Min søn får raseri anfald :( ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. juni 2011

lion

Bryndis skriver:

Hej de damer.

Min søn på 2 1/2 år har i et stykke tid fået nogle raseri anfald hvor han flipper ud over ingenting og hvis man bare siger noget til ham såsom, ''sid pænt'' eller ''spis ordenligt'' med en pæn tone, så begynder han og skabe sig og vil ikke spise mere eller begynder og sparke med benene hvis han sidder i en højstol eller lægger sig på gulvet og bliver fornærmet.
Og i går da han ville have en tår af min saftevand som jeg havde i en flaske så siger jeg ''vent, mor åbner den lige så du ikke spilder'' med en pæn tone og så flipper han en kriger. Han gik fuldstændig amok med at skrige så det kom helt nede fra storetåen. Det gik så meget over gevind at jeg med frustration skriger ham i hovedet og går. Og det stopper ham selvfølgelig ikke. Så faren lægger ham op i seng i et lille stykke tid hvor vi så tager ham ned igen og der er han stadig ikke færdig med at være sur. Han skreg dog ikke mere men han græd og ville ikke snakke med os så vi ignorerede ham bare indtil han kaldte på os. Og der ville han ikke engang komme hen til os selvom han kaldte på mig. Først efter han havde kaldt 5 gange hvor jeg havde svaret ham alle gange og spurgt om han vil op til mor.
Og til sidst kom han op til mig hvor jeg satte mig i sofaen og krammede ham i 10 min hvor han så faldt helt til ro.

Men det jeg tænker på er om hvor i alverden han får de raseri anfald fra og hvorfor?

Du kunne lige så godt ha beskrevet min datter lige nu. Slem er hun.

Hun kan finde på at slå hvis hun ikk får sin vilje eller jeg siger nej. Hun er snart 3 år.

Hvis hun teer sig fordi jeg siger nej, ignorer jeg hende til hun er færdig og snakker så med hende.

Jeg er IKKE hellig og vil aldrig blive det, jeg kan godt komme til at råbe af min datter. Men det kan være svært nogen gange at magte hende når hun er sådan HELE tiden. Men herhjemme prøver vi at snakke med hende og lade hende forstå at man f. eks sidder pænt og spiser ordentlig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2011

Bryndis

lion skriver:

Du kunne lige så godt ha beskrevet min datter lige nu. Slem er hun.

Hun kan finde på at slå hvis hun ikk får sin vilje eller jeg siger nej. Hun er snart 3 år.

Hvis hun teer sig fordi jeg siger nej, ignorer jeg hende til hun er færdig og snakker så med hende.

Jeg er IKKE hellig og vil aldrig blive det, jeg kan godt komme til at råbe af min datter. Men det kan være svært nogen gange at magte hende når hun er sådan HELE tiden. Men herhjemme prøver vi at snakke med hende og lade hende forstå at man f. eks sidder pænt og spiser ordentlig.

Ja sådan har jeg det også. ''Dejligt'' at jeg ikke er alene om det.
Men jeg læste noget i går om trodsalderen og der lærte jeg meget. Så nu er jeg også begyndt og bruge et andet sprog til min søn og prøver og snakke roligt til ham når han får sine flip. Og det hjælper nogle gange. Så det er dejligt

Anmeld

18. juni 2011

bette

jeg kunne have skrevet de ord.. 

puha føj hvor har jeg kæmpet med de raserianfald.. 

nogen gange varede de op til 1½ time. og han faldt ofte i søvn bagefter eller midt i et.. 

har aldrig fundet ud af hvad det skyldtes.. 

men jeg tror bla. også det er fordi de helst vil alting selv. 

puha nej er nok ik den bedste til at råde dig. 

men rum hans vrede og sæt for guds skyld ord på hans følelser..

som fx "jeg kan godt se du er meget vred lige nu, men vi skal lige have vasket hænderne" 

har selv været derude hvor jeg har råbt ham ind i hovedet og taget fat i hans arm for at få lidt ro, men det hjælper jo ik rigtig.. det viser kun at man ikke kan rumme ham. 
og det skal man bare..

hvis du forholder dig helt rolig, men også lader ham vide at det ikke er okay at gå amok... hæng i.. 

