Anonym skriver:
Hej
sagen er den at jeg ofte er alene hjemme med 2 børn, da min kommende mand arbejder rigtig meget.
Min dag ser nogenlunde sådan her ud:
kl. 6.30 står den mindste og jeg op - giver morgenmad
kl. 7.00 vækker vi den store - får tøj på
kl. 7.30 går vi den store i skole
kl. 9.00 bliver den lille puttet - jeg rydder op gør næste måltid klar
kl. 11.00 får den lille mad
kl. 13.00 middagslur - jeg vasker op og gør næste måltid klar
kl. 15.00 spiser den lille
kl. 15.30 henter vi den store fra skole/sfo
kl. 17.30 er der mad
kl. 18.30 bad (hveranden dag)
kl. 19.00 får den lille en nat flaske og bliver puttet kl. 19.30
kl. 19.30 læser jeg godnathistorie for den store og kl. 20.00 er det godnat tid.
Herefter er der opvask fra aftensmaden hvis ikke jeg har nået at tage den inden putning, der er madpakke smørring osv. Ca. kl. 21.00 har jeg RO!
Jeg føler ikke jeg har nogen tid til mig selv. I dag er jeg så svimmel at jeg føler jeg skal besvime (er lige startet kur så tror det er min sukkerafhængighed der melder sine abstinenser) den lille er lige puttet og den store har fået lov til at se en film i stedet for godnathistorie.
Hvad gør I andre? Jeg synes slet ikke jeg kan slappe af i løbet af et døgn.
Sådan ser min dag også ud - dog er klokken 22-23 før jeg får tid til at rydde op og tage af fra aftensmaden og går i seng ved midnatstid.
Jeg har Asta på 7 år, Anton på snart 15 mdr og Arthur som lige er blevet 2 mdr. Min mand tager af sted mandag til torsdag kl 0430 og er hjemme igen 1930 og har så fri fre lør søn. Men er meget alene om tingene i hverdagen.
Jeg har heller ikke noget tid for mig selv - et kvarter her og der - men sådan er det at hae små børn, er det ikke ungerne der skal tages af, så er det mad,tøjvask mer mad osvdgen lang hver dag:0)
Du kan ikke gøre så meget anderledes - andet end at nyde tiden fra kl 21 og til du går i seng:0)
Christina
Anmeld