Autostole regler?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. juni 2011

K&S

Skouboe skriver:

Det hedder 9 mdr, 9 kg og de skal kunne sidde selv før de må komme i 9-18 kg's autostol.

De skriver i Søndagsavisen (i søndags), at det er et lovkrav at børn under 12 kg sidder bagudvendt  det undrer jeg mig meget over...

Anton på 10½ måned, som vejer 10,5 kg er i sidste weekend kommet over i en 9-36 kg´s stol som vender forud

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2011

Skouboe

Tina&Martin skriver:

Men det er ikke farligt for hende at hendes fødder rammer isofix basen, hvis nu bilen bliver trykket... tænker tryk mod hendes hofter???

Jeg er ikke ekspert, så det ved jeg faktisk ikke - prøv at snakke med fx FDM eller lign.

Jeg ved at det værste der kan ske er en frontal kollision og hvis hun ikke er stærk nok i nakken, risikerer hun at dø af smældet, så personligt ville jeg nok hellere at hun brækkede et ben/hoften hvis det var mig, men igen er jeg hverken ekspert eller hendes forældre

Vi har store børn i vores familie (min datter på 10 måneder er omkring 82 cm og vejer omkring 10 kg gætter jeg på) og vi løste problemet med at hun ikke kunne være i de normale autostole ved at købe en 0-18 kgs kombistol der kunne vendes både fremad og bagud og startede med den bagudvendt. Den er noget større end en almindelig babyautostol og der er derfor bedre plads, men den kunne stadig monteres bagudvendt indtil hun var stor nok til at kigge fremad.

Anmeld

16. juni 2011

Skouboe

K&S skriver:

De skriver i Søndagsavisen (i søndags), at det er et lovkrav at børn under 12 kg sidder bagudvendt  det undrer jeg mig meget over...

Anton på 10½ måned, som vejer 10,5 kg er i sidste weekend kommet over i en 9-36 kg´s stol som vender forud

Den må jeg indrømme at den har jeg altså ikke hørt nogen steder før...

Anmeld

16. juni 2011

2babygirls

Skouboe skriver:

Jeg er ikke ekspert, så det ved jeg faktisk ikke - prøv at snakke med fx FDM eller lign.

Jeg ved at det værste der kan ske er en frontal kollision og hvis hun ikke er stærk nok i nakken, risikerer hun at dø af smældet, så personligt ville jeg nok hellere at hun brækkede et ben/hoften hvis det var mig, men igen er jeg hverken ekspert eller hendes forældre

Vi har store børn i vores familie (min datter på 10 måneder er omkring 82 cm og vejer omkring 10 kg gætter jeg på) og vi løste problemet med at hun ikke kunne være i de normale autostole ved at købe en 0-18 kgs kombistol der kunne vendes både fremad og bagud og startede med den bagudvendt. Den er noget større end en almindelig babyautostol og der er derfor bedre plads, men den kunne stadig monteres bagudvendt indtil hun var stor nok til at kigge fremad.

Helt sikkert brækket lemmer frem for at miste hende.. Vil prøve at skrive, men ellers må hun bare lidt til hun er tung nok.

Anmeld

16. juni 2011

K&S

Skouboe skriver:

Den må jeg indrømme at den har jeg altså ikke hørt nogen steder før...

Nej, det havde jeg heller ikke, så jeg tænkte faktisk - "det kan da ikke passe"

Anmeld

16. juni 2011

Janni.

1000 tak for jeres svar piger.. Vi retter os efter 9 mdr, 9 kg og sidde stabilt selv.. Sikkerhed fremfor alt. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.