Må vi godt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. december 2008

stumpen-89

Nemlig.. Men de plejer altså ikke at være sådan.. Da jeg spurgte, om ´jeg måtte arbejde en weekend, da jeg var i skole, sagde de nej. Fordi det måtte man ikke. Der havde FOA lige lavet det om, altså til man ikke måtte.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. december 2008

Pia

Som jeg skrev er jeg ret sikker på at det er forskelligt fra kommune til kommune..
I Aalborg kommune må eleverne det gerne.
Og vi har lige slev haft ringet og spurgt foa, da vi nemlig også havde hørt at de ikke måtte.
Men foa svarede at det må de gerne..
Det er så forskelligt fra lokalområde til lokalområde om de må gå ind som en hel person eller ikke..

Kh Pia.

Anmeld

2. december 2008

stumpen-89

ja tak meget endda..
Så jeg ret glad for jeg bor i Odense..

Anmeld

2. december 2008

Becks

Nøøj.. På mit praktiksted har jeg og en anden elev fået af vide, at vi skal arbejde hele julen, har godt nok fri i weekenden.. Men er i tvivl.. Må vi som social og sundhedshjælperelever arbejde hele julen, altså fra den 24 december til den 1 januar?

Hvilken skole går du på?

Vi havde juleferie da jeg var under uddannelsen, og den mener jeg I skal have... I må gerne arbejde i julen i stedet for at holde ferie, men så er det fordi du selv vælger det og dermed får løn de dage, hvorimod du bliver trukket i løn under ferie...

Anmeld

2. december 2008

fam.4xc

Heidi-Godsk skriver:

Jeg sidder sjovt nok med min ansættelsespapire samt en udskrift fra FOA... Og elever må IKKE arbejde på helligdage....

Helt enig - vores elever har selvfølgelig fri - men indgår i vagtplanen med rulleplan og weekend vagt hver 3. weekend.... men de er ALDRIG indregnet i normeringen, da de er elever der skal ha tid til fordybelse og læring...

Anmeld

2. december 2008

Becks

Helt enig - vores elever har selvfølgelig fri - men indgår i vagtplanen med rulleplan og weekend vagt hver 3. weekend.... men de er ALDRIG indregnet i normeringen, da de er elever der skal ha tid til fordybelse og læring...

Netop... Der er så mange der bruger eleverne som en ekstra arbejdskraft og tæller dem med som en hel person i stedet for en halv..

Anmeld

2. december 2008

stumpen-89

Hvilken skole går du på?

Vi havde juleferie da jeg var under uddannelsen, og den mener jeg I skal have... I må gerne arbejde i julen i stedet for at holde ferie, men så er det fordi du selv vælger det og dermed får løn de dage, hvorimod du bliver trukket i løn under ferie...

Kan ikke lige finde ud af hvordan man gør det andet

Men det som du siger, det kommer an på om du er kommet ind i feb. eller i aug.

Anmeld

3. december 2008

SaNiNa

Da jeg var elev måtte vi ikke arbejde weekenden eller helligdag før i sidste praktik odense kommune og tror altså stadig ikke man må... vi var så heldige at vi var på skole både til jul og påske så vi hvade fri...

men ring til foa de ved det helt sikkert...

hvor har du praktiksted henne?

Sanne

Anmeld

3. december 2008

stumpen-89

Vi har snakket med vores praktiksted og de sagde det var en fejl

Jeg har praktiksted i højstrup 6 km fra hvor jeg bor..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.