Oplevelser på Lolland????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.963 visninger
17 svar
0 synes godt om
16. juni 2011

mortilfreja

Hej skønne kvinder.

Vi tager på lørdag i sommerhus i en uge på Lolland, nærmere betegnet ved kramnitse tæt på Rødby

Er der nogen her fra Lolland som kender til gode aktiviteter og oplevelser som man bare SKAL opleve når man er dernede???

Vejret lover jo ikke for godt, men pyt

Kom glad med masser af forslag

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2011

SussieThyssen

mortilfreja skriver:

Hej skønne kvinder.

Vi tager på lørdag i sommerhus i en uge på Lolland, nærmere betegnet ved kramnitse tæt på Rødby

Er der nogen her fra Lolland som kender til gode aktiviteter og oplevelser som man bare SKAL opleve når man er dernede???

Vejret lover jo ikke for godt, men pyt

Kom glad med masser af forslag

Knuthenborg Safari Park

Lalandia.

Aalholm slot med deres flotte park og udstilling af veteranbiler.

Og så er der helt vidunderlige ture ude på landet og igennem de små gamle byer.
Provinsbyerne er meget små men charmerende.
Nysted er en hyggelig gammel by, der ligger i nærheden af Vantore...I kan også finde den lille by Frejlev med skalkekorset sat over "De Fejlev bønder" af Christian d. 4, som de snød, og I kan bruge en dag på at besøge småbyer med mærkelige navne, så som Døllefjællemuse og Musemadder.
Der er dejligt på Lolland.

Kærligst
Sussie

Anmeld

16. juni 2011

LISBETH:-)

Jeg bor på falster

Her er hittet helt klart Knutheborg park - men det er bedst i godt vejr

Ellers siger jeg også Lalandia - ved ikke hvor gamle dine børn er. Men vi tager tit bare en tur i monky tonky land det koster kun 50 kr og vores 2 børn på 3 år og 1 år kan bruge hele dagen der. Der er også udendørs legeplads!

Anmeld

16. juni 2011

mortilfreja

SussieThyssen skriver:

Knuthenborg Safari Park

Lalandia.

Aalholm slot med deres flotte park og udstilling af veteranbiler.

Og så er der helt vidunderlige ture ude på landet og igennem de små gamle byer.
Provinsbyerne er meget små men charmerende.
Nysted er en hyggelig gammel by, der ligger i nærheden af Vantore...I kan også finde den lille by Frejlev med skalkekorset sat over "De Fejlev bønder" af Christian d. 4, som de snød, og I kan bruge en dag på at besøge småbyer med mærkelige navne, så som Døllefjællemuse og Musemadder.
Der er dejligt på Lolland.

Kærligst
Sussie

Tusind tak for de gode fif

Ja vi glæder os meget til at komme afsted.. Vi har snart været på ferie i alle landets dele.. Mangler lige øerne

Anmeld

16. juni 2011

Sir William

Der er også Middelaldercentret v Nykøbing og en kæmpe økologisk besøgsgård med egen butik.

Der var vi med sønnen da han var 2 år, kunne kommer rundt at se dyrene og smage på maden. Kan desværre ikke huske hvor den ligger, men en søgning på økologi og Lolland skulle jo nok give noget.

Anmeld

16. juni 2011

mortilfreja

lisbeth2910 skriver:

Jeg bor på falster

Her er hittet helt klart Knutheborg park - men det er bedst i godt vejr

Ellers siger jeg også Lalandia - ved ikke hvor gamle dine børn er. Men vi tager tit bare en tur i monky tonky land det koster kun 50 kr og vores 2 børn på 3 år og 1 år kan bruge hele dagen der. Der er også udendørs legeplads!

Min datter er 10 og hendes veninde 9 så det vil da helt klart være et hit..

Må lige ind og lure det monky tonky land

Anmeld

16. juni 2011

mortilfreja

Sir William skriver:

Der er også Middelaldercentret v Nykøbing og en kæmpe økologisk besøgsgård med egen butik.

Der var vi med sønnen da han var 2 år, kunne kommer rundt at se dyrene og smage på maden. Kan desværre ikke huske hvor den ligger, men en søgning på økologi og Lolland skulle jo nok give noget.

Tak for ideen.. Jeg prøver at google

Anmeld

16. juni 2011

Ni-ko-li-ne

mortilfreja skriver:

og middelalder centeret... det er hyggeligt:0)

og så er der goså en lille zoo i Nykøbing, den skal i dog ikke forrvente det viiiiiiiilde af;0)

Anmeld

16. juni 2011

LISBETH:-)

mortilfreja skriver:

Nå for søren er de så "gamle"

Så vil jeg også sige middelaldercenteret i Nykøbing F.

På Marienlyst på falster kommer der fra d. 25/6 noget der hedder panda park. Det skulle være et kæmpe mobilt legeland (det som også er på div. festivaller om sommeren) Det fylder 2 marker så det er virkelig kæmpe - har ikke selv været der da det som sagt først åbner d.25/6 men det lyder fantastisk! Også for 2 store piger

Anmeld

16. juni 2011

iris-mor

Hvis du tager til Maribo er der Domkriken, et lille frilandsmuseum, ruinerne.

Sejlture fx Maribosøerne, et smut til fx Fejø, det tager 15 min med færgen eller tag færgen til Tyskland.

Hvis i skal til Lalandia så prøv at melde dig ind i Lalandiaklub, det er gratis og giver rabat på rigtig mange ting. Du skal printe jeres medlemsskab ud, fordi de kort i skal bruge ikke vil nå frem inden i rejser.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.