Drikker du alkohol når børnene er hjemme...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. juni 2011

Billemyre

Jeg drikker ikke alkohol og har heller ikke nogen børn, MEN.. hvis jeg gjorde og havde, ville jeg sikkert have det fint med et glas vin til maden, mens de var der 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juni 2011

SussieThyssen

Eva. skriver:

nu tænker jeg naturligvis ikke sådan helt stiv og på rulleskøjter, men bare om du kan finde på at drikke et glas vin eller flere når der er børn eller børnene sover...?

Jeg kan sagtens drikke et glas vin eller øl når børnene er der...jeg har et meget afslappet forhold til alkohol og håber jeg kan give det videre til mine unger...

Jeg drikker slet ikke alkohol...så det er så nemt med det.
Men min mand kan da godt en enkelt gang i ny og næ tage en kold øl oven på noget arbejde i hus eller have.
Men i dagligdagen drikkes der ikke alkohol her i huset.
Hvis vi har gæster byder vi gerne på et glas vin, men normalt så drikkes der sodavand eller lignende, og det er børnene vokset op med.

Jeg gider ikke se eller have noget at gøre med fulde eller berusede mennesker i mit hjem eller gå til noget hvor de forekommer, og det skyldes at jeg har haft nok af den slags inde på livet tidligere.
Med en morbror, farbror og faster + onkel der drak som svampe og 2 mænd i mit liv, med alkoholproblemer, samt et mangeårigt aktivt musikerliv, så har jeg set nok af den slags og er nærmest allergisk overfor det.

Kærligst
Sussie

Anmeld

15. juni 2011

Talbutikken

Eva. skriver:

nu tænker jeg naturligvis ikke sådan helt stiv og på rulleskøjter, men bare om du kan finde på at drikke et glas vin eller flere når der er børn eller børnene sover...?

Jeg kan sagtens drikke et glas vin eller øl når børnene er der...jeg har et meget afslappet forhold til alkohol og håber jeg kan give det videre til mine unger...

Jeg har svaret: tager gerne et glas eller tre, også hvis børnene er der.

Men det sker uders sjællend og jeg er først begyndt på det de senere år.. Da jeg altid har haft den holdning at børn og alkohol ikke høre sammen. Men jeg har så indset at børne måske heller ikke vil få et naturligt forhold til alkohol, hvis ikke at jeg kan drikke en øl mens de er til stedet.

Anmeld

15. juni 2011

SSL

Jeg stemte andet, fordi jeg kunne sagtens finde på at drikke et glad vin eller to med min kæreste under en hyggeligt middag, med børnene ved bordet.. men derover ville jeg nok gemme til puttetid.. Mine forældre har ALLE dage nydt et glas vin eller to under maden, og fred være med det, jeg forbinder bare et glas vin med hygge mellem et ægtepar, ha ha.. Det ved jeg så ikke om er godt eller dårligt ej, det er jo fint.. Så ja, sagtens....

Anmeld

15. juni 2011

Lise

Ja, det gør jeg da  For hyggens skyld...hvis vi har gæster, er ude eller bare får lidt godt at spise..

Men aldrig mere end at jeg kan tage mig af mine børn

Anmeld

15. juni 2011

mor-til-vanessa

har drukket et enkelt glas vin eller to mens vanessa sover. 

men det sker sjældent, for jeg drikker som regel kun når jeg skal ud, hvilket også er sjældent.

Anmeld

15. juni 2011

maria_wlt

Mette 27 skriver:

Her kan vi også sagdtens drikke lidt foran børnene, men ikke i store mængder, har det som dig med et afslappet forhold og sådan har mine forældre også altid haft det... Gider ikke man ikke kan nyde et glas vin til maden hvis det er det vi vil... 

Det samme her 

Anmeld

15. juni 2011

dorthemus

Jeg kan sagtens tage et glas rødvin foran Runa

Anmeld

15. juni 2011

BinaMor

jeg tager også et glas foran ungerne. jeg ser ingen grund til at vente? eller at de ikke må se det?

det er logik man ikke skal være fuld i mit hoved. men at få et glas eller 3 det er okay. igen så længe man først og fremmest passer på sine børn.

Anmeld

15. juni 2011

JustAnotherName

Jeg drikker slet ikke.

MEN hvis der er en lejlighed, hvor jeg har lyst, så holder jeg mig ikke fra det ....Nok også  netop fordi, jeg jo faktisk aldrig drikker.
Det har intet med børnene at gøre, egentlig. Og hvis jeg tager et glas vin til maden, så betyder det ikke noget, at børnene er tilstede.

Herhjemme er der også et MEGET afslappet forhold til alkohol.
Manden kan af og til lide en øl til hans fodboldkampe i tv.
Og ellers så er det bare et glas vin til maden, en cider/sommersby/rekordelig til grill-maden....Dén dur   Og det sker kun sjældent!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.