Så kunne jeg ikke mere !!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. juni 2011

MyLove E

Nicolinesmor170510 skriver:

Nå okay.. Det var også bare en tanke

Er ked af, at du ikke kan amme mere.. Så er du jo faktisk nødsaget til, at malke ud, eller gå over til MME. - Og det er også godt! Du kan evt fryse dit mælk ned, hvis du tænker en dag, at du vil pumpe ekstra meget ud, eller kan.. Det må bare ikke fryses, når han HAR haft det i flasken og drukket af det.. Men hvis du ved han fx drikker 100 ml, og du kan pumpe 150 ud hver gang, kan du sagtens fryse resten ned. Det er også godt, når han engang skal begynde at have mos.

Du kan godt tø 2x50 ml op fra to forskellige portioner, og hælde det sammen.. Du skal bare huske at pumpe alt det du kan, så brystet er tømt, ryste flasken med det hele i, så han i alle måltider får nok til tørsten og sulten, og så hælde i bøtter eller hvad du nu har.

Hvis du ved alt dette, så undskylder jeg.. Ville bare hjælpe dig lidt i vej, hvis du ikke har prøvet det før..

Mnage tak.. Jeg ved ingenting det er mit første barn.. Så kom gerne med flere råd :-)

Jeg har aftalt  med SP at jeg både malker ud og ammer..

Men hvor meget skal han ha??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2011

Bare mig..

Tauf skriver:

Mnage tak.. Jeg ved ingenting det er mit første barn.. Så kom gerne med flere råd :-)

Jeg har aftalt  med SP at jeg både malker ud og ammer..

Men hvor meget skal han ha??

Okay, jamen så gavner det måske alligevel..

Jamen, det er jo forskelligt.. Min datter spiste ikke så meget af gangen, men flere gange, fordi mælken kommer meget hurtigere i flasken og maven så ikke kan følge med. Men hun spiste omkring 50-60 ml af gangen, men mange gange om dagen.. Jeg havde så ikke fået at vide, at man helst skal tage flasken nogen gange under et måltid, så mælken kan lægge sig lidt af gangen.. - Ligesom hvis man ammer, men det tænkte jeg ikke over. Så havde jeg gjort det, havde jeg nok undgået, at hun fik så ondt i maven og at hun så ville spise mere af gangen..

Men jeg tror, at han vil kunne spise omkring 100-150 ml af gangen.. Men ellers så lav fx 3 flasker af gangen. Og bed din kæreste være parat til at varme en flaske, når Elias er færdig ed den første flaske.. Kom 50 ml i hver, og drikker han ikke alle 3 flasker, så har du til næste gang..

Mælken kan holde sig i køleskabet 24 timer, så du skal nok ikke malke for meget ud og så bare stille i køleskabet.

Altså de første par dage er jo egentlig "bare" øvelse, og så finder du hurtigt ud af hvor meget og hvor mange gange han spiser..

Har du spørgsmål, når du er kommet igang, må du meget gerne skrive til mig i en pb

Anmeld

16. juni 2011

Lotte14

Okay, jamen så gavner det måske alligevel..

Jamen, det er jo forskelligt.. Min datter spiste ikke så meget af gangen, men flere gange, fordi mælken kommer meget hurtigere i flasken og maven så ikke kan følge med. Men hun spiste omkring 50-60 ml af gangen, men mange gange om dagen.. Jeg havde så ikke fået at vide, at man helst skal tage flasken nogen gange under et måltid, så mælken kan lægge sig lidt af gangen.. - Ligesom hvis man ammer, men det tænkte jeg ikke over. Så havde jeg gjort det, havde jeg nok undgået, at hun fik så ondt i maven og at hun så ville spise mere af gangen..

Men jeg tror, at han vil kunne spise omkring 100-150 ml af gangen.. Men ellers så lav fx 3 flasker af gangen. Og bed din kæreste være parat til at varme en flaske, når Elias er færdig ed den første flaske.. Kom 50 ml i hver, og drikker han ikke alle 3 flasker, så har du til næste gang..

Mælken kan holde sig i køleskabet 24 timer, så du skal nok ikke malke for meget ud og så bare stille i køleskabet.

Altså de første par dage er jo egentlig "bare" øvelse, og så finder du hurtigt ud af hvor meget og hvor mange gange han spiser..

Har du spørgsmål, når du er kommet igang, må du meget gerne skrive til mig i en pb

Da jeg malkede ud fik jeg at vide at mælken kunne holde sig i 3 dage i køleskabet?!

