Sove igennem uden at vække forældrene (1½ år)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.023 visninger
15 svar
0 synes godt om
16. juni 2011

patella

Ja jeg vil gerne høre lidt til jeres erfaringer igen

Min dreng er 1½ år og har siden han var ½ år gammel sovet igennem uden mad. Men han har altid vågnet mange gange, for at få sutten, eller lige blive puttet på den anden side el. lign. Og det gør han stadig. Han har masser af sutter med i seng, så der er et godt udvalg, samt 2-3 sutte/nusseklude, men han vågner alligevel uden at kunne finde sutterne selv  

Det skal siges at han ellers sover godt - kommer i seng ca. 19 - 19:30 og lægger sig UDEN problemer og falder selv i søvn efter ca. 10-30 minutter. Så sover han ca. til midnat, hvor showet så begynder. Og det kan gentage sig mellem 2-6 gange på en nat, nogle gange med under en times mellemrum  

Han vil ikke noget andet end puttes og ha sut. Han græder ikke længe, han vil ikke ha vand og vi kan sagtens gå ud af værelset igen.

Tænker selvfølgelig også at han er en lille drømmer, men vi kan ofte høre på gråden, hvis det er det der er galt.

Hvad er jeres erfaringer? Er det helt normalt, og noget der går over af sig selv, eller kan vi gøre noget for at afhjælpe problemet?

Jeg er begyndt at lytte godt efter inden jeg går derind, dvs. hvis det kun er i søvne han gir kny fra sig, så blir jeg i sengen og så går det som oftest over af sig selv. Men ind i mellem kan jeg høre det ikke er tilfældet og så drøner jeg derind, for at han ikke skal vågne for meget...

Håber I vil hjælpe Jeg trænger til SAMMENHÆNGENDE SØØØØØØØØØVN

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2011

TbCp

Sådan var Liva også.... da hun blev 3 år begyndte det at blive bedre..
Hun bliver 4 til august og de fleste nætter sover hun nu helt igennem, men ind imellem kan hun stadig vågne og kalde eller komme ind til os.

Anmeld

16. juni 2011

Kaufie

Tja.... Min den store bliver snart 4 og har stadig nætter, hvor han lige har brug for at en af os kommer ind og putter dynen omkring ham eller bare lige er der kort. Nogen nætter hører vi ham ikke - men nok 6 ud af 7 nætter er jeg derinde 1-4 gange.

Jeg kan kun sige: glæd dig over de nætter du kun er oppe 2 gange - og hvad med at skiftes til at have nattevagten? Så kan du evt sove med ørepropper den nat din mand tager sig af knægten...

Anmeld

16. juni 2011

Mille83

Her har vi været heldige, Nicoline sover hver nat igennem uden og vågne, eller dvs. hun kan sagtens vågne, snakke, pludre og råbe lidt, men jeg går ikke derind medmindre hun græder. 

Hun har da nogle gange pludret et stykke tid, men efterhånden tror jeg hun har fundet ud af jeg ikke kommer ind og gir hende sutten el. andet. 

Vi putter kl 19.00 og vækker hende 6.30 medmindre hun allerede er vågen. Kan ikke huske hvornår jeg sidst har været inde ved hende, men i nat lå hun da kort og snakkede og sagde iiiiiii aaaaaa, så sødt, men jeg ved hvis jeg går ind så "forstyrrer" jeg hende, da hun ikke er gammel nok til og forstå tiden og tror det er morgen hvis jeg kommer ind (min erfaring) så måske du kan lade vær med og gå ind? Eller falder han/hun så ikke i søvn igen? 

De kan jo også blive for vant til man kommer rendende og servicere dem "citat min sundhedsplejerske" 

Anmeld

16. juni 2011

Mille83

Mille83 skriver:

Her har vi været heldige, Nicoline sover hver nat igennem uden og vågne, eller dvs. hun kan sagtens vågne, snakke, pludre og råbe lidt, men jeg går ikke derind medmindre hun græder. 

Hun har da nogle gange pludret et stykke tid, men efterhånden tror jeg hun har fundet ud af jeg ikke kommer ind og gir hende sutten el. andet. 

Vi putter kl 19.00 og vækker hende 6.30 medmindre hun allerede er vågen. Kan ikke huske hvornår jeg sidst har været inde ved hende, men i nat lå hun da kort og snakkede og sagde iiiiiii aaaaaa, så sødt, men jeg ved hvis jeg går ind så "forstyrrer" jeg hende, da hun ikke er gammel nok til og forstå tiden og tror det er morgen hvis jeg kommer ind (min erfaring) så måske du kan lade vær med og gå ind? Eller falder han/hun så ikke i søvn igen? 

De kan jo også blive for vant til man kommer rendende og servicere dem "citat min sundhedsplejerske" 

Hov Nicoline er 13 mdr. og har da selvfølgelig været vågen da hun var et halvt år, men vi fik af vide af SP vi ikke skulle gå ind til hende medmindre hun græd....... - det har virket her. 

