Had skal jeg svare ham?...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. juni 2011

JustAnotherName

Jeg er sosu-hjælper (færdig om knap 2 uger)

Min ældste datter på 3½ år, har også interesseret sig for, hvad far og mor arbejder med.

Far er handicaphjælper. Og hun kender godt ham som far er ansat hos, da vi har besøgt ham flere gange. Så vi bruger hans navn, og siger at " far passer på XXXX fordi XXXX ben ikke virker, så han sidder i kørestol- så hjælper far ham!"

Og " mor går i skole".... Studerer, og skal snart også igang med assistent-udd.
Og ellers er jeg jo ude i praktik og arbejder så ca. kl. 7-15 hver dag i 4 måneder. Og i den periode fortæller vi hende, at mor arbejder " deroppe" (det lå på 4 etage) - og der bor en masse gamle mennesker som mor passer på og hjælper - så skal de børste tænder og i bad og spise og puttes.."

Hun ved HVOR vi arbjeder. Altså kender min skole og min praktikplads udefra. Og hun er af og til kommet på min mands job i arbejdstid, hvor vi har været på kaffebesøg hos ham, da han jo kender til vores familie i og med, at min mand er så mange timer hos ham (døgn-vagter) gennem flere år.

Da jeg gik på barsel, og efterfølgende var uden arbejde, der var det dét hun vidste. At mor ledte efter et arbejde... Og skulle til div. møder.

Jeg syntes bare man skal være ærlig om tingene.
Men også lige overveje, hvordan man får det forklaret

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2011

lukasmor

Malene76 skriver:

Hej..

Jeg ville aldrig bruge den vending jeg har forstørret i dit spørgsmål. Jeg synes måske det er lidt nedværdigende for de mennesker som han hjælper med at få en bedre dagligdag. Jeg ville sige at far arbejder et sted hvor der bor nogle ældre mennesker som ikke kan bo selv mere og som skal have hjælp til indkøb, madlavning og rengøring. Evt. kan I måske tage sønnen med derud så han kan se hvad far laver. Om dig ville jeg sige at du er arbejdsløs og leder efter nyt arbejde.

MVH Malene

Det var sådan set også det første jeg bed mærke i. Lyder utrolig nedgørende

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.