16 aborter!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. juni 2011

SussieThyssen

CmarianN skriver:

Jaaaah  og tak for det

Jeg undrer mig over hvorfor i alverden du så ikke skifter læge???

Hvis man får så dårlig og utryg en behandling, så spark dog lægen ud..dermed indikerer man også at han er ubrugelig..og det kunne han måske lære noget af.

Anyway..ja  gå til din JM.

Vedr dine andre spørgsmål.
Visse ting ER arvelige, men om lige præcis de skavanker du her nævner skulle være det, ved jeg faktisk ikke...men siden der har været forskellige ting med dine mostre og din mor, så må der være et eller andet, der pusler i familiens gener...men..dermed ikke sagt, at du skulle have arvet det.
For du har jo kun halvdelens af din mors gener med...den anden halvdel har du fra din far.
Jeg har selv en arvelig sygdom, der gør at jeg afstøder fostrene, hvis de ikke har eller er meget tæt på min blodtype, og selv der, kunne jeg ikke vide mig sikker, fordi min krop ganske enkelt anså fostrene som fremmedlegemer, så det var en kamp mellem dem og mig.
Min mor og mormor led af det samme...men den ældste af mine 3 har ikke arvet det..og jeg håber at den mellemste heller ikke har, men det kan kun tiden vise.
Ingen af mine unger er imidlertid så multiallergiske som jeg er, så jeg håber de slipper.

Så...jeg tror, at du skal prøve at tage den med ro, snakke med din JM, sparke din læge ud og få en anden..og så ellers nyde din graviditet.
Det nytter alligevel ikke noget at bekymre sig, selvom det er svært.
Og så ønsker jeg alt det bedste for dig.

Kærligst
Sussie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2011

chael

CmarianN skriver:

Hey derude!

Jeg er i den lykkelig situation 7+6

Men PUH er nervøsitet.... Og jeg tænker MEGET på min moster (mors storesøster), fordi:

Hun har været gravid 20 gange, arborteret 16 af dem og det var altså helt frem til 7 mdr.

Hendes problem var en slap livmdoerhals og at der i livmoderen var en slags "skillevæg", som gjorde at når barnet/børnene blev en vis størrelse var der ikke plads til dem mere og hun gik i al for tidlig fødsel

Min anden moster har også lidt af slap livmoderhals og har aborteret 2 gange og været gravid 4 gange.

Min egen mor har været gravid 4 gang og mistet en (i 20 uge) - men det skyldes ikke slap livmdoer hals - baby døde af uforklarlige årsager i maven.

JEG ER SÅÅÅÅÅ NERVØS FOR MIN GRAVIDITET ALTSÅ!!!!!  

Er der nogen der ved om SLAP LIVMODERHALS ER ARVELIGT?????

Til sidst skal det nævnes at begge mostre har været gravide med downs syndrom børn og min mors (som hun arborterede) havde større hoved end gennemsnittet, så der mistænkte man det også.

KAN DET OGSÅ LIGGE I GENERNE?????

Tak fordi i læste med og tak på forhånd for eventuelle svar

Øv, det var da nogen tragiske historier.

Jeg ville helt sikkert snakke med lægen om det. Og evt. bede om ekstra scanning, hvis du går og er så bekymret.

Det kan være det kan afhjælpe lidt på alt det nervøsistet.

Og til lykke med graviditeten

*Camilla 25+3

Anmeld

18. juni 2011

CmarianN

Rockertand skriver:

Ved skanning kan man se, om du har en skillevæg i livmoderen (mere normalt, end man tror og behøver ikke at betyde noget) eller andre deviationer, og de måler din livmoderhals, og der kan man se, om du skal følges tættere i graviditeten. Hvis du er i fare for for tidlig fødsel, og alt andet i øvrigt er, som det skal være, og du har forsøgt aflastning osv., så kan du i yderste instans blive tilbudt en cerclage.

Det kan være mange ting, der har gjort, at dine familiemedlemmer har aborteret, men lige umiddelbart tænker jeg, at der kører nogle genfejl i jeres arvemateriale, da I har væsentligt flere aborter end gennemsnittet, og I har flere tilfælde af Down - det er ikke noget, man kan gøre noget ved nu, og man vil formentligt ikke røre ved det, hvis du gennemgår en normal graviditet, man vil kun begynde at udrede dig, hvis du selv oplever gentagne aborter - så bliver du henvist til Rigshospitalet, hvor den har en afdeling for netop dette.

Held og lykke med det.

Okay. Tak for dit velformuleret svar. Jeg skal til tryghedsscanning mandag, er det der de kan se de ting eller er det først ved NF?

