal jeg gøre det??

Altså du skal bestemme dig for en periode på dagen, hvor hun kan få ro til at sove et stræk på et par timer... nu nævner du fx. at hun vågner kl 4 og får en flaske, og så sover igen et par timer... den flaske kl 4 er det den på 180 ml??? så ville jeg måske når hun vågner kl syv prøve at trække den en halv time hvis det er muligt, så hun kommer op på 3 timer inden den næste flaske... nu ved jeg ikke hvor tit du bader hende, men du kunne jo ligge hendes bad der... ellers kunne du også vælge at gribe ind om aftenen, så du giver hende en flaske kl 19, og derefter vælger at hun skal have en flaske kl 22., så hun måske kan sove igennem til kl 6 næste morgen... så får hun et stræk der, og du kan give hende en lur igen omkring kl. 7.30/8.00 - og så sige at der vil du gerne hun sover 2 timer... vækker hende, giver hende flaske og så lur igen når hun har været vågen 1½-2 timer...

caroline's dag er som følgende, bare for at du ser hvordan det kan være:

06.30/7.00: hun vågner og får en flaske, vi er lige gået op på 270 ml til hendes morgenflaske.

8.00/8.30: formiddagslur - hun sover gerne til omkring kl 11 - her er det mig der bestemmer at det skal hun - så er det sut/vugge lidt med vognen (max 2 minutter), og så sover hun som regel...

11.00/12.00: flaske igen, 220 ml... her ryger der som minimum 150 ml.

15.00: Vi henter storebror hun bliver derfor vækket og sat i autostolen....

15.30: Flaske igen, 220 ml... hun tager det hele...

16.00: lur igen, omkring 2 timer... nogle gange kun 1-1½...

18.00/18.30: flaske igen, 220 ml -  det hele...

19.00: lur på 1 time...

20.30: nat-flaske - omkring 100-150 ml...

Sådan er Caroline's dag... det tog 3-4 dage at vænne hende til rutinen om formiddagen, men den fungerer faktisk nu - og sådan forløber alle hendes dage stort set...

Knus

Anmeld

18. juni 2011

birthee

Den lykkelige skriver:

Ej  shit har jeg da ikke tænkt på.. har vi gjort siden hun blev født fordi hun bare ikke kunne de der store runde suttehoveder.. det flød ud i siderne..

Min teori med hensyn til at maden flyder ud i siden ved avent-flaskerne er at de får suget så hårdt pga. de er sulten, at der kommer så meget vacum i flasken så det presser mælken ud i munden på dem - de kan ikke nå at synke, og derfor løber det ved siden af... jeg købte til at starte med 1 MAM-flaske, og det fungerede bare perfekt... det var en fredag, og inden weekenden var omme, var vi gået over til MAM-flaskerne...

Anmeld

18. juni 2011

Den lykkelige

birthee skriver:

Min teori med hensyn til at maden flyder ud i siden ved avent-flaskerne er at de får suget så hårdt pga. de er sulten, at der kommer så meget vacum i flasken så det presser mælken ud i munden på dem - de kan ikke nå at synke, og derfor løber det ved siden af... jeg købte til at starte med 1 MAM-flaske, og det fungerede bare perfekt... det var en fredag, og inden weekenden var omme, var vi gået over til MAM-flaskerne...

Har lige fundet alle de originale sutter frem og er ved at dampe.. årh bliver sku ked over at tænke på hvis hun har haft ondt i maven pga det.. men altså virker nu ikke sådan.. hun er vildt god til at bøvse af.. Vi havde også mam til at starte med.. men synes de var så dumme med de låg i bunden.. synes ikke altid de holdt tæt.. man skulle virkelig være omhyggelig med at få dem lukket ordentligt..

Anmeld

18. juni 2011

birthee

Den lykkelige skriver:

Har lige fundet alle de originale sutter frem og er ved at dampe.. årh bliver sku ked over at tænke på hvis hun har haft ondt i maven pga det.. men altså virker nu ikke sådan.. hun er vildt god til at bøvse af.. Vi havde også mam til at starte med.. men synes de var så dumme med de låg i bunden.. synes ikke altid de holdt tæt.. man skulle virkelig være omhyggelig med at få dem lukket ordentligt..

det er jo meget individuelt med flasker - jeg er vildt glad for MAM-flaskerne... synes ikke de er så besværlige at samle efter at jeg har fundet rutinen omkring dem... ellers kan jeg også anbefale pigeon flaskerne - det kunne jo være den passede perfekt til hende  de er vidst på tilbud i babysam lige nu - bare for at prøve den, hvis det ikke går med avent-flaskerne

Anmeld

18. juni 2011

Den lykkelige

birthee skriver:

Altså du skal bestemme dig for en periode på dagen, hvor hun kan få ro til at sove et stræk på et par timer... nu nævner du fx. at hun vågner kl 4 og får en flaske, og så sover igen et par timer... den flaske kl 4 er det den på 180 ml??? så ville jeg måske når hun vågner kl syv prøve at trække den en halv time hvis det er muligt, så hun kommer op på 3 timer inden den næste flaske... nu ved jeg ikke hvor tit du bader hende, men du kunne jo ligge hendes bad der... ellers kunne du også vælge at gribe ind om aftenen, så du giver hende en flaske kl 19, og derefter vælger at hun skal have en flaske kl 22., så hun måske kan sove igennem til kl 6 næste morgen... så får hun et stræk der, og du kan give hende en lur igen omkring kl. 7.30/8.00 - og så sige at der vil du gerne hun sover 2 timer... vækker hende, giver hende flaske og så lur igen når hun har været vågen 1½-2 timer...

caroline's dag er som følgende, bare for at du ser hvordan det kan være:

06.30/7.00: hun vågner og får en flaske, vi er lige gået op på 270 ml til hendes morgenflaske.

