Jern i graviditeten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. juni 2011

AnneBJ

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Jern kan du få fra:

Fisk, kød, specielt lever, grønne grøntsager, nødder, jordbær, kornprodukter. 

Bare lige til info, skal man huske at være påpasselig med indmad, såsom lever, når man er gravid. Der er meget a-vitamin i, og det kan fostre ikke udskille som vi kan via leveren!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juni 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

AnneBJ skriver:

Bare lige til info, skal man huske at være påpasselig med indmad, såsom lever, når man er gravid. Der er meget a-vitamin i, og det kan fostre ikke udskille som vi kan via leveren!

Yes.. 

Anmeld

15. juni 2011

Marisen81

december-babyen skriver:

Jeg er 12+4 idag og har underligt nok slet ikke fået fortalt at jeg skal begynde at spise jern.

Har undret mig lidt over hvorfor min læge ikke har gjort mig opmærksomt på dette.

Har desuden hørt at en del har problemer med almindelige jern tabletter og vil derfor høre hvad man så kan spise istedet da jeg selv har en ekstremt skrøbelig mave og ofte lider af forstoppelse.

Håber nogen kan informere mig lidt mere omkring emnet

Synes virkelig at det er for dårligt at du intet har fået at vide af din læge! Tog han/hun ikke blodprøver/blodprocent på dig? Jeg bliver fulgt lidt tæt, da min blodprocent er lav.

Jeg tager Hæmojern og har kun haft en smule bøvl med maven og det er 10-12 uger siden, jeg spiste nogle svesker og det hjalp heldigvis. (ved ikke om kvalmen tillader dig at spise dem  )

Hæmojern kan købes i Matas eller supermarkeder.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.