gør jeg livet for besværligt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. juni 2011

Anonym trådstarter

Jennifer skriver:

tænker måske om du fx kunne give den lille et stykke brød efterhånden. ?
selv laver jeg atensmad til Mikkel, til en uge af gangen og så fryser det ned. kartoffelmos med broccoli og gulerødder ? så skal du ikke lave det fra bunden hver dag

Det er også en god ide med at fryse det ned, tænker bare det bliver krystalliseret??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2011

Mikkel's mor <3

Anonym skriver:

Jeg må give brød om 1 mdr.. Ser jeg meget frem til Det gør det lidt nemmere med det frokost.

Altså jeg giver min søn brød nu han er lige blevet 6 mdr har fået at vide af min sp at de faktisk må spise alt når de er blevet de 6 mdr

Anmeld

16. juni 2011

SSL

Anonym skriver:

Det kunne jeg måske godt. havde også overvejet det der Lovemade mad til disse dage.-

Næh er sjældent ude - har en veninde der også er på barsel og vi ses da indimellem, det foregår oftes herhjemme.

Du må være kreativ og finde nogle smuthuller.. Har du en mand/kæreste? hvis ja, hvornår er han hjemme?

Anmeld

16. juni 2011

Mikkel's mor <3

Anonym skriver:

Det er også en god ide med at fryse det ned, tænker bare det bliver krystalliseret??

nej for moser det først når jeg har tøet det op.

Anmeld

16. juni 2011

Anonym trådstarter

SSL skriver:

Du må være kreativ og finde nogle smuthuller.. Har du en mand/kæreste? hvis ja, hvornår er han hjemme?

jep han arbejder til kl. 00 de dage han er på job. Det er han oftes 4 gange om ugen - udover det arbejder han 5 gange om ugen til kl. 15 dvs nogle gange er han på job fra kl. 7-00 og så op igen kl. 7 næste dag. Han arbejder HVER lørdag eller søndag.

Anmeld

16. juni 2011

Anonym trådstarter

Jennifer skriver:

Altså jeg giver min søn brød nu han er lige blevet 6 mdr har fået at vide af min sp at de faktisk må spise alt når de er blevet de 6 mdr

giver du også alm aftensmad?

Vi er stadig i kartoffel/grøntsagsmos med kødboller eller fisk stadiet. For første gang i dag er der serveret noget med krydderier - en meget letkrydret karrysovs.

De må få alt - det er rigtigt, men det er deres synkerefleks der skal være på plads inden man gover brød, det er den oftes først ved 7-8 mdr alderen.

Anmeld

16. juni 2011

Anonym trådstarter

Jennifer skriver:

nej for moser det først når jeg har tøet det op.

Okay det vil jeg klart forsøge... Især til de dage manden er på job.

Anmeld

17. juni 2011

Mikkel's mor <3

Anonym skriver:

giver du også alm aftensmad?

Vi er stadig i kartoffel/grøntsagsmos med kødboller eller fisk stadiet. For første gang i dag er der serveret noget med krydderier - en meget letkrydret karrysovs.

De må få alt - det er rigtigt, men det er deres synkerefleks der skal være på plads inden man gover brød, det er den oftes først ved 7-8 mdr alderen.

ja for det meste gør jeg. men gar noget ekstra til ham i fryseren, hvis han ikke kan lide det vi får..
ja det er selfølgelig rigtig nok, men der er ingen problemer for ham i at spise bondebrød.. hvis det har været helt blændet har han aldrig ville spise det..

Anmeld

17. juni 2011

Mikkel's mor <3

Anonym skriver:

Okay det vil jeg klart forsøge... Især til de dage manden er på job.

jeg syntes i hvert fald at det er meget lettere

Anmeld

17. juni 2011

Valle81

Anonym skriver:

Hej

sagen er den at jeg ofte er alene hjemme med 2 børn, da min kommende mand arbejder rigtig meget.

Min dag ser nogenlunde sådan her ud:

kl. 6.30 står den mindste og jeg op - giver morgenmad
kl. 7.00 vækker vi den store - får tøj på
kl. 7.30 går vi den store i skole
kl. 9.00 bliver den lille puttet - jeg rydder op gør næste måltid klar
kl. 11.00 får den lille mad
kl. 13.00 middagslur - jeg vasker op og gør næste måltid klar
kl. 15.00 spiser den lille
kl. 15.30 henter vi den store fra skole/sfo
kl. 17.30 er der mad
kl. 18.30 bad (hveranden dag)
kl. 19.00 får den lille en nat flaske og bliver puttet kl. 19.30
kl. 19.30 læser jeg godnathistorie for den store og kl. 20.00 er det godnat tid.

Herefter er der opvask fra aftensmaden hvis ikke jeg har nået at tage den inden putning, der er madpakke smørring osv. Ca. kl. 21.00 har jeg RO!

Jeg føler ikke jeg har nogen tid til mig selv. I dag er jeg så svimmel at jeg føler jeg skal besvime (er lige startet kur så tror det er min sukkerafhængighed der melder sine abstinenser) den lille er lige puttet og den store har fået lov til at se en film i stedet for godnathistorie.

Hvad gør I andre? Jeg synes slet ikke jeg kan slappe af i løbet af et døgn.

Sådan ser min dag også ud - dog er klokken 22-23 før jeg får tid til at rydde op og tage af fra aftensmaden og går i seng ved midnatstid.

Jeg har Asta på 7 år, Anton på snart 15 mdr og Arthur som lige er blevet 2 mdr. Min mand tager af sted mandag til torsdag kl 0430 og er hjemme igen 1930 og har så fri fre lør søn. Men er meget alene om tingene i hverdagen.

Jeg har heller ikke noget tid for mig selv - et kvarter her og der - men sådan er det at hae små børn, er det ikke ungerne der skal tages af, så er det mad,tøjvask mer mad osvdgen lang hver dag:0)

Du kan ikke gøre så meget anderledes - andet end at nyde tiden fra kl 21 og til du går i seng:0)

Christina

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.