Autostole regler?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.943 visninger
15 svar
0 synes godt om
16. juni 2011

Janni.

Hej piger

Hvordan er det med reglerne ang autostole? Hvornår må de skifte stol? Er det både alder og kg der gælder eller??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2011

morethanperfect

Janni. skriver:

Hej piger

Hvordan er det med reglerne ang autostole? Hvornår må de skifte stol? Er det både alder og kg der gælder eller??

Åhh ja .. Det er jo lige det .. 
Der er mange der siger noget forskelligt syns jeg ..
Men min søn er IKKE 9 mdr. men vejer 11 kilo , så hvis han kan sidde op af sig selv , skal han over i en 9 - 18 kilo ..  

Anmeld

16. juni 2011

Koen.

mener det er 9 kg, 9 mdr og så et eller andet, det er alle 3 ting der gælder

Vi er nød til at smide Lærke tilbage i baby autostolen nu pga vægttabett, meeen sikkerhed frem for alt!

Anmeld

16. juni 2011

Skouboe

Det hedder 9 mdr, 9 kg og de skal kunne sidde selv før de må komme i 9-18 kg's autostol.

Anmeld

16. juni 2011

2babygirls

Skouboe skriver:

Det hedder 9 mdr, 9 kg og de skal kunne sidde selv før de må komme i 9-18 kg's autostol.

Hvad så med de lange babyer som er tynde???
Min lille fis er jo kun knap 8 kg, og ca 74cm og kan sidde selv.. 8 mdr.. Håbede da lidt hun kunne komme op i den næste, til juli, fordi hun ikke gider babystolen mere

Anmeld

16. juni 2011

Mette.

Min lille fis er jo kun knap 8 kg, og ca 74cm og kan sidde selv.. 8 mdr.. Håbede da lidt hun kunne komme op i den næste, til juli, fordi hun ikke gider babystolen mere

Det er et absolut no go. Jeg har en datter på næsten 14 måneder - hun vejer 8.1 kg og er 77 cm lang - hun sidder stadig i babyautostol og hun hader det.

Jeg har talt med rådet for større færdelssikkerhed og færdselsstyrelsen og begge fraråder det på det kraftigste fordi stolene ikke er testet på børn under 9 kg, og de derfor rent kropsmæssigt slet ikke kan holde til det pres de ville få på kroppen, hvis hun sad i en stor stol uden at have den rette vægt. Så vent til hun vejer 9 kg,  så der er ikke så meget at gøre. Alternativt kan i kigge på stole som er bagudvendte fra 0-18 kg - der sidder de op som i de andre, bare bagudvendt. 

Anmeld

16. juni 2011

Mette.

Janni. skriver:

Hej piger

9 kg, 9 måneder og sidde stabilt selv - den med vægten Skal være opfyldt, og faktisk også helst de to andre, men nogen siger kun den ene af de andre faktorer.

Dog er det jo generelt mest sikkert for dem at sidde i babyautostolen længst muligt, så hold ham i den alt den tid i kan, også selvom han måske opfylder kravene til den store stol.  

Anmeld

16. juni 2011

2babygirls

Mette. skriver:

Det er et absolut no go. Jeg har en datter på næsten 14 måneder - hun vejer 8.1 kg og er 77 cm lang - hun sidder stadig i babyautostol og hun hader det.

Jeg har talt med rådet for større færdelssikkerhed og færdselsstyrelsen og begge fraråder det på det kraftigste fordi stolene ikke er testet på børn under 9 kg, og de derfor rent kropsmæssigt slet ikke kan holde til det pres de ville få på kroppen, hvis hun sad i en stor stol uden at have den rette vægt. Så vent til hun vejer 9 kg,  så der er ikke så meget at gøre. Alternativt kan i kigge på stole som er bagudvendte fra 0-18 kg - der sidder de op som i de andre, bare bagudvendt. 

Okay... Ja så må hun pænt lide det sidste kilo...

Anmeld

16. juni 2011

Skouboe

Tina&Martin skriver:

Årsagen til at reglerne er som de er, er for at beskytte ungerne og sørge for at stolen beskytter bedst muligt og i det her tilfælde skal de være stærke nok til at vende fremad i tilfælde af en kollision.

Jeg ville vente til hun voksede fra babystolen hvis det var mig og så evt. distrahere hende med en DVD til bilen eller lign, men det er jo kun tommelfinger regler og i sidste ende bestemmer du selv

Anmeld

16. juni 2011

2babygirls

Skouboe skriver:

Årsagen til at reglerne er som de er, er for at beskytte ungerne og sørge for at stolen beskytter bedst muligt og i det her tilfælde skal de være stærke nok til at vende fremad i tilfælde af en kollision.

Jeg ville vente til hun voksede fra babystolen hvis det var mig og så evt. distrahere hende med en DVD til bilen eller lign, men det er jo kun tommelfinger regler og i sidste ende bestemmer du selv

Men det er ikke farligt for hende at hendes fødder rammer isofix basen, hvis nu bilen bliver trykket... tænker tryk mod hendes hofter???

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.