Jer med flaske børn.. Er hun mon træt af flasken?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. juni 2011

Mi

Min tanke er at hullet i sutten måske skal være lidt større. Vores blev nemlig vild utålmodige hvis det ikke kom hurtigt nok. De kan også blive trætte af at sutte før de bliver mætte, hvis hullet er for småt.

www.stjerneleg.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2011

Prinsessens'Mor<3

Jeg tænker præcis det som de andre skriver, for det samme gør Maja og det hjalp og skifte sut, og også til større hul, for ved f.eks. MAM sutteflasker der kan man skifte dem, tror der er 1-3 og så en der hedder x og 1 er fra 0-2 mdr 2 er fra 2-4 og 3 er fra 4-6 mdr (tror jeg de er) og x er så til vælling og sådan..  Men så som en anden skriver så tænker jeg også om hun for nok? hvor meget vejer hun?

Anmeld

18. juni 2011

Den lykkelige

birthee skriver:

Måske fordi mængden hun får (120 ml) er for lille til at hun bliver ordentlig mæt??? Det er jo meget individuelt, men min lille Caroline på 11 uger får 220 ml 4-5 gange i døgnet... Så måske det er fordi hun er vold-sulten, og derfor faktisk ikke kan finde ud af at spise???

Jamen vi gør altid så hun levner.. laver altid ekstra hvis hun tømmer den.. Så hun bliver mæt af det.. Hun spiser ca 8 gange i døgnet.. nat flasken hun får ca kl 4 om natten er på 180 som hun plejer drikke helt de andre 7 er på 120 ml.. Så hun får faktisk det samme som din datter.. 

Anmeld

18. juni 2011

Den lykkelige

MaleneS2011baby<3 skriver:

Jeg tænker præcis det som de andre skriver, for det samme gør Maja og det hjalp og skifte sut, og også til større hul, for ved f.eks. MAM sutteflasker der kan man skifte dem, tror der er 1-3 og så en der hedder x og 1 er fra 0-2 mdr 2 er fra 2-4 og 3 er fra 4-6 mdr (tror jeg de er) og x er så til vælling og sådan..  Men så som en anden skriver så tænker jeg også om hun for nok? hvor meget vejer hun?

Hun får ca 1100 ml i døgnet.. hun bliver mæt.. Vi laver altid så hun levner.. så vi er sikre på hun får det hun kan spise.. Har lige prøvet skifte selve sutten til en str. 4.. men der løb det ud i siderne af munden.. Og hun virkede som om det var alt for meget.. normalt bruger vi mam nr. 2 og den burde jo eentlig også være ok så i forhold til hvad du skriver.. for hun er jo 4 måneder.. hun vejer 5800 gram og er 64 cm..

Anmeld

18. juni 2011

birthee

Den lykkelige skriver:

Jamen vi gør altid så hun levner.. laver altid ekstra hvis hun tømmer den.. Så hun bliver mæt af det.. Hun spiser ca 8 gange i døgnet.. nat flasken hun får ca kl 4 om natten er på 180 som hun plejer drikke helt de andre 7 er på 120 ml.. Så hun får faktisk det samme som din datter.. 

Det kan jeg godt se - så er hun bare en pige der tager mange små måltider... får hun sovet nok, når hun er vågen så ofte for at spise??? hun kan jo ikke rigtig nå at tage et langt stræk med søvn....

Anmeld

18. juni 2011

Den lykkelige

birthee skriver:

Det kan jeg godt se - så er hun bare en pige der tager mange små måltider... får hun sovet nok, når hun er vågen så ofte for at spise??? hun kan jo ikke rigtig nå at tage et langt stræk med søvn....

Hun sover fra 19-4 og igen fra 4.30-7.. og resten af dagen sover hun ca 4-5 gange af 45 min varighed..

Anmeld

18. juni 2011

birthee

Den lykkelige skriver:

Kan det være flaske-typen??? Jeg havde Avent-flasker til Caroline i starten, men det fungerer bedre for hende med MAM-flaskerne... det er jo i hvert fald nok ikke sutte-str., når du siger det løber ud af munden på hende ved en større sut...

Anmeld

18. juni 2011

Den lykkelige

birthee skriver:

Kan det være flaske-typen??? Jeg havde Avent-flasker til Caroline i starten, men det fungerer bedre for hende med MAM-flaskerne... det er jo i hvert fald nok ikke sutte-str., når du siger det løber ud af munden på hende ved en større sut...

Nej for der var det også som om hun hev efter vejret fordi det gik alt for hurtig.. vi bruger avent flasker med mam sutter.. De passer fint i avent flaskerne.. valgte vi at gøre fordi de er aflange og dem kan hun bedre end de runde sutte hoveder.. men det var derfor jeg tænkte om hun ganske enkelt er træt af mælken/flasken..

Anmeld

18. juni 2011

birthee

Den lykkelige skriver:

Hun sover fra 19-4 og igen fra 4.30-7.. og resten af dagen sover hun ca 4-5 gange af 45 min varighed..

Så får hun jo også sovet fint... men det er jo ikke særlig lange søvn-perioder hun har i løbet af dagen... min sp sagde at caroline var gammel nok nu til at vælge et tidspunkt i løbet af dagen hvor jeg ville have hun tog en lang lur... hun sover fra ca. 20.30-06.30 om natten... når hun så står op om morgenen, er hun vågen ca. 1 time, så er hun putteklar igen og tager 3-4 timer... hvis nu du kunne få hende til at tage et længere stræk om formiddagen, kunne det være hun automatisk ville være mere sulten/spise lidt mere???

Anmeld

18. juni 2011

Den lykkelige

birthee skriver:

Så får hun jo også sovet fint... men det er jo ikke særlig lange søvn-perioder hun har i løbet af dagen... min sp sagde at caroline var gammel nok nu til at vælge et tidspunkt i løbet af dagen hvor jeg ville have hun tog en lang lur... hun sover fra ca. 20.30-06.30 om natten... når hun så står op om morgenen, er hun vågen ca. 1 time, så er hun putteklar igen og tager 3-4 timer... hvis nu du kunne få hende til at tage et længere stræk om formiddagen, kunne det være hun automatisk ville være mere sulten/spise lidt mere???

Ja det er også et kæmpe ønske jeg har.. men hvordan dælen skal jeg gøre det??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.