Jeg vil så råde hende til at få malket alt det ud som hun kan, da jeg selv fik brystbetændelse 3 gange pga. at jeg ikke have fået "tømt" mine bryster.

Anmeld

16. juni 2011

Bare mig..

Charlotte89 skriver:

Da jeg malkede ud fik jeg at vide at mælken kunne holde sig i 3 dage i køleskabet?!

Jeg vil så råde hende til at få malket alt det ud som hun kan, da jeg selv fik brystbetændelse 3 gange pga. at jeg ikke have fået "tømt" mine bryster.

Ja, hun skal få tømt brysterne hver gang, men det er der hvor jeg siger, at hun kan fryse det ned, som der ikke bruges..

Hmm, nå det forstår jeg ikke.. Jeg fik at vide, at det kunne være i køleskabet 24 timer, og det samme med MME.? Men det kan hun jo så lige undersøge

Anmeld

16. juni 2011

Bare mig..

Charlotte89 skriver:

"Mælken kan holde sig i køleskabet 24 timer, så du skal nok ikke malke for meget ud og så bare stille i køleskabet." Med det jeg har citeret fra mit andet svar, mener jeg, at hun ikke skal stille alt det hele i køleskabet, hvis han ikke får det drukket.. Så hellere fryse det ned, end at smide det ud.. - Når hun finder ud af, hvor meget han cirka spiser.. Forstår du hvad jeg mener? Måske jeg fik det skrevet forkert

Anmeld

17. juni 2011

Lotte14

"Mælken kan holde sig i køleskabet 24 timer, så du skal nok ikke malke for meget ud og så bare stille i køleskabet." Med det jeg har citeret fra mit andet svar, mener jeg, at hun ikke skal stille alt det hele i køleskabet, hvis han ikke får det drukket.. Så hellere fryse det ned, end at smide det ud.. - Når hun finder ud af, hvor meget han cirka spiser.. Forstår du hvad jeg mener? Måske jeg fik det skrevet forkert

Ja okay, så forstår jeg det godt hehe

Anmeld

17. juni 2011

Mi

Først vil jeg lige sige: Den gode mor sidder ikke i brysterne, og dit barn vil klare sig godt uanset om du ammer, malker ud eller giver erstatning.

Jeg malkede også lidt ud, for jeg brød mig ikke om at amme. Jeg havde en manuel brystpumpe fra Avent og syntes at den var rigtig god. Men det er meget forskelligt hvor nemt/besværligt det er at malke ud. Jeg havde rigtig meget mælk, så det gik hurtigt med at malke ud.

Du stiller bare mælken i køleskabet og luner den op når den skal bruges. Hvor meget baby skal have finder du ud af efterhånden. Hvis baby spiser hele flasken, så varm lidt mere, så du er helt sikker på at han får nok.

Anmeld

17. juni 2011

Lotte14

Jeg fik bare at vide at mælken kunne holde sig 3 døgn i køleskabet, og 24 timer hvis det havde været i fryseren.

Anmeld

17. juni 2011

MyLove E

Hej allesammen.

Mange tak for jeres svar. Men der er kommet nyt i sagen :-)

Min mand og jeg tog i babysam for at købe/leje en brystpumpe, og da vi kom der skrig Elias helt vildt fordi han var sulten, så jeg sætte mig ned i en stol de havde. Der var en ammepude og en skammel. Det tog mig og Elias 2sek og så sad vi som vi skulle og jeg kunne slappe af. Jeg valgte så at købe en ammepude og en skammel.

Så jeg ammer stadig og det går ret godt i dag :-)

Anmeld

17. juni 2011

inpe

Tauf skriver:

Ja som overskriften siger, jeg kunne mere ringe stor tudede til Sp i dag og sagde at jeg ikke kunne holde til det mere og ikke vidste hvad jeg skulle gøre. Jeg har så ondt i ryggen og skuldren Og så er jeg bare så frustreret.

Hun syntes jeg skulle prøve malke ud og give flaske, så nu kommer min mand snart hjem og så skal vi ud og havde fat i en bryst pumpe.

Men når jeg nu malker ud hvad gør jeg så af malken?? stiller det i køleskabet og så varmer det op når han skal spise??

Hilsen Tanja

hvis du har mælk i overskud, kan det fryses ned, i max 3 måneder.

inpe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.