Hg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. juni 2011

.....

MichelleLjungberg skriver:

Hej de damer 
Nu har jeg hørt fra mange, at de ikke mener, at man bør blive student, når man har gennemført en HG uddannelse. Hvad er jeres mening om det, og begrund gerne!

Jeg er HG'er. Og er rimelig træt af at folk ser ned på dem der tager uddannelsen, at de kun kan blive til kasseassistenter i netto og hvad ved jeg, og dem fra HHX og ligende at de kan blive alt i verdenen åbenbart . Så JO man bliver student ligeså meget som alle de andre uddannelser, og man har ligeså meget fortjent sin flotte lilla hue

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juni 2011

Hertzum77

Jeg ser så absolut ikke ned på dem der har en HG. Men man kan ikke kalde sig for student, med det eksamensbevis i hånden.

Anmeld

15. juni 2011

Frejsmor

Jeg har personligt ikke noget imod at HG'er går med hue og fejrer at de er færdige med deres uddannelse..

Meen, en HG-eksamen er pr. definition IKKE en studentereksamen og man bliver altså ikke student når man er færdig med HG..

Som nogle tidligere har skrevet er man student når man har taget en eksamen som giver adgang til at læse på en videregående uddannelse..

Vi har 4 uddannelser i DK man kan blive student af at tage, nemlig stx, hf, hhx og htx..

Anmeld

15. juni 2011

metski83

Jeg mener man er student. Om man så tager gymnasium, Hg, HHX eller hvad man gør. Der er bare forskellige grader af student.

Spørger man en student, fra gymnasiet, mener de kun det er det rigtige (De fleste der fra i hvert fald, vil ikke generailisere)

Men jeg mener at alle former for disse uddannelser, er at blive student når man får hue på. For student er jo "bare" et begreb. Det er ikke en lov der siger man skal have den og den uddannelse for at være det

Jeg har ikke en Hg, så det er ikke derfor jeg har den holdning.

Jeg har taget en HHX (Højere handelseksamen på Handels gymnasium)

Anmeld

15. juni 2011

.....

metski83 skriver:

Jeg mener man er student. Om man så tager gymnasium, Hg, HHX eller hvad man gør. Der er bare forskellige grader af student.

Spørger man en student, fra gymnasiet, mener de kun det er det rigtige (De fleste der fra i hvert fald, vil ikke generailisere)

Men jeg mener at alle former for disse uddannelser, er at blive student når man får hue på. For student er jo "bare" et begreb. Det er ikke en lov der siger man skal have den og den uddannelse for at være det

Jeg har ikke en Hg, så det er ikke derfor jeg har den holdning.

Jeg har taget en HHX (Højere handelseksamen på Handels gymnasium)

Hvor jeg dog elsker din mening!

Anmeld

15. juni 2011

Nadia&Daniel

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Man bliver vel ikke student, men jeg synes det er fint at man fejrer det på samme facon/lige så meget som enhver anden boglig grunduddannelse. 

fra en HG'er årgang 2005

Anmeld

15. juni 2011

metski83

Mut skriver:

Hvor jeg dog elsker din mening!

Haha tak

Anmeld

15. juni 2011

hyskystar

Nej synes jeg ikke og synes heller ikke man burde have en hue

Har selv taget en HG

Anmeld

15. juni 2011

Nettemor

SanneBoe skriver:

Det har jeg heller aldrig fattet, for studentereksamener er på andet niveau end HG, men SOSU'er er også begyndt at få huer, det gør jo heller ikke dem til studenter.

faktisk er de også begyndt at de kan få huer når de bliver fædig med 10. kl. eller når de har tage grundforløbet til fx frisør...

Anmeld

16. juni 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Den lykkelige skriver:

Ja og hvis du alligevel ikke ville gå den vej.. så var det jo held i uheld..

Nemlig! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.