Kan man det ? :O

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. juni 2011

katja26

Zeus skriver:

Mener man skal have boet sammen inden for de sidste 6 mdr inden barnet blev født, før det bliver fælles automatisk?

den er helt automatisk fælles medmindre man siger til kirken man ikk vil skrive fadeskabs testen under i kirken fordi man ikke vil ha fælles så når tiden er overskredet får man brev fra statsamtet med forskellige muligheder hvor man ka få ham til at skrive under på det papir som giver moren forældremyndigheden alene

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2011

Talbutikken

Hvis jeres barn er født efter 1. oktober 2007, har I fælles forældremyndighed i følgende situationer:

• I har været gift med hinanden ved barnets fødsel eller indgår senere ægteskab eller
  • I er separeret eller skilt, når barnet bliver født, og faren anerkender faderskabet eller ved en faderskabssag bliver dømt til at være far til jeres barn af Retten eller
  • I har underskrevet en fælles omsorgs- og ansvarserklæring, da barnet blev født eller
  • I har været gift med hinanden inden for de sidste 10 måneder, før barnet bliver født eller
  • I har indsendt en blanket om aftale om fælles forældremyndighed til statsforvaltningen eller Retten eller
  • I har boet sammen inden for de sidste 10 måneder, før barnet bliver født og faren anerkender faderskabet eller bliver ved en faderskabssag dømt til at være far til jeres barn af Retten

Ellers har moren forældremyndighed alene

Anmeld

18. juni 2011

BetonSlotsPrinsesserne

(x)kæresten kommer hjem og siger at han muligvis gerne vil have forældre-myndighed over barnet, men at det ikke betyder at man skal se barnet eller have noget med det at gøre ? 

det kan man da ikke det kan da ikke være rigtigt at han vil være med til at bestemme hvad der fåregår i barnets liv, men ikke vil have noget med det at gøre ??? det giver i mit hoved ingen mening, og er virkelig ked af at det er sådan han har det, ville elske at han tog del i barnets liv, men han skal da ikke komme og blande sig i opdragelse osv, ivis han ikke vil se det nogensinde ?? 

Hjælp piger.. er meget forvirret !  

er anonym da jeg ike ved om noegen kigger med . 

vHis I har boet sammen 10 mdr før forventet fødsel (officielt) har i fælles forældremyndighed. Hvis ikke I har det får du automatisk fulde forældremyndighed. Han kan så søge om at få den, og da den danske lovgivning pr 1/10-08 lavede reglen om at alle børn skal kende deres far, kommer han rimelig nemt til at få den fælles forældremyndighed. Med fællesforældremyndighed skal du spærge om tilladelse til fx at rejse med barnet, og han er medbestemmende om hvor barnet skal passes. Han behøver ikke at skal have sammenvær med barnet.
Synes heller ikke det er fair, men håb på det bedste. Mænd bliver mærkelige når man overbringer nyheden om familie forøgelse, og de ikke selv havde tænkt at det kunne ske pludselig.
Håber det hjalp lidt....

Anmeld

18. juni 2011

BetonSlotsPrinsesserne

For hurtig på tasterne.. Mener 1/10-07

Anmeld

18. juni 2011

BetonSlotsPrinsesserne

katja26 skriver:

den er helt automatisk fælles medmindre man siger til kirken man ikk vil skrive fadeskabs testen under i kirken fordi man ikke vil ha fælles så når tiden er overskredet får man brev fra statsamtet med forskellige muligheder hvor man ka få ham til at skrive under på det papir som giver moren forældremyndigheden alene

Den er kun automatisk fælles hvis man har boet sammen (officelt) indenfor de sidste 10 mdr inden barnet bliver født..

Anmeld

18. juni 2011

katja26

LouiseVous skriver:

Den er kun automatisk fælles hvis man har boet sammen (officelt) indenfor de sidste 10 mdr inden barnet bliver født..

det var ikk hva der stod i det brev jeg fik fra kirken der stod bare at det papir man skulle underskrive automatisk gav forældrene fælles

Anmeld

18. juni 2011

BetonSlotsPrinsesserne

katja26 skriver:

det var ikk hva der stod i det brev jeg fik fra kirken der stod bare at det papir man skulle underskrive automatisk gav forældrene fælles

Hvis det blev underskrevet. Jeg fik ike brev fra kirken var ved præsten og han udfyldte det hele. Og har været forbi retten og bloprøvtagning. Og har stadig fuldeforældremyndighed.

Anmeld

18. juni 2011

132319

Hold da op en lang forvirrende tråd 

Jeg vil prøve at skrive det så forståeligt som muligt 

Hvis faderen underskriver det der hedder "anerkendelse af faderskabet" går forældremyndigheden til moderen, uanset hvad.

Det gjorde min søns far og jeg har den fulde forældremyndighed.

Hvis begge parter underskriver en omsorgs og ansvarserklæring, så deles forældremyndigheden. Også selvom man ikke bor sammen. 

Min datters far og jeg har aldrig boet sammen men har fælles forældremyndighed fordi vi har underskrevet ovenstående 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.