Virkelig ubehagelig oplevelse :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.011 visninger
12 svar
0 synes godt om
15. juni 2011

lilledittemor

Jeg har lige været til lægen her til formiddag, og skulle derfor ned på apoteket og hente noget medicin..

(Det tager kun fem minutter at cykle til min læge og to minutter to apoteket, og jeg havde lige spist en rugbrødsmad.)

Mens jeg står og snakker med apotekerdamen begynder det at trykke i mine øre, og jeg kan næsten ikke høre hvad hun siger.
Jeg bliver rigtig svimmel, det "trykker" i min hoved og det slørrer for mine øjne.
Jeg får en overvældende følelse af at jeg skal kaste op og er bare helt vildt utilpas (har aldrig prøvet noget lignende) - spørger efter et toilet, men det har de ikke..

Hun har nok godt kunne se på mig at jeg blev utilpas, for hun kiggede lidt underligt på mig.

Fik, lidt besværet, sat mig hen på en stol i apoteket - var overbevist om at jeg skulle besvime. Satte mig foroverbøjet med ansigtet gemt i mine hænder.

Hun kom hen og spurgte om jeg var okay - og det var somom at "trykket lettede" efterhånden.. og ubehagen forsvandt i løbet af fem minutter.

Det var en ret ubehagelig oplevelse synes jeg, specielt fordi at jeg ikke var sammen med nogen som jeg kendte.

Jeg er i 13. uge og har først lige fået købt jerntabletter, og begynder på dem i aften.
Har søgt på nettet og kan ikke rigtig finde noget om de symptomer.

Har du prøvet noget lignende, eller ved du hvad det måske kan være????

puha det blev langt.. håber i kan hjælpe mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juni 2011

Sphynxlover

ja det har jeg prøvet mange gange og det er lige ubehageligt hver gang men det kan være mange ting - nu kan jeg se du er gravid og det er jeg ikke men fik det rigtig skidt den anden dag da jeg var ovre og handle hvor jeg også var sikker på jeg skulle falde om og det sortnede for øjnene og kunne ikke rigtigt høre - jeg kastede dog op og det hjalp lidt men lå i sengen et par dage efter.

Men igen det kan være mange ting såsom begyndende influenza, for lidt væskeindtag, vitaminmangel, angst osv..

men hvis du er urolig for det kommer igen så tag et smut forbi lægen og få en snak og bliv checket også nu du er gravid

Anmeld

15. juni 2011

lilledittemor

Sophie26 skriver:

ja det har jeg prøvet mange gange og det er lige ubehageligt hver gang men det kan være mange ting - nu kan jeg se du er gravid og det er jeg ikke men fik det rigtig skidt den anden dag da jeg var ovre og handle hvor jeg også var sikker på jeg skulle falde om og det sortnede for øjnene og kunne ikke rigtigt høre - jeg kastede dog op og det hjalp lidt men lå i sengen et par dage efter.

Men igen det kan være mange ting såsom begyndende influenza, for lidt væskeindtag, vitaminmangel, angst osv..

men hvis du er urolig for det kommer igen så tag et smut forbi lægen og få en snak og bliv checket også nu du er gravid

Hmm.. Jeg kunne forestille mig at det måske var jernmangel eller noget med blodtrykket..

Synes bare at det er pinligt at tage til lægen igen da jeg jo lige kommer derfra ^^

tak for dit svar

Anmeld

15. juni 2011

Chris86

har også prøvet dflere gange... Det sker altid hvis vi er ude og handle. Sidst var det i Ønskebørn hvor jeg pludselig fik svedeture, blev svimmel og sløret syn... gik udenfor og satte mig på hug med hovedet ned.. og vupti var jeg okey igen..

Anmeld

15. juni 2011

SussieThyssen

Ditte_Marie skriver:

Jeg har lige været til lægen her til formiddag, og skulle derfor ned på apoteket og hente noget medicin..

(Det tager kun fem minutter at cykle til min læge og to minutter to apoteket, og jeg havde lige spist en rugbrødsmad.)

