gør jeg livet for besværligt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.124 visninger
19 svar
0 synes godt om
16. juni 2011

Anonym trådstarter

Hej

sagen er den at jeg ofte er alene hjemme med 2 børn, da min kommende mand arbejder rigtig meget.

Min dag ser nogenlunde sådan her ud:

kl. 6.30 står den mindste og jeg op - giver morgenmad
kl. 7.00 vækker vi den store - får tøj på
kl. 7.30 går vi den store i skole
kl. 9.00 bliver den lille puttet - jeg rydder op gør næste måltid klar
kl. 11.00 får den lille mad
kl. 13.00 middagslur - jeg vasker op og gør næste måltid klar
kl. 15.00 spiser den lille
kl. 15.30 henter vi den store fra skole/sfo
kl. 17.30 er der mad
kl. 18.30 bad (hveranden dag)
kl. 19.00 får den lille en nat flaske og bliver puttet kl. 19.30
kl. 19.30 læser jeg godnathistorie for den store og kl. 20.00 er det godnat tid.

Herefter er der opvask fra aftensmaden hvis ikke jeg har nået at tage den inden putning, der er madpakke smørring osv. Ca. kl. 21.00 har jeg RO!

Jeg føler ikke jeg har nogen tid til mig selv. I dag er jeg så svimmel at jeg føler jeg skal besvime (er lige startet kur så tror det er min sukkerafhængighed der melder sine abstinenser) den lille er lige puttet og den store har fået lov til at se en film i stedet for godnathistorie.

Hvad gør I andre? Jeg synes slet ikke jeg kan slappe af i løbet af et døgn.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2011

Aves.

Anonym skriver:

Hej

sagen er den at jeg ofte er alene hjemme med 2 børn, da min kommende mand arbejder rigtig meget.

Min dag ser nogenlunde sådan her ud:

kl. 6.30 står den mindste og jeg op - giver morgenmad
kl. 7.00 vækker vi den store - får tøj på
kl. 7.30 går vi den store i skole
kl. 9.00 bliver den lille puttet - jeg rydder op gør næste måltid klar
kl. 11.00 får den lille mad
kl. 13.00 middagslur - jeg vasker op og gør næste måltid klar
kl. 15.00 spiser den lille
kl. 15.30 henter vi den store fra skole/sfo
kl. 17.30 er der mad
kl. 18.30 bad (hveranden dag)
kl. 19.00 får den lille en nat flaske og bliver puttet kl. 19.30
kl. 19.30 læser jeg godnathistorie for den store og kl. 20.00 er det godnat tid.

Herefter er der opvask fra aftensmaden hvis ikke jeg har nået at tage den inden putning, der er madpakke smørring osv. Ca. kl. 21.00 har jeg RO!

Jeg føler ikke jeg har nogen tid til mig selv. I dag er jeg så svimmel at jeg føler jeg skal besvime (er lige startet kur så tror det er min sukkerafhængighed der melder sine abstinenser) den lille er lige puttet og den store har fået lov til at se en film i stedet for godnathistorie.

Hvad gør I andre? Jeg synes slet ikke jeg kan slappe af i løbet af et døgn.

Det ser da ud som en almindelig dag for folk med små børn...og jeg følte godt nok heller ikke der var Evatid da mine var små...men man må jo vælge at tage den tid...jeg tænker at der da er tid når de sover, kan du ikke nyde den ro...det savner jeg nu med store børn eller et stort barn, så er der aldrig helt alenetid..

Anmeld

16. juni 2011

SSL

Puha, det er jo svært at sige, for som du skriver her er din dag jo sat i skema orden.. Hm, hvor gammel er den lille? Altså jeg tænker, hvad er det du står og laver af mad når h*n sover?

Hvornår er din mand hjemme?

