Nogen der er gået i fødsel, selvom hovedet ikke sad fast?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17.991 visninger
13 svar
0 synes godt om
17. juni 2011

Anonym trådstarter

Tja, overskriften taler for sig selv. Min babys hoved sidder ikke fast endnu, og er er 12 dage til termin. Kan man godt gå i fødsel, selvom hovedet ikke har sat sig helt ned i bækkenet?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2011

Mumto3

ja

Alle mine tre børn sad ikke fast, og de blev da født alligevel

Anmeld

17. juni 2011

Sofia24

Anonym skriver:

Tja, overskriften taler for sig selv. Min babys hoved sidder ikke fast endnu, og er er 12 dage til termin. Kan man godt gå i fødsel, selvom hovedet ikke har sat sig helt ned i bækkenet?

Det gjorde jeg - eller vandet begyndte at sive... Og han kom aldrig ned og stå fast inden jeg begyndte at presse Jordmoderen mente det var fordi han havde så god plads at det ikke var "nødvendigt" for ham at trænge nedad

Anmeld

17. juni 2011

Nettemor

Mumto3 skriver:

ja

Alle mine tre børn sad ikke fast, og de blev da født alligevel

meget heldig alligevel

Anmeld

17. juni 2011

DianaM

Jeg spurgte min jordemor om det samme i sidste uge, da lillebror heller ikke havde sat sig fast og der var kun 1½ uge til termin.

Hun sagde at ved førstegangsfødende satte de sig faktisk altid fast inde, idet livmoderen helt automatisk pressede demø ned.

Ved flergangsfødende var det ikke altid de satte sig fast, idet der var mere plads i livmoderen, men når veerne så gik igang blev de presset net og satte sig fast.

Jeg ved faktisk ikke, om lillebror efterhånden har sat sig fast, men jeg bliver nok også betegnet som flergangsfødende, selvom jeg fik akut kejsersnit sidste gang og ikke har født selv.

Anmeld

17. juni 2011

Sofia24

DianaM skriver:

Jeg spurgte min jordemor om det samme i sidste uge, da lillebror heller ikke havde sat sig fast og der var kun 1½ uge til termin.

Hun sagde at ved førstegangsfødende satte de sig faktisk altid fast inde, idet livmoderen helt automatisk pressede demø ned.

Ved flergangsfødende var det ikke altid de satte sig fast, idet der var mere plads i livmoderen, men når veerne så gik igang blev de presset net og satte sig fast.

Jeg ved faktisk ikke, om lillebror efterhånden har sat sig fast, men jeg bliver nok også betegnet som flergangsfødende, selvom jeg fik akut kejsersnit sidste gang og ikke har født selv.

ikke mig

men jeg ku så heller ikke lave veer inden jeg fik noget vestimulerende sprøjtet ind... min lille mand rørte sig ikke ud af flækken inden jeg begyndte at presse...

Anmeld

17. juni 2011

Aves.

Anonym skriver:

Min søn sad ikke fast..blev sat i gang 16 dage over tid..

Anmeld

17. juni 2011

Lisette 84

Jeg fødte mit andet barn selvom han slet ikke sad fast.. Jeg kom ind med veer, men vandet skulle tages, da jeg skulle sættes igang.. Jeg var gået 14 dage over termin og han var blevet meget stor... Det eneste "problematiske" ved at han ikke sad fast var, at der skulle et par ekstra hænder til at holde og presse hovedet ned i bækkenet, mens vandet blev taget, for på den måde at undgå at han skulle vende sig om ligepludselig, hvilket ville resultere i en sædefødsel... Der var ingen komplikationer overhovedet og fødslen varede kun 4 timer og han vejede 5000 g.... Værsågod !

Ønsker dig en god fødsel

Anmeld

17. juni 2011

MariaJ

Ja, min datter satte sig heller ikke fast. Jeg gik 10 dage over termin. Jeg var førstegangsfødende. 

Jeg fik bagefter at vide, at der burde have været taget hensyn til at hun ikke sad fast, fordi det kunne have noget med babys størrelse i fht mors bækken at gøre. Det blev ikke noget problem, men hvis du er førstegangsfødende tror jeg du skal nævne for din jordmor, om der er noget, der skal checkes.

Anmeld

17. juni 2011

Mumto3

MariaJ skriver:

Ja, min datter satte sig heller ikke fast. Jeg gik 10 dage over termin. Jeg var førstegangsfødende. 

Jeg fik bagefter at vide, at der burde have været taget hensyn til at hun ikke sad fast, fordi det kunne have noget med babys størrelse i fht mors bækken at gøre. Det blev ikke noget problem, men hvis du er førstegangsfødende tror jeg du skal nævne for din jordmor, om der er noget, der skal checkes.

Jeg tror atlså det er den anden vej rundt. Det er når der er ekstra meget plads at baby ikke sætter sig fast. (hvis hovedet er mindre en bækkenudgangen, så sidder hovedet ikke fast).

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.