Hvad skal jeg gør???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. juni 2011

Anonym trådstarter

mor_sabina skriver:

Men hvordan ser rytmen ud sådan i løbet af dagen? For her sover mine den længste lur om formiddagen, og det kan jo være i har det lige sådan? Så tænker jeg du må indrette rytmen efter det, og så har du jo god mulighed for at få ordnet nogle ting om morgenen?

Hun har desværre ikke haft nogen rytme i denne uge - vil gerne have lavet en til hende igen..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2011

Nessie

Anonym skriver:

Er så nervøs for, at hun når at lære den rigtige rytme til vs. Hun skal starte 1. Aug... Der kan hun jo ikke sov kl. 8..

Det skal du ikke være nervøs for. Hvis hun er vant til at sove om formiddagen, så lægger de hende ud som hun plejer.

De små finder hurtigt en "ny" rytme når de starter i DP eller VS, og det skal din datter nok også hurtigt gøre.

Anmeld

17. juni 2011

morethanperfect

Anonym skriver:

Min datter på snart 8 mdr. vågnede kl. 7 i dag - fik flaske kl. 7.30, ren ble og tøj på. Nu viser hun træthedstegn - men er det for tidlig med morgenlur???

Nææ , altså min søn står op kl. 5 , er vågen til kvart i 6  og sover så igen til 7 , er vågen fra 7 til 9 og sover fra 9 til 11 ...

Hvis de er trætte skal de bare sove

Anmeld

17. juni 2011

Anonym trådstarter

Nessie skriver:

Det skal du ikke være nervøs for. Hvis hun er vant til at sove om formiddagen, så lægger de hende ud som hun plejer.

De små finder hurtigt en "ny" rytme når de starter i DP eller VS, og det skal din datter nok også hurtigt gøre.

Årh tak for dit svar - lige det jeg havde brug for at høre

Anmeld

17. juni 2011

minbaby

Anonym skriver:

Er så nervøs for, at hun når at lære den rigtige rytme til vs. Hun skal starte 1. Aug... Der kan hun jo ikke sov kl. 8..

Selvfølgelig kan hun det

Jeg har selv en datter på 8 mdr. Hun vågner gerne ved 6 tiden og sover allerede igen kl 7.15 til 9.00.

Rigtig mange børn sover formiddagslur. Så lad hende sove det hun har brug for.

Anmeld

17. juni 2011

Anonym trådstarter

minbaby skriver:

Selvfølgelig kan hun det

Jeg har selv en datter på 8 mdr. Hun vågner gerne ved 6 tiden og sover allerede igen kl 7.15 til 9.00.

Rigtig mange børn sover formiddagslur. Så lad hende sove det hun har brug for.

Laura vågner "desværre" først kl. 7 - så syntes det bliver meget skubbet.. Før i tiden vågnede hun kl. 6/6.30.. Men vil også helst have hun sover, når hun vil sove

Anmeld

17. juni 2011

LinLin

Anonym skriver:

Hun skal nok hurtigt  finde en rytme i vs!

SYnes bare du skal lade hende sove hvis ikke du skal noget...

Anmeld

17. juni 2011

mor_sabina

Anonym skriver:

Hun har desværre ikke haft nogen rytme i denne uge - vil gerne have lavet en til hende igen..

Det er rart for jer begge med en rytme, men jeg tænker at du kunne prøve at følge hendes egen rytme de næste dage, og så kommer det måske helt af sig selv Men hvis du tænker på de 6 måltider om dagen, så kan jeg godt forstå du får svært ved at proppe det ind. Men hvis hun får tilbudt noget når hun vågner, evt lidt frugt når hun har sovet til formiddag, rugbrød, en snack igen til eftermiddag (kunne være riskager, gnavegrønt eller frugt), aftensmad og så evt en flaske/bryst til natten (hvis i stadig er der)

Men jeg tænker hvis hun vågner fra formmidagslur kl 11, så springer i formiddagsmaden over og spiser bare frokost, og så kommer hun mpske ud og sover igen ved 1-2 tiden og så får i lidt eftermiddagsmad inden i spiser aftensmad og putter til natten, hvordan lyder det?

Anmeld

17. juni 2011

minbaby

Anonym skriver:

Laura vågner "desværre" først kl. 7 - så syntes det bliver meget skubbet.. Før i tiden vågnede hun kl. 6/6.30.. Men vil også helst have hun sover, når hun vil sove

Så længe hun er hjemme ved dig, skal du følge dit hjerte og din datters behov. Rytmen i dp/vs skal nok komme hurtigt. Børn tilpasser sig hurtigt en ny hverdag og rytme.

Mens børn er helt små varierer deres søvnbehov i takt med at de vokser. Så den rytme man har den ene måned er ikke nødvendigvis den man har i næste måned.

Anmeld

17. juni 2011

Anonym trådstarter

mor_sabina skriver:

Det er rart for jer begge med en rytme, men jeg tænker at du kunne prøve at følge hendes egen rytme de næste dage, og så kommer det måske helt af sig selv Men hvis du tænker på de 6 måltider om dagen, så kan jeg godt forstå du får svært ved at proppe det ind. Men hvis hun får tilbudt noget når hun vågner, evt lidt frugt når hun har sovet til formiddag, rugbrød, en snack igen til eftermiddag (kunne være riskager, gnavegrønt eller frugt), aftensmad og så evt en flaske/bryst til natten (hvis i stadig er der)

Men jeg tænker hvis hun vågner fra formmidagslur kl 11, så springer i formiddagsmaden over og spiser bare frokost, og så kommer hun mpske ud og sover igen ved 1-2 tiden og så får i lidt eftermiddagsmad inden i spiser aftensmad og putter til natten, hvordan lyder det?

1000 1000 tak - lige pt. er jeg selv på randen til gråd.. Har selv en periode, hvor rollen som mor føles som om jeg ikke kan leve op til den.. 1000 tak for din hjælp

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.