Kan man det ? :O

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. juni 2011

Isabella_mor

jeg har selv været møllen igennem..

hvis man har delt adresse med faderen indenfor de sidste 10 måneder inden barnets fødsel så er den helt automatisk fælles..

Vi underskrev aldrig den der erklæring for vi havde ikke kontakt til hinanden før min dreng blev 9 mdr, og vi har fælles fordi vi har delt adresse sammen..

moderen får KUN fuld forældremyndighed hvis hun ALDRIG har delt adresse med faderen..

okay... det lyder da bare underligt... så hvis man ikke var klar over det, og man så boede men en kammerart som roommate og mand var gravid og en anden man var faren. kan roommaten risikere at blive barnets far på papiret.!!!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2011

blomst84

isabellamor skriver:

nope. det er ikke rigtigt.. er man ikke gift bliver det automatisk MODEREN der får den fulde forældremyndighed. hvis man ønsker FÆLLES forældremyndighed skal man udfylde en omsorgs- og ansvars erklæring som så gør at man får fælles forældremyndighed.

Læs om det her

Den skal man udfylde hvis man ikke er gift! Det har ikke noget med forældremyndighed at gøre

Anmeld

16. juni 2011

Isabella_mor

blomst84 skriver:

Den skal man udfylde hvis man ikke er gift! Det har ikke noget med forældremyndighed at gøre

jeg er forvirret...

Anmeld

16. juni 2011

blomst84

isabellamor skriver:

okay... det lyder da bare underligt... så hvis man ikke var klar over det, og man så boede men en kammerart som roommate og mand var gravid og en anden man var faren. kan roommaten risikere at blive barnets far på papiret.!!!!!

Moren har pligt til at oplyse hvem faren er... Derfor skal begge parter underskrive denne omsorgs og ansvars erklæring...

Anmeld

16. juni 2011

Anonym trådstarter

Nu er jeg også forvirret  

http://users.cybercity.dk/~dko7455/vejled/foraeldremyndighed.htm

der står her at hvis man ikke er gift er det moren der får myndigheden. ? faderen er i tyskland på det tidspunkt, så ved ikke helt hvad man gør der

Anmeld

17. juni 2011

An&Jo

isabellamor skriver:

nej nej sådan hænger det ikke sammen..

du skal jo udfylde faderskabspapirer, så de gør altså ikke bare en eller anden tilfældig mand til far for dit barn..

når du udfylder faderskabspapirerne, så skriver du den/de mænd på som KAN være faderen, og er der mere end en så bliver der lavet DNA prøver, er der kun en, jamen så er det ham der er faderen, hvis han vil vedkende sig det altså..

så roommaten bliver ikke fejlagtigt gjort til far for barnet hvis han ikke er..

Anmeld

17. juni 2011

2721

isabellamor skriver:

nope. det er ikke rigtigt.. er man ikke gift bliver det automatisk MODEREN der får den fulde forældremyndighed. hvis man ønsker FÆLLES forældremyndighed skal man udfylde en omsorgs- og ansvars erklæring som så gør at man får fælles forældremyndighed.

Læs om det her

Det er ikke korrekt. Vi fik automatisk fællesforældremyndighed fordi vi boede sammen. Og jeg var den gang stadig gift med min x altså IKKE gift med min søns far. Vi havde faktisk aftalt at vi ikke ville søge om fællesforældremyndighed med det samme, men det fik vi automatisk.

Anmeld

17. juni 2011

Isabella_mor

det er da bare noget af det mest forvirrende ever... 

TS... kontakt kommunen,... det hjælper vist ikke særlig meget at spørge herinde for det bliver man kun forvirret af... no offence.. :;D men jeg kan ikke finde hove eller hale i hvad der er og hvad der ik er..  

Anmeld

18. juni 2011

Anonym trådstarter

isabellamor skriver:

det er da bare noget af det mest forvirrende ever... 

TS... kontakt kommunen,... det hjælper vist ikke særlig meget at spørge herinde for det bliver man kun forvirret af... no offence.. :;D men jeg kan ikke finde hove eller hale i hvad der er og hvad der ik er..  

Det bliver jeg vist nødt til  

han rejser til tyskland her til august, og så lejer jeg hans lejlighed imens han er væk.. men det er vel ikke at bo sammen ?  

Anmeld

18. juni 2011

katja26

Zeus skriver:

Mener man skal have boet sammen inden for de sidste 6 mdr inden barnet blev født, før det bliver fælles automatisk?

den er helt automatisk fælles medmindre man siger til kirken man ikk vil skrive fadeskabs testen under i kirken fordi man ikke vil ha fælles så når tiden er overskredet får man brev fra statsamtet med forskellige muligheder hvor man ka få ham til at skrive under på det papir som giver moren forældremyndigheden alene

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.