Må vi godt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.204 visninger
18 svar
0 synes godt om
2. december 2008

stumpen-89

Nøøj.. På mit praktiksted har jeg og en anden elev fået af vide, at vi skal arbejde hele julen, har godt nok fri i weekenden.. Men er i tvivl.. Må vi som social og sundhedshjælperelever arbejde hele julen, altså fra den 24 december til den 1 januar?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. december 2008

MorCamilla

Det var et rigtig godt spørgsmål, det kommer vel an på jeres overenskomst vil jeg tro...

Prøv at ringe til din favforening de vil kunne svare dig på det...

Anmeld

2. december 2008

Stumpen

Jeg ved det ikke, men vil tro at det er i orden... Men mener så også at det er dårligt at stedet losser så mange vagter i julen på sine elever..
Anja..

Anmeld

2. december 2008

Fam. Madsen

stumpen-89 skriver:

Nøøj.. På mit praktiksted har jeg og en anden elev fået af vide, at vi skal arbejde hele julen, har godt nok fri i weekenden.. Men er i tvivl.. Må vi som social og sundhedshjælperelever arbejde hele julen, altså fra den 24 december til den 1 januar?

da jeg var elev sidste år måtte vi godt arbejde mellem jul og nytår også måtte vi selv bestemme om vi ville arbejde juleaften, nytårsaften eller den 1 januar.. men det er ikke noget man skal..

men jeg fik afvide at vi skulle følge vores vagt plan ligesom alle andre.. men prøv og ringe til foa og høre dem..

Sandra

Anmeld

2. december 2008

Heidi.

stumpen-89 skriver:

SKAL i??????? Jeg er også elev.. og jeg har fri... Elever må IKKE arbejde helligdage..... Så det skal i IKKE..

Anmeld

2. december 2008

stumpen-89

Imorgen vil X og jeg ringe til vores leder og spørge.. Hvis hun siger vi skal, vil vi ringe til FOA. Vi har 37 timer om ugen (når vi er i praktik) og vi får kun 9000 og et eller andet.. også skal skatten trækkes fra.
Som Stumpen siger at det er et dårligt sted, mener jeg også at det er udnyttelse..

Forresten Tak for jeres selv..

Anmeld

2. december 2008

stumpen-89

selv juleaften og nyårsaften skal vi arbejde fra 7-15 og alle de andre dage..

Anmeld

2. december 2008

lonemus

stumpen-89 skriver:

Imorgen vil X og jeg ringe til vores leder og spørge.. Hvis hun siger vi skal, vil vi ringe til FOA. Vi har 37 timer om ugen (når vi er i praktik) og vi får kun 9000 og et eller andet.. også skal skatten trækkes fra.
Som Stumpen siger at det er et dårligt sted, mener jeg også at det er udnyttelse..

Forresten Tak for jeres selv..

Jeg har en veninde der også er SOSU-elev. Hun må ikke arbejde i julen - eller på andre helligdage. Som elev må man ikke træde i stedet for en alm ansat, og da elever ikke kan optjene ekstra løn/feriedage, skal de ikke arbejde i julen. Kun på de normale arbejdsdage.

Jeg ved hendes praktiksted sagde hun skulle, men hun kontaktede fagforeningen og de sagde klart nej. Samtidig sagde fagforeningen, at de fleste praktiksteder prøvede at bilde deres nye elever ind, at de havde lov til at hive dem ind alle dage, fordi de konstant mangler personale. Men den går altså ikke.

Så ja, ring til din fagforening. Held og lykke med det

Lone

Anmeld

2. december 2008

Pia

Jo elever må gerne arbejde på alle helligdage.
De skal følge den normale vagtplan for stedet..
Dog vil jeg sige at dit praktik sted er et meget dårlig sted, hvis i skal arbejde hele julen og nytråret.
Det er ikke rimligt.. I skal ikke have alle skod vagterne bare så de andre kan få fri.
Men huks lige på at hvis i kommer til og arbejde hele jul og nytår, så optjener i jo fo dage..
Hvilket vil sige at i skal have fri en masse andre dage.
Men ring til foa eller til den ansvarlige vejleder for området og få svar på hvordan reglerne er i jeres kommune/område.

Kh Pia.

Anmeld

2. december 2008

Heidi.

Pia skriver:

Jo elever må gerne arbejde på alle helligdage.
De skal følge den normale vagtplan for stedet..
Dog vil jeg sige at dit praktik sted er et meget dårlig sted, hvis i skal arbejde hele julen og nytråret.
Det er ikke rimligt.. I skal ikke have alle skod vagterne bare så de andre kan få fri.
Men huks lige på at hvis i kommer til og arbejde hele jul og nytår, så optjener i jo fo dage..
Hvilket vil sige at i skal have fri en masse andre dage.
Men ring til foa eller til den ansvarlige vejleder for området og få svar på hvordan reglerne er i jeres kommune/område.

Kh Pia.

Jeg sidder sjovt nok med min ansættelsespapire samt en udskrift fra FOA... Og elever må IKKE arbejde på helligdage....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.