- Herhjemme er det ikke vigtigt at hjemmet står shine, det er vigtigere at vi har det godt, at vi trives med os selv.. Jeg vasker ikke op efter hver måltid herhjemme, og ej heller når der kommer børn, jeg vasker af og gør klar, men jeg synes jeg spilder min tid ved at vaske op efter hvert måltid, s dét ville jeg tilsidesætte.. Så tænker jeg om dét mad du tilbereder (det lyder som om dét også tager din tid når dit barn sover?) - ka det laves til et par dage af gangen så det er hver 3.-4.dag du tilbereder dét og ikke hver dag.. Jeg vil gerne være laver-selv-grød-mor, men det bliver én gang om ugen at jeg laver en del grød, og så er det til en uges tid af gangen, så jeg ikke skal stå og gøre det i hverdagen, så laver jeg 3 variationer om søndagen når far kan lege med bebsen

Du må lave nogle smuthuller, og slappe af selvom der står en opvask, eller trænger til en støvsugning, det løber jo ingen steder

Anmeld

16. juni 2011

Mette 28

Synes din dag er meget skema lagt.. Her må jeg ærligt sige at jeg gør tingene lidt som de kommer... Dog går min den store i børnehave og ikke skole og min mand aflevere kl. 9 på vej til arbejde.. Hvis jeg var dig så ville jeg tage mig tid til hygge gå ture en shoppe tur eller tid med veninder.. Personligt gider jeg ikke at have faste ting hver dag så vil jeg gå ned på det, selvfølgelig bliver det gjort rent og de praktiske ting, men man skal engang imellem sige, det her det kan altså godt vente

Anmeld

16. juni 2011

Vingummien

Tror det er meget normalt, jeg har kun 1 barn som er lidt over 2 og selv jeg føler ikke jeg rigtig har tid til mig selv. Op kl 6, i vuggestue med knægten, arbejde, hjem hente unge, lave mad, putte og så oprydning og så nat nat til mig

Men omvendt vil jeg ikke bytte det med noget, for nu hvor jeg er på arbejde, ser jeg knap min dreng, og savner det så meget. Så jeg ødelægger selv min aften da jeg hellere vil lægge min tid med ham, og så må oprydning vente.

Selvom det lyder skørt, så nyd det, at du har den tid med dem som du har For pludselig så ser du dem knap nok

Anmeld

16. juni 2011

Anonym trådstarter

Tager opvasken efter hvert måltid da vores køkken er meget lille og der ikke er plads til ret meget opvask. - samtidig har vi kun en lille gryde som jeg bruger til at tilberede hvert måltid til den lille.

Den lille er 7 mdr - får boghvede, øllebrød, majsgrød, rismelsgrød osv..

Anmeld

16. juni 2011

SSL

Men ok, en opvask kan jo også afvikles hurtigt.. men kan du ikke lave grøden og så fryse den ned? Så spare du jo en del tid, du bruger på dét.. Det gør min søster, hun 'gider' ikke at bruge sin tid på dét i hverdagene, så hun laver det når hendes kæreste har fridag eller i weekenden.. Er du nogensinde ude med veninder el. andet? For ellers er det bare at få gjort det

Anmeld

16. juni 2011

Mikkel's mor <3

Anonym skriver:

Tager opvasken efter hvert måltid da vores køkken er meget lille og der ikke er plads til ret meget opvask. - samtidig har vi kun en lille gryde som jeg bruger til at tilberede hvert måltid til den lille.

Den lille er 7 mdr - får boghvede, øllebrød, majsgrød, rismelsgrød osv..

tænker måske om du fx kunne give den lille et stykke brød efterhånden. ?
selv laver jeg atensmad til Mikkel, til en uge af gangen og så fryser det ned. kartoffelmos med broccoli og gulerødder ? så skal du ikke lave det fra bunden hver dag

Anmeld

16. juni 2011

Anonym trådstarter

SSL skriver:

Men ok, en opvask kan jo også afvikles hurtigt.. men kan du ikke lave grøden og så fryse den ned? Så spare du jo en del tid, du bruger på dét.. Det gør min søster, hun 'gider' ikke at bruge sin tid på dét i hverdagene, så hun laver det når hendes kæreste har fridag eller i weekenden.. Er du nogensinde ude med veninder el. andet? For ellers er det bare at få gjort det

Det kunne jeg måske godt. havde også overvejet det der Lovemade mad til disse dage.-

Næh er sjældent ude - har en veninde der også er på barsel og vi ses da indimellem, det foregår oftes herhjemme.

Anmeld

16. juni 2011

Anonym trådstarter

Jennifer skriver:

tænker måske om du fx kunne give den lille et stykke brød efterhånden. ?
selv laver jeg atensmad til Mikkel, til en uge af gangen og så fryser det ned. kartoffelmos med broccoli og gulerødder ? så skal du ikke lave det fra bunden hver dag

Jeg må give brød om 1 mdr.. Ser jeg meget frem til Det gør det lidt nemmere med det frokost.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.