Forskjellen på nan1 og nan2

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. juni 2011

MorEllen

Maja84 skriver:

min dp fortalte mig at det har noget med indholdet at gøre, der er lidt forskel på hvor meget jern osv der er i, men nej ikke kæmpe forskelle Er selv gået over på nan2 inden for de sidste 2 uger

Ok, merker du nogen forskjell på henne efter at hun begynte på nan2, eller er det bare det samme? Jeg har jo haft store forventninger til det, troede det mettede mer osv. Nu får hun det iallefall, også får vi se hvordan det går

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2011

jette1983

Jeg tror slet ikke nan2 fandtes da Liv var lille, Liv var flaskebarn og fik nan1 som dengang bare hed nan indtil hun begyndte at spise fast føde, hun fik så jern og d dråber ved siden af.

Hun er født i 2002 og klarede sig glimrende med den almindelige nan.

Anmeld

16. juni 2011

MetteS81

Ella får også NAN2...hun er 5 mdr nu, og vi begyndte på det fordi der stod fra 4 mdr på pakken...kan ikke se, at der står noget om at det skal bruges som supplement til andet. Håber da det er godt nok, hun virker ganske tilfreds!  

Anmeld

17. juni 2011

Kløver

Morellen skriver:

Ok, merker du nogen forskjell på henne efter at hun begynte på nan2, eller er det bare det samme? Jeg har jo haft store forventninger til det, troede det mettede mer osv. Nu får hun det iallefall, også får vi se hvordan det går

Nej faktisk ikke, vi har ihvertfald ikke kunne mærke noget moget på ham,  ikke nmoget vi som sådan har lagt mærke til, så er nok ikke det helt store det gør af forskel

Anmeld

17. juni 2011

birthee

Min SP fortalte mig at jeg bare kunne fortsætte på NAN1 når Caroline blev 4 mdr. Der skulle være mere jern i NAN2, som kunne gøre at de måske ville få hård mave, når man gav jerntilskud også...

Anmeld

17. juni 2011

Nalle

Min SP har altid sagt der ingen forskel er, så vi har kun brugt NAN 1

Anmeld

17. juni 2011

Kindfed

NAN2 er ikke længere kun tilskudsblanding. Det var det engang, men altså ikke længere. Hvis det var, skulle det også tydeligt stå på pakken, og det måtte ikke på pakken beskrives som modermælkserstatning.

De gamle regler for hvor meget, man højst måtte give dagligt, gælder derfor heller ikke længere.

NAN2 er ernæringsmæssigt beregnet til den aldersgruppe, den selv henviser til, og vitaminer og mineraler er tilpasset derefter.

(Fra Netsundhedsplejersken: Lige i øjeblikket er det således at Beauvais har ændret deres allomin 2 så det nu er en tilskudsblanding og derfor ikke fuldgyldig. Nestlé har ændret sammensætningen i Nan og Nan2 således at de nu begge er modermælkserstatninger, samtidig har de nu tilført flerumættede langkædede fedtstyrer til deres produkter. http://www.netsundhedsplejerske.dk/brevkasse/index.php?option=laessvar&kat=KOST OG ERNÆRING&id=5028)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.