8.00/8.30: formiddagslur - hun sover gerne til omkring kl 11 - her er det mig der bestemmer at det skal hun - så er det sut/vugge lidt med vognen (max 2 minutter), og så sover hun som regel...

11.00/12.00: flaske igen, 220 ml... her ryger der som minimum 150 ml.

15.00: Vi henter storebror hun bliver derfor vækket og sat i autostolen....

15.30: Flaske igen, 220 ml... hun tager det hele...

16.00: lur igen, omkring 2 timer... nogle gange kun 1-1½...

18.00/18.30: flaske igen, 220 ml -  det hele...

19.00: lur på 1 time...

20.30: nat-flaske - omkring 100-150 ml...

Sådan er Caroline's dag... det tog 3-4 dage at vænne hende til rutinen om formiddagen, men den fungerer faktisk nu - og sådan forløber alle hendes dage stort set...

Knus

Men tror jeg aldrig ville kunne fungere herhjemme.. for hun sover slet ikke af du køre med vognen.. eller vugger den.. så ligger hun bare og griner og pludre og kigger rundt.. hvis jeg f.eks. er ude og gå med vognen i 1,5 time.. så kan jeg sætte uret efter at hun vågner mellem 30-45 min efter hun faldt i søvn..
Ja hun får de der 180 ml kl 4 om natten også får hun igen kl ca 7.30 når vi er stået op og hun har fået tøj på.. Så der går jo 3,5 time..

Men jeg har lige i den her uge vænnet hende fra slyngevuggen og en vuggende barnevogn.. fordi hun KUN kunne sove hvis vi vippede hende.. Det tog os 5 dage til hun forstod det.. og nu kan vi bare ligge hende, give sutten og bamsen også sover hun lidt efter, UDEN at vi vugger  Og det er jeg bare SÅ glad for.. for det andet var godt nok frustrerende.. Så vil helst ikke tilbage til at skulle bruge det vuggeri..

Anmeld

19. juni 2011

K&S

Den lykkelige skriver:

Vores datter er 4 måneder idag.. Hun har altid fået ca 120 ml hver 3-3,5 time (bortset fra om natten)..
Nu er hun helt vild sulten efter allerede 2-2,5 time og ligså snart flasken nærmer sig munden så bliver hun helt aggressiv og sluger flasken som om hun aldrig får noget at spise.. hun spiser dog stadig kun de der 120 ml.. Men under hele "måltidet" drikker hun helt vildt skiftevis med at "slippe" taget og flytte hovedet.. som om hun så ikke vil have mere eller nærmest er "forpustet".. men lige så snart flasken kommer tæt mod munden griber hun ud efter den igen som om hun bare er sindsyg sulten.. Men ligeså snart hun får den slipper hun på samme måde igen.. og sådan gør hun lige til flasken er tom  Kan det være fordi hun er træt af mælken/flasken? Hvordan viste jeres tegn til de ikke gad flasken mere?

Anton har altid kun fået flaske og han har også haft perioder, hvor det har virket som om, at han ikke gad flasken mere, men det er gået over igen - vi prøvede også med større suttehoved, men der blev han næsten kvalt, fordi det løb så hurtigt

Hvor længe har det stået på? og hvilken MME bruger I?

Anmeld

19. juni 2011

Prinsessens'Mor<3

Den lykkelige skriver:

Hun får ca 1100 ml i døgnet.. hun bliver mæt.. Vi laver altid så hun levner.. så vi er sikre på hun får det hun kan spise.. Har lige prøvet skifte selve sutten til en str. 4.. men der løb det ud i siderne af munden.. Og hun virkede som om det var alt for meget.. normalt bruger vi mam nr. 2 og den burde jo eentlig også være ok så i forhold til hvad du skriver.. for hun er jo 4 måneder.. hun vejer 5800 gram og er 64 cm..

Maja kan ikke bruge nr. 3 i MAM den er også for hurtig for hende, hun er godt tilfreds med 2 men bruger vi 1 så bliver hun sur på den.. Men ellers ingen råd herfra, Maja gør det stadig også nogle gange..

Anmeld

19. juni 2011

Den lykkelige

K&S skriver:

Anton har altid kun fået flaske og han har også haft perioder, hvor det har virket som om, at han ikke gad flasken mere, men det er gået over igen - vi prøvede også med større suttehoved, men der blev han næsten kvalt, fordi det løb så hurtigt

Hvor længe har det stået på? og hvilken MME bruger I?

Lyder præcis som herhjemme..
Vi bruger NAN1  Hun har gjort det i en uges tid..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.