16 aborter!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. juni 2011

CmarianN

Miss T skriver:

Det er i hvert fald vigtigt, at du gør opmærksom på det igen. Men de vil formentlig kunne se noget på skanningen

Og det der egen læge halløj, det er bare så vigtigt, at det er en læge, som man har tiltro og tillid til, så få det gjort inden du bliver kørt ned på det..

tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2011

LBK

CmarianN skriver:

Ja det vil jeg også helst... Men desværre er jeg i den situation, at min læge ikke er den mest samarbejdsvillig person på denne jord. Så alt skal jeg på knæ og trygle om og det er ikke sikkert det giver poto. Hans standart svar er, at v i ser tiden an, tager ikke sorgerne på forskud OG hvorfor skulle der være noget galt - du jo sund og rask!

Og JA overvejer at flytte læge inden jeg skal besøge ham for meget OG med mit kommende barn

Det lyder da som en fremragende idé ar flytte læge...

Anmeld

18. juni 2011

Maalene

Åhh, aner intet om det overhovedet søde, men vil bare give dig en KÆMPE krammer - er sikker på I har en dejligste, sunde og raske baby inde i maven

Anmeld

18. juni 2011

CmarianN

L_K skriver:

Det lyder da som en fremragende idé ar flytte læge...

Anmeld

18. juni 2011

CmarianN

Maalene skriver:

Åhh, aner intet om det overhovedet søde, men vil bare give dig en KÆMPE krammer - er sikker på I har en dejligste, sunde og raske baby inde i maven

Taak sødte  Skal til TS mandag - er utrolig spændt!!! Så må du lige holde øje efter opdatering

Anmeld

18. juni 2011

Maalene

CmarianN skriver:

Taak sødte  Skal til TS mandag - er utrolig spændt!!! Så må du lige holde øje efter opdatering

Eeeej, hvor fantastisk

Vil krydse aaaalt hvad jeg kan, og så glæder jeg mig til at se et fint billede af lille blypper

Anmeld

18. juni 2011

CmarianN

Maalene skriver:

Eeeej, hvor fantastisk

Vil krydse aaaalt hvad jeg kan, og så glæder jeg mig til at se et fint billede af lille blypper

Tak ven - vi får brug for al den medvind vi kan få

Anmeld

18. juni 2011

prettybutterfly

Tillykke med graviditeten!!! Men for pokker hvor kan jeg godt forstå du er nervøs! Heldigvis skal du jo ikke vente ret længe før du ved en nakkefoldskanning kan se om barnen har downs. Og ja downs syndrom er en arvelig sygdom hvor man har 3 gange kromosom nr 21, hvor det kun er normalt at have 2 af hver kromosomer(et fra mor og et fra far). Men har man 3 af kromosom 21 er der for det første kæmpe chance for abort(mener det er 80-90 %) og hvis de overlever, ja så har de naturligvis downssyndrom.

Man kan få downssyndom hvis moderen eller faren har en robertsonsk translokation, eller ved en spontan mutation der pludseligt opstår tilfældigt. I dit tilfælde lyder det som om i, i din familie kan have en Robertsonsk translokation(fordi det ses flere gange i din familie, og derfor ikke virker så spontant), hvor der er sket en fejl i meiosen(når kønscellen skal dele sig). Her er den lange del af kromosom 21 så "hoppet" over på den korte del af et andet kromosom fx kromosom 15. På den måde når kromosom 15 nedarves, vil nr 21 automatisk følge med der, mens en "enlig" 21 også følger med. Dermed fås 2 kromosom 21 fra den ene forældre, mens et kromosom 21 arves fra den anden forældre = 3 stk.

Hvis du har mere end 3 aborter kan du komme til genetisk udredning for at se om det er grundet genetiske mutationer. Der er masser af muligheder hvis det er tilfældet. Så det kan sagtens lykkes alligevel!

Jeg håber virkelig på det bedste for dig! 1000 gange held og lykke med graviditeten!

Anmeld

18. juni 2011

CmarianN

Mange tak for dit veludførte svar... Jeg har "kun" haft to biokemiske! Håber af hele mit hjerte alt er ok :-)

Anmeld

19. juni 2011

Ciss

Jeg skal krydse alle mine fingre for dig!

- og så må du prøve at tænke, at teknologi og viden er kommet langt siden vi selv var babyer, så det kan godt være, at der er hjælp at få for dig, som ikke fantes da vores mødre gik gravid....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.