Hvor sent i graviditeten må man flyve?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. juni 2011

tazz

Det kommer også an på landet, ikke kun luftfartsselskabet.

Vi var i Bulgarien da jeg var (næsten) højgravid, og der fik vi at vide, at vi skulle være ude af landet inden jeg nåede 36+0.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juni 2011

Mor til Ella

132319 skriver:

Jep, du må flyve til 36+0 

Tror du også det er gældende på de længere flyve ture???

Anmeld

17. juni 2011

Wugs

De fleste selskaber siger 36+0 og max 4 timers flyvning. MEN tjek med det selskab i skal med, for nogle vil se lægeerklæring på at graviditeten er forløbet problemfrit og at lægen derfor siger god for det.
Plus at det måske kan være rart at have en erklæring på det, hvis man af den ene eller anden grund kommer til at rejse med andet selskab....

De enkelte selskaber har deres betingelser stående på hjemmesiden.

God ferie!!!

Anmeld

17. juni 2011

Noahmor

Anonym skriver:

Skal på ferie når jeg er 34+0. Vi skulle egentlig køre derned, men nu spørger min far om vi ikke hellere skal flyve, så jeg ikke skal sidde den lange vej i bilen.. Må jeg det?

Du må gerne flyve til 36+0, du skal bare være opmærksom på at nogle flyselskaber kræver en lægeattest. Jeg var i London da jeg var omkring uge 34 og skulle have en lægeattest med ifølge hjemmesiden. 

Jeg fik en lavet (750kr!!, hvilket var dyrere end billetten) og der var overhovedet ikke nogle der tjekkede den. 

Men er nok en god ide at få det lavet i tilfælde af at de spørge efter den, så du ikke bliver afvist ved flyet. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.