Anmeld

18. juni 2011

CmarianN

SussieThyssen skriver:

Jeg undrer mig over hvorfor i alverden du så ikke skifter læge???

Hvis man får så dårlig og utryg en behandling, så spark dog lægen ud..dermed indikerer man også at han er ubrugelig..og det kunne han måske lære noget af.

Anyway..ja  gå til din JM.

Vedr dine andre spørgsmål.
Visse ting ER arvelige, men om lige præcis de skavanker du her nævner skulle være det, ved jeg faktisk ikke...men siden der har været forskellige ting med dine mostre og din mor, så må der være et eller andet, der pusler i familiens gener...men..dermed ikke sagt, at du skulle have arvet det.
For du har jo kun halvdelens af din mors gener med...den anden halvdel har du fra din far.
Jeg har selv en arvelig sygdom, der gør at jeg afstøder fostrene, hvis de ikke har eller er meget tæt på min blodtype, og selv der, kunne jeg ikke vide mig sikker, fordi min krop ganske enkelt anså fostrene som fremmedlegemer, så det var en kamp mellem dem og mig.
Min mor og mormor led af det samme...men den ældste af mine 3 har ikke arvet det..og jeg håber at den mellemste heller ikke har, men det kan kun tiden vise.
Ingen af mine unger er imidlertid så multiallergiske som jeg er, så jeg håber de slipper.

Så...jeg tror, at du skal prøve at tage den med ro, snakke med din JM, sparke din læge ud og få en anden..og så ellers nyde din graviditet.
Det nytter alligevel ikke noget at bekymre sig, selvom det er svært.
Og så ønsker jeg alt det bedste for dig.

Kærligst
Sussie

Jeg ved det godt og kan også blvie træt af mig selv over jeg ikke bare har "fyret" ham tidligere, men en ting er hvad jeg har, en anden er hvad jeg får... Og så vil man sikkert tænke "kan det blive værre?" - nej muligvis ikke! Jeg må tag mig sammen

Og tak for dit svar

Anmeld

18. juni 2011

CmarianN

chael skriver:

Øv, det var da nogen tragiske historier.

Jeg ville helt sikkert snakke med lægen om det. Og evt. bede om ekstra scanning, hvis du går og er så bekymret.

Det kan være det kan afhjælpe lidt på alt det nervøsistet.

Og til lykke med graviditeten

*Camilla 25+3

Tak

Jeg har heldigvis med hjælp fra min gynækolog fået trumpfet en TS i gennem, så skal scannes på mandag  

Håber alt er vel derinde

Anmeld

18. juni 2011

chael

CmarianN skriver:

Tak

Jeg har heldigvis med hjælp fra min gynækolog fået trumpfet en TS i gennem, så skal scannes på mandag  

Håber alt er vel derinde

jeg for, at alt er som det skal være!

*Camilla

Anmeld

18. juni 2011

CmarianN

chael skriver:

jeg for, at alt er som det skal være!

*Camilla

Tusind mange tak

Anmeld

18. juni 2011

Miss T

CmarianN skriver:

Ja det vil jeg også helst... Men desværre er jeg i den situation, at min læge ikke er den mest samarbejdsvillig person på denne jord. Så alt skal jeg på knæ og trygle om og det er ikke sikkert det giver poto. Hans standart svar er, at v i ser tiden an, tager ikke sorgerne på forskud OG hvorfor skulle der være noget galt - du jo sund og rask!

Og JA overvejer at flytte læge inden jeg skal besøge ham for meget OG med mit kommende barn

Det lyder som en graviditet, man skal være opmærksom på. Kender desværre ikke til fænomenet selv. Men umiddelbart lyder det arveligt. Jeg ville faktisk i din situation udbede mig en ny læge!

Anmeld

18. juni 2011

CmarianN

Miss T skriver:

Det lyder som en graviditet, man skal være opmærksom på. Kender desværre ikke til fænomenet selv. Men umiddelbart lyder det arveligt. Jeg ville faktisk i din situation udbede mig en ny læge!

Ja jeg må nok hellere bare få en ny hurtigst muligt...

Måske de kan se hvordan det står til når jeg skal til tryghedsscanning på mandag??

Anmeld

18. juni 2011

Miss T

CmarianN skriver:

Ja jeg må nok hellere bare få en ny hurtigst muligt...

Måske de kan se hvordan det står til når jeg skal til tryghedsscanning på mandag??

Det er i hvert fald vigtigt, at du gør opmærksom på det igen. Men de vil formentlig kunne se noget på skanningen

Og det der egen læge halløj, det er bare så vigtigt, at det er en læge, som man har tiltro og tillid til, så få det gjort inden du bliver kørt ned på det..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.