Forskjellen på nan1 og nan2

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.755 visninger
16 svar
0 synes godt om
16. juni 2011

MorEllen

Hej tøser!!

Jeg har en pige der ammes, men supleres med NAN for at blive mæt. Har givet hende NAN1, men nu er hun 4  måndeder, så hun får NAN2. Men så vidt jeg kan se er det da det samme?! Eller? Hvad er forskjellen på de to?

Håber der er nogen MME-eksperter her som kan forklare mig forskjellen På forhånd tak!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2011

jette1983

NAN 1 kan anvendes fra fødslen, som tilskud til modermælk eller som barnets eneste ernæring. Proteinindholdet i NAN 1 er holdt på et minimum, således at barnets nyrer og lever ikke belastes. NAN 1 gives til barnet på flaske og gives lunet til ca 37 grader.

NAN 2 er en tilskudsblanding, hvilket betyger at barnet ikke kan leve af dette alene, men det gives som tilskud til anden mad. Når barnet er 6 mdr gammel, kan 400ml NAN 2 dække barnets daglige behov for jern. NAN 2 kan opløses i koldt vand og kan således serveres både varmt og koldt af en kop, som et alternativ til sødmælk. NAN 2 har et højere proteinindhold og kan derfor mætte mere end NAN 1.

sakset fra netsundhedsplejersken.

Anmeld

16. juni 2011

Tannie2811

Vores Sp fortalte at vi ikke behøvede at skifte over til nan2, fordi den eneste forskel var at der var tilsat jern, og det giver vi hende i forvejen

Anmeld

16. juni 2011

Mira0911

jette1983 skriver:

NAN 1 kan anvendes fra fødslen, som tilskud til modermælk eller som barnets eneste ernæring. Proteinindholdet i NAN 1 er holdt på et minimum, således at barnets nyrer og lever ikke belastes. NAN 1 gives til barnet på flaske og gives lunet til ca 37 grader.

NAN 2 er en tilskudsblanding, hvilket betyger at barnet ikke kan leve af dette alene, men det gives som tilskud til anden mad. Når barnet er 6 mdr gammel, kan 400ml NAN 2 dække barnets daglige behov for jern. NAN 2 kan opløses i koldt vand og kan således serveres både varmt og koldt af en kop, som et alternativ til sødmælk. NAN 2 har et højere proteinindhold og kan derfor mætte mere end NAN 1.

Hmm.... 

Min datter fik nan2 og klarede det fint uden noget andet... Hun fik nan1 fra fødslen og frem til vi skiftede over til nan2..

Anmeld

16. juni 2011

morethanperfect

Morellen skriver:

Hej tøser!!

Jeg har en pige der ammes, men supleres med NAN for at blive mæt. Har givet hende NAN1, men nu er hun 4  måndeder, så hun får NAN2. Men så vidt jeg kan se er det da det samme?! Eller? Hvad er forskjellen på de to?

Håber der er nogen MME-eksperter her som kan forklare mig forskjellen På forhånd tak!

Der er mere jern i NAN2 Det er den eneste forskel

Anmeld

16. juni 2011

MorEllen

jette1983 skriver:

Tak for svar Så blev jeg da klogere!! Så håber jeg at proteinerne gir pigen lyst til at sove mere om natten

Anmeld

16. juni 2011

MorEllen

Tannie2811 skriver:

Vores Sp fortalte at vi ikke behøvede at skifte over til nan2, fordi den eneste forskel var at der var tilsat jern, og det giver vi hende i forvejen

Ja, nu ser jeg at der faktisk ikke er mere proteiner i NAN2 ja.. hmm... merkelig at Sundhedsstyrelsen skriver det egentlig.

Anmeld

16. juni 2011

MorEllen

Mira0911 skriver:

Hmm.... 

Min datter fik nan2 og klarede det fint uden noget andet... Hun fik nan1 fra fødslen og frem til vi skiftede over til nan2..

Ok, godt at høre, for jeg har ikke tenkt at give henne grøt eller mos endu.. SÅ vi prøver nr2 og håber at den er lige så god

Anmeld

16. juni 2011

Mira0911

Morellen skriver:

Ok, godt at høre, for jeg har ikke tenkt at give henne grøt eller mos endu.. SÅ vi prøver nr2 og håber at den er lige så god

Julie klarede sig fint på det hvert fald.. 

Anmeld

16. juni 2011

Kløver

Morellen skriver:

Hej tøser!!

min dp fortalte mig at det har noget med indholdet at gøre, der er lidt forskel på hvor meget jern osv der er i, men nej ikke kæmpe forskelle Er selv gået over på nan2 inden for de sidste 2 uger

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.