Hjælp til kagering :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. juni 2011

linemus

AGS skriver:

Jeg bruger altid bagering når jeg bager og synes at den er super!!

Når jeg bager drømmekagebunde bruger jeg også bagepapir - jeg bukker det op udenom ringen og sætter det fast med clips - så kommer der ingen grimme kanter

Hvis jeg laver almindelige lagkagebunde stiller jeg bare ringen på bagepapiret for denne dej er meget mere fast og løber ikke ud. Til det bruger jeg denne opskrift: http://himmelske-kager.blogspot.com/search/label/Lagkagebunde

Begge opskrifter bager jeg som 1 kage, der efterfølgende deles i 3 bunde

Tusind tak, det var også smart

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2011

linemus

Dot D skriver:

Ingen grimme sider, hvis du synes det er svært, så gør det med flere stykker, så kan det virke nemmere...

Jeg kan fortælle, at jeg brugte opskrift x3 til fire hjerter i 6 - 10 - 12 - 14 tommer, har vist aldrig lavet en enkelt portion, så kan ikke sige det mere nøjagtigt

Ok

Hvor meget hælder du i hver form? Altså hvor langt op?

Anmeld

16. juni 2011

Dot D

linemus skriver:

Ok

Hvor meget hælder du i hver form? Altså hvor langt op?

Jeg har flere gange hældt lidt over halvvejs uden problemer

Anmeld

16. juni 2011

Polkaprik

linemus skriver:

Ok Men hvor meget skal jeg hælde i, for at lave 1 bund? Sådan cirka? Hæver det meget, og bliver kagen buet på midten, så den skal skæres af?

Ih, alle de spørgsmål, der melder sig for tiden

Jeg hælder ca 1½-2 cm dej i formen og den hæver en smule. Der kommer ikke top på midten så der skal ikke skæres noget af dem

Anmeld

16. juni 2011

linemus

Polkaprik skriver:

Jeg hælder ca 1½-2 cm dej i formen og den hæver en smule. Der kommer ikke top på midten så der skal ikke skæres noget af dem

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.