Nogen der er gået i fødsel, selvom hovedet ikke sad fast?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. juni 2011

oerbaek

DianaM skriver:

Jeg spurgte min jordemor om det samme i sidste uge, da lillebror heller ikke havde sat sig fast og der var kun 1½ uge til termin.

Hun sagde at ved førstegangsfødende satte de sig faktisk altid fast inde, idet livmoderen helt automatisk pressede demø ned.

Ved flergangsfødende var det ikke altid de satte sig fast, idet der var mere plads i livmoderen, men når veerne så gik igang blev de presset net og satte sig fast.

Jeg ved faktisk ikke, om lillebror efterhånden har sat sig fast, men jeg bliver nok også betegnet som flergangsfødende, selvom jeg fik akut kejsersnit sidste gang og ikke har født selv.

altså hos mig har det været omvendt... 

1 gang sad hovedet ikke fast men det har det gjort de andre 2 gange... så den holder vist ikke helt 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2011

DianaM

oerbaek skriver:

altså hos mig har det været omvendt... 

1 gang sad hovedet ikke fast men det har det gjort de andre 2 gange... så den holder vist ikke helt 

Hehe næh åbenbart ikke....

Men som skrevet er det også bare hvad jeg fik at vide

Anmeld

17. juni 2011

oerbaek

DianaM skriver:

Hehe næh åbenbart ikke....

Men som skrevet er det også bare hvad jeg fik at vide

ja det er ikke altid det holder hvad de siger de kloge virkeligheden kan være noget andet 

Anmeld

18. juni 2011

MariaJ

Mumto3 skriver:

Jeg tror atlså det er den anden vej rundt. Det er når der er ekstra meget plads at baby ikke sætter sig fast. (hvis hovedet er mindre en bækkenudgangen, så sidder hovedet ikke fast).

Jeg gengiver bare hvad jeg fik at vide af jordmoderen . Det siger jo sig selv, at hvis bækkenet er for småt kan barnet jo ikke glide ned og sætte sig fast. Det kan i så fald heller ikke komme ud, og det var vel det hun mente at man skulle være obs på. Det blev altså ikke noget problem her, og hun kom ud som hun skulle.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.