Mens jeg står og snakker med apotekerdamen begynder det at trykke i mine øre, og jeg kan næsten ikke høre hvad hun siger.
Jeg bliver rigtig svimmel, det "trykker" i min hoved og det slørrer for mine øjne.
Jeg får en overvældende følelse af at jeg skal kaste op og er bare helt vildt utilpas (har aldrig prøvet noget lignende) - spørger efter et toilet, men det har de ikke..

Hun har nok godt kunne se på mig at jeg blev utilpas, for hun kiggede lidt underligt på mig.

Fik, lidt besværet, sat mig hen på en stol i apoteket - var overbevist om at jeg skulle besvime. Satte mig foroverbøjet med ansigtet gemt i mine hænder.

Hun kom hen og spurgte om jeg var okay - og det var somom at "trykket lettede" efterhånden.. og ubehagen forsvandt i løbet af fem minutter.

Det var en ret ubehagelig oplevelse synes jeg, specielt fordi at jeg ikke var sammen med nogen som jeg kendte.

Jeg er i 13. uge og har først lige fået købt jerntabletter, og begynder på dem i aften.

Ja..det er ubehageligt, men en del gravide kan godt opleve den slags.
Enten fordi du har blodmangel, et kort nu får for lavt blodtryk eller for højt..for lavt blodsukker eller andet, måske endda har overanstrengt dig.

Hvis det gentager sig, så snak med lægen om det.

Kærligst
Sussie

Anmeld

15. juni 2011

L.J.L

Ditte_Marie skriver:

Ja det har jeg prøvet rigtig mange gange, og flere gange har jeg ikke nået at sætte mig ned. Da jeg var yngre besvimede jeg jævnligt, i supermarkeder, ved busstoppestedet, på stationen, etc.

Meget ubehagelig følelse!!

Men jeg vil tro at det er jernmangel, jeg var også meget svimmel i starten af min graviditet, indtil jeg begyndte på jern.

Anmeld

15. juni 2011

Bshizzle

Jeg har faktisk oplevet det nogle gange ja..
Ubehageligt.. og endnu mere hvis man ikke lige er i nærheden af nogle folk man kender.

Første gang jeg oplevede det var på min Folkeskole..
Jeg fik sådan noget koldsved fornemmelse.. skygger for øjene og nærmest døv!...
Jeg smed mig ned på gulvet ( var ude på et wc..).. og troede jeg skulle besvime.
.. 2 min efter gik det over.. og jeg drak en masse vand.

Anden gang.. skete i et kæmpe center på et toilet.. ..
Jeg var inde og handle.. men pludselig følte det som om jeg var ved at besvime.. jeg blev dårlig.. 
Så jeg løøøøøb ned i kælderen på wc'et med en veninde.
Samme skete som første gang.. svimmelhed, skygger før øjne og næsten døv samt koldsved..
... Min veninde ringede efter en ambulance..

Treje gang skete her hjemme da jeg ca var 14 uger henne..
Jeg gik i panik og kæresten puslede om mig..og jeg kom op i sengen og fik slappet af.

Jeg har så flere gange snakket med min læge.. men osse med dem ude på sygehuset.
At det hele skyldes fordi jeg ikke drikker nok væske løbet af dagen..

Så drik MASSER af væske hele dagen.. ( osse nu hvor du jo er gravid..vigtigt!)..
Men det kan osse være noget med ens blodtryk..  

Anmeld

15. juni 2011

Happiness

Jep. Oplevede det i fakta køen i midten af min graviditet. Lægen sagde da at det var jernmangel. Var (er) en klovn til at huske jernpillen!

Men har ikke haft det siden, heldigvis, for det er bare drøn ubehageligt!

Anmeld

15. juni 2011

Panda73

Jeg oplevede det både under 1. og 2. graviditet og min erfaring er at jeg simpelthen drak for lidt væske så jeg vænnede mig til altid at have en flaske vand i tasken.

Anmeld

15. juni 2011

ano14316

Jeg har oplevet det en del gange, og hus mig er den en form for angst anfald.

Der sker kun når der er mange mennesker omkring mig.. men jeg troede i mange år at det bare var utilpashed, men så i forbindelse med at jeg fik en depression for et par år siden, snakkede jeg med en psykolog, og han fortalte mig at det sansynligvis er små angstanfald..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.