Anmeld

16. juni 2011

L.J.L

Ja jeg vil gerne høre lidt til jeres erfaringer igen

Min dreng er 1½ år og har siden han var ½ år gammel sovet igennem uden mad. Men han har altid vågnet mange gange, for at få sutten, eller lige blive puttet på den anden side el. lign. Og det gør han stadig. Han har masser af sutter med i seng, så der er et godt udvalg, samt 2-3 sutte/nusseklude, men han vågner alligevel uden at kunne finde sutterne selv  

Det skal siges at han ellers sover godt - kommer i seng ca. 19 - 19:30 og lægger sig UDEN problemer og falder selv i søvn efter ca. 10-30 minutter. Så sover han ca. til midnat, hvor showet så begynder. Og det kan gentage sig mellem 2-6 gange på en nat, nogle gange med under en times mellemrum  

Han vil ikke noget andet end puttes og ha sut. Han græder ikke længe, han vil ikke ha vand og vi kan sagtens gå ud af værelset igen.

Tænker selvfølgelig også at han er en lille drømmer, men vi kan ofte høre på gråden, hvis det er det der er galt.

Hvad er jeres erfaringer? Er det helt normalt, og noget der går over af sig selv, eller kan vi gøre noget for at afhjælpe problemet?

Jeg er begyndt at lytte godt efter inden jeg går derind, dvs. hvis det kun er i søvne han gir kny fra sig, så blir jeg i sengen og så går det som oftest over af sig selv. Men ind i mellem kan jeg høre det ikke er tilfældet og så drøner jeg derind, for at han ikke skal vågne for meget...

Håber I vil hjælpe Jeg trænger til SAMMENHÆNGENDE SØØØØØØØØØVN

Ja, det der kender vi så alt for godt herhjemme. Vi gad ikke blive ved at rende, så vi endte med at tage ham ind i vores seng resten af natten, når han vågnede omkring midnat. Så sov han også videre resten af natten, og vi fik alle en bedre nattesøvn.

Idag fungerer det stadig sådan, men han er blevet bedre og bedre til at sove igennem hele natten, i hans egen seng, uden at vågne op, det gør han nu ca hver anden nat, så det er så dejligt!!

(Vores dreng er også 1½ )

Jeg ved ikke hvad i kan gøre så han ikke vågner om natten, men ville bare lige fortælle hvad der har virket gos os, men det er jo ikke alle der bryder sig om at have børnene liggende i sengen

Anmeld

16. juni 2011

Pernilleh

Profilbillede for Pernilleh

Vi oplevede nøjagtig det samme...indtil han fik et natlys.Så klarede han det selvDer var han også næste 2

Anmeld

17. juni 2011

patella

Sådan var Liva også.... da hun blev 3 år begyndte det at blive bedre..
Hun bliver 4 til august og de fleste nætter sover hun nu helt igennem, men ind imellem kan hun stadig vågne og kalde eller komme ind til os.

Okay, så det er altså ganske normalt, men med lys for enden af tunnelen 

Anmeld

17. juni 2011

patella

Kaufie skriver:

Tja.... Min den store bliver snart 4 og har stadig nætter, hvor han lige har brug for at en af os kommer ind og putter dynen omkring ham eller bare lige er der kort. Nogen nætter hører vi ham ikke - men nok 6 ud af 7 nætter er jeg derinde 1-4 gange.

Jeg kan kun sige: glæd dig over de nætter du kun er oppe 2 gange - og hvad med at skiftes til at have nattevagten? Så kan du evt sove med ørepropper den nat din mand tager sig af knægten...

Okay, er glad for at det er ganske normalt. I nat forsøgte jeg at tage en "kold tyrker" og KUN gå derind hvis den var rivende gal, altså kun hvis han lød ulykkelig. Og det gjorde han så kun to gange, så det kan jeg så glæde mig over

Jeg nænner ikke min mand skal have nattevagten, da jeg er hjemmegående og han på arbejde. Men jeg misunder ham ofte han altid uafbrudte søvn 

Anmeld

17. juni 2011

patella

Mille83 skriver:

Altså han ligger aldrig og snakker og vågner heller aldrig rigtigt. Det er kun sådan lidt smågråd for at få sutten og blive puttet. Men jeg forsøger mig nu med kun at gå derind hvis han lyder ulykkelig. I nat fik han også nattelyset tændt hele natten og jeg har kun været derinde to gange. Og jo, han falder hurtigt til ro igen heldigvis. Vi kan altid gå ud med det samme, han skal nok bare lige mærke os og selvfølgelig, som du skriver, lige serviceres lidt, og DET kunne jeg godt tænke mig at vænne ham fra...

Tænker jo lidt på, hvis der kommer en lille ny på et tidspunkt, så tror jeg ikke jeg har kræfter til at amme om natten og når den mindste så endelig sover, så rende i pendulfart ind til den store Så han skal lære det NU!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.