Anmeld

18. juni 2011

Bryndis

bette skriver:

jeg kunne have skrevet de ord.. 

puha føj hvor har jeg kæmpet med de raserianfald.. 

nogen gange varede de op til 1½ time. og han faldt ofte i søvn bagefter eller midt i et.. 

har aldrig fundet ud af hvad det skyldtes.. 

men jeg tror bla. også det er fordi de helst vil alting selv. 

puha nej er nok ik den bedste til at råde dig. 

men rum hans vrede og sæt for guds skyld ord på hans følelser..

som fx "jeg kan godt se du er meget vred lige nu, men vi skal lige have vasket hænderne" 

har selv været derude hvor jeg har råbt ham ind i hovedet og taget fat i hans arm for at få lidt ro, men det hjælper jo ik rigtig.. det viser kun at man ikke kan rumme ham. 
og det skal man bare..

hvis du forholder dig helt rolig, men også lader ham vide at det ikke er okay at gå amok... hæng i.. 

Ja jeg prøver og snakke med ham stille og roligt men stadig bestemt hvis han gør noget han ikke må.
Og ja det er bare med at have tålmodighed til de små kære

Anmeld

18. juni 2011

bette

Bryndis skriver:

Ja jeg prøver og snakke med ham stille og roligt men stadig bestemt hvis han gør noget han ikke må.
Og ja det er bare med at have tålmodighed til de små kære

ja præis.. men hold ud det skal nok vende.. især hvis han kan se at du kan rumme hans vrede og frustrationer 

du kan jo også sige til ham at det er okay at være sur og ked af det, men at det ikke er okay at slå. 

Anmeld

18. juni 2011

Bryndis

bette skriver:

ja præis.. men hold ud det skal nok vende.. især hvis han kan se at du kan rumme hans vrede og frustrationer 

du kan jo også sige til ham at det er okay at være sur og ked af det, men at det ikke er okay at slå. 

Ja den vil jeg prøve og bruge
Og ja det vender nok på et tidspunkt

Anmeld

18. juni 2011

Rikke, Liam & Linus

Åhhh....min søn er ikke engang 2 endnu, men vi har kæmpet med anfald ihvertfald i et par måneder nu.

Man skal virkelige passe på hvad man gør og siger for ellers kan det resultere i KÆMPE scener. Nogle gange kan jeg ikke andet end at smile lidt af det når han smider sig på gulvet og ruller rundt i hidsighed Heldigvis er det bare en fase og det går over igen. Det er bare et tegn på at  barnet har meninger om hvad han/hun vil og ikke vil. Og det er bare SUNDT Held og lykke med den lille kriger.

Anmeld

18. juni 2011

bullerbassen

Rikke&Liam skriver:

Åhhh....min søn er ikke engang 2 endnu, men vi har kæmpet med anfald ihvertfald i et par måneder nu.

Man skal virkelige passe på hvad man gør og siger for ellers kan det resultere i KÆMPE scener. Nogle gange kan jeg ikke andet end at smile lidt af det når han smider sig på gulvet og ruller rundt i hidsighed Heldigvis er det bare en fase og det går over igen. Det er bare et tegn på at  barnet har meninger om hvad han/hun vil og ikke vil. Og det er bare SUNDT Held og lykke med den lille kriger.

Ph ha her er Silas heller ikke engang 2 endnu ( 1½ ) og han har længe lagt sig på gulvet i raseri. Får han ikke sin vilje f.eks et nej over nået han vil - Tjjaa så tar han alt legetøjet i en radiar af ½ meter og smider med det.

Håber det bliver bedre med alderen

Anmeld

18. juni 2011

bullerbassen

Her har vi også en MEGET lille hisig fyr på 1½ år ... Han bliver stik tosset hvis han ikke får sin vilje - ligger sig på gulvet - smider med legetøj - Vrider sig i raseri.

Har ikke nogle gode råd til dig - men tror det er nogle faser børne skal igennem.

Tror man skal stå fast ved sine beslutninger - Og du er bestemt ikke en dårlig mor fordi du råbte af ham en enkelt gang.

Mon ikke vi alle har prøvet dette

Anmeld

18. juni 2011

Lusi

Vores datter er lige fyldt 3 og er nøjagtig på samme måde. Vi har kæmpet med hende i tæt på et år! Hun lukker helt af og man kan slet ik komme i kontakt med hende. Prøver altid at tale roligt og forstående til hende, men hun SKRIGER bare og hører SLET ingenting!! Vi har prøvet alt, men intet hjælper. Tit bliver det for meget og vi giver hende "time out". Hun ryger på sit værelse i tre minutter (den alder hun har) og er hun ik blevet god igen, når vi kommer, går vi igen og så må hun selv komme når hun er faldet ned igen..var en metode vi så i tv engang, fra en ekspert, så er vel for fanden ik noget ens børn bliver skadet af!! selvom nogle selvfølgelig helt sikkert vil mene det!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.