julehjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.712 visninger
21 svar
0 synes godt om
2. december 2008

Anonym trådstarter

nu står jeg / vi i en ret super træls situation... vi har ingen penge at holde jul for... her i mandags opdagede vi at banken havde taget alle vores penge (og der er endda 1000 i overtræk). banken vil ikke hjælpe os og jeg ved virkelig ikke hvad vi skal gøre stemningen herhjemme er mildest talt DÅRLIG. vi har været nødt til at sige til familien at de ikke skal købe gaver til os, for vi har ikke råd til at købe noget som helst til dem... og det er en total faliterklæring i min verden. så tænkte jeg på om man kunne få noget engangshjælp fra kommune eller lignende?? vi kan ikke engang give vores datter en julegave. vil i ikke nok hjælpe mig??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. december 2008

Honningblomst

Hvad med at tale med jeres bank og få et lån indtil børnepengene kommer i januar, evt...tror ikke der er så meget andte at gøre, desværre.
Knus Eva.

Anmeld

2. december 2008

Balderson

Du kan da altid prøve at ringe til kommunen og spørge dem ad.. Det sker der jo ikke noget ved.. Men du kommer nok til at betale det du evt. kan låne tilbage igen...

Ellers så hvis du går på nette og skriver Julehjælp, så kommer der sider frem hvor man kan søge om julemad osv..

Desværre er sidste frist for ansøgning udløbet ved nogle af dem, men det er da et forsøg værd...

Anmeld

2. december 2008

Nadi

Du kan søge på folkekirkensnødhjælp (mener det er dem), de hjælper familier i svære situationer. Jeg ved ikke om kommunen giver noget, men jeg synes jeg har hørt noget om det.
Håber I får noget hjælp for I skal da holde jul!!
Og det behøver jo ikke være en traditionel jul. I kunne måske lave nogle hjemmelavede gaver, få noget god mad (det behøver jo ikke koste flere 1000 kr for at det smager godt) og så hygge jer sammen med julesange, brædtspil, kortspil og god fjernsyn.
Julen handler jo om at være sammen med dem man har kær, ikke om at give dyre julegaver.
Held og lykke, håber I får en dejlig jul alligevel!

-Nadia

Anmeld

2. december 2008

Stumpen

Vi (min kæreste) har også været meget langt ude, så jeg tror hverken banken eller kommunen vil hjælpe med penge -i hvert fald ikke til julegaver...

Kan I ikke fortælle jeres forældre hvordan det står til, måske vil de hjælpe jer, så I kan få en god jul og tage ordentlig fat om problemerne i januar...

Jeg vil som også bare sig at jeg virkelig føler med jer, det er så pisse hårdt at skulle vende hver en fem-øre.. At betale gamle girokort og der måneden efter kommer et nyt ind ad brevsprækken med de renter, man nu ikke nåede at betale på den forrige regning.. Det er bare ikke nogen rar fornemmelse, det er mildest talt et helved, hvor det handler om at gå et skridt frem og to tilbage, sådan havde vi det i nogle år.. Nu kører det rundt, men der skal ikke ske de store uforudsete ting, så er vi tilbage og skrabe bunden...
Har du brug for at "snakke" så skriv endelig..
Anja -der ville ønske hun kunne hjælpe jer..

Anmeld

2. december 2008

Loggidut

jeg har ingen anelse om hvordan jeg kan hjælpe, men en god ide er som Nadi skriver, hold den mest tætte jul i kan med jeres lille familie, julen handler nemlig ikke om at skal være dyr, men om at være tæt på dem man elsker.

men forsøg med kommunen eller med at få børnepengene på forskud, man kan evt. også søge nogle julelegater, mener jeg, prøv at søg på legater, der kan altså hentes en del, ved bare ikke om i er sent ude

uanset, så håber jeg i finder den rette hjælp, så i kan få en dejlig juleaften.

Anmeld

2. december 2008

twinboys

Ville bare ønske jer held og lykke og en glædelig jul selv om i sidder i en træls situation...

Majbritt

Anmeld

2. december 2008

jolu

Skynd dig at ringe til dit lokale sogn, de fleste sogne har både kontant hjælp og/eller pakkehjælp til enlige, ældre og barenødlidende. Det er nogle ret flotte pakker man kan modtage som hjælp og det er da bestemt et forsøg hver.

Er sikker på at Jeres familie kan forstå at det ikke bliver til nogle gaver og at i priorterer en lille ting til Jeres datter højest! Det ville enhver da kunne forstå.....

Så det må i absolut ikke få grå hår af....håber inderligt at i finder ud af det.

Anmeld

3. december 2008

MorCamilla

Øv en trist situration i sidder i.. Det er aldrig sjovt og er der noget der kan tærre på en familie så er det da en dårlig økonomisk situration...

Kan I evt. ikke snakke med jeres bank om en bevillig overtræk til jan. 09 når der kommer børnepenge.. ??

Jeg ved ikke om man kan søge noget ved kommunen eller lignende, men det skader jo ikke at prøve.. Det tror jeg at jeg ville gøre hvis det var mig...

Alt held og lykke til jer...

Knus fra Camilla.

Anmeld

4. december 2008

1977

Profilbillede for 1977
Kan du ikke lige skrive et brev til mig...har en ide

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.