Had skal jeg svare ham?...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.527 visninger
11 svar
0 synes godt om
16. juni 2011

Anonym trådstarter

Jeg har en søn på 3½ som er begyndt at spørge hvad vi arbejder som...

Det er let nok at forklare ham at far hjælper gamle mennesker med at blive vasket i numsen (min mand er sosu-hjælper) men jeg er pt. på kontanthjælp og her til aften kom vi til at tale om, hvad skal vi svare når han spørger?....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2011

Bshizzle

Anonym skriver:

Det er let nok at forklare ham at far hjælper gamle mennesker med at blive vasket i numsen (min mand er sosu-hjælper) men jeg er pt. på kontanthjælp og her til aften kom vi til at tale om, hvad skal vi svare når han spørger?....

Jeg ville nu bare være ærlig..
Du står uden arbejde.. (men søger?)..

Jeg er selv på KH og været i en del år nu..
Men min søn ved at jeg går hjemme og "arbejder" hjemme.
.. at han nu er 5 år, så ved han hvorfor jeg går hjemme.. pga en gammel ulykke.. endte med kroniske smerter mm, så kan ikke holde til noget hårdt arbejde. 

At han tror min kæreste arbejder med racer-biler er en helt anden ting .. - Pga han stod på en stand til noget Bil-show.
Men han er nu selvstændig og arbejder for det meste på hans kontor.

Anmeld

16. juni 2011

Mumto3

hvad med sandheden?

Mor har ikke noget arbejde lige nu, men prøver at finde et.

Anmeld

16. juni 2011

Malene76

Anonym skriver:

Hej..

Jeg ville aldrig bruge den vending jeg har forstørret i dit spørgsmål. Jeg synes måske det er lidt nedværdigende for de mennesker som han hjælper med at få en bedre dagligdag. Jeg ville sige at far arbejder et sted hvor der bor nogle ældre mennesker som ikke kan bo selv mere og som skal have hjælp til indkøb, madlavning og rengøring. Evt. kan I måske tage sønnen med derud så han kan se hvad far laver. Om dig ville jeg sige at du er arbejdsløs og leder efter nyt arbejde.

MVH Malene

Anmeld

16. juni 2011

Anonym trådstarter

Bshizzle skriver:

Jeg ville nu bare være ærlig..
Du står uden arbejde.. (men søger?)..

Jeg er selv på KH og været i en del år nu..
Men min søn ved at jeg går hjemme og "arbejder" hjemme.
.. at han nu er 5 år, så ved han hvorfor jeg går hjemme.. pga en gammel ulykke.. endte med kroniske smerter mm, så kan ikke holde til noget hårdt arbejde. 

At han tror min kæreste arbejder med racer-biler er en helt anden ting .. - Pga han stod på en stand til noget Bil-show.
Men han er nu selvstændig og arbejder for det meste på hans kontor.

Før var jeg på et projekt fast hver dag og der fortalte vi ham at mor arbejdede med at lave juice, da projeket laver cider... men nu er jeg kommet på et andet hvor jeg stort set aldrig skal afsted fordi det skulle være bedre for mig...

Jeg ville rigtig gerne ind på en uddannelse, men både kommunen og min læge mener ikke at jeg er klar endnu...

Anmeld

16. juni 2011

Englehår

Profilbillede for Englehår
Malene76 skriver:

Hej..

Jeg ville aldrig bruge den vending jeg har forstørret i dit spørgsmål. Jeg synes måske det er lidt nedværdigende for de mennesker som han hjælper med at få en bedre dagligdag. Jeg ville sige at far arbejder et sted hvor der bor nogle ældre mennesker som ikke kan bo selv mere og som skal have hjælp til indkøb, madlavning og rengøring. Evt. kan I måske tage sønnen med derud så han kan se hvad far laver. Om dig ville jeg sige at du er arbejdsløs og leder efter nyt arbejde.

MVH Malene

enig..! Synes det er en rigtig ærgelig vending..

Anmeld

16. juni 2011

Anonym trådstarter

Hej..

MVH Malene

Min mormor bor i nærheden og skal tage piller mange gange i løbet af dagen, så hvis vi f.eks. har været der kan jeg sige; "far hjælper folk med at få deres piller - ligesom oldemor."

Desuden arbejder min mand som udekørende sosu-hjælper... Det vil sige han kommmer kun hos folk i deres egne hjem...

Anmeld

16. juni 2011

Aves.

Min mor arbejdede på plejehjem da jeg var lille og min søster og jeg vidste at hun var ude og passe godt på de alle olderne.. det syntes jeg var så hyggeligt og vi var glade for at hun passede på dem.

Ang. dig, så kan du jo sige du ikke arbejder.

Anmeld

16. juni 2011

Malene76

Anonym skriver:

Min mormor bor i nærheden og skal tage piller mange gange i løbet af dagen, så hvis vi f.eks. har været der kan jeg sige; "far hjælper folk med at få deres piller - ligesom oldemor."

Desuden arbejder min mand som udekørende sosu-hjælper... Det vil sige han kommmer kun hos folk i deres egne hjem...

Ja den sætning med oldemor er i hvertfald bedre, synes jeg... Om Eva skriver så kunne I sige at han passer på olderne... virkelig en sød måde at sige det på

Anmeld

16. juni 2011

foto på lærred

Lidt udenfor dit spørgsmål, men tænker på at jeg forleden dag i min datters børnehave så en liste som de "store" børn (dem som skal i skole i august) havde lavet (skrevet på computer) om hvad far og mor laver. Der stod f.eks: Far arbejder med computer, mor arbejder på en skole.  På en af dem stod der: Mor: arbejder hjemme. Far: Tjener penge til mor. Det synes jeg var var lidt sødt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.