århus - bolig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.200 visninger
18 svar
0 synes godt om
15. juni 2011

Bambii

Heej alle i skønne piger..

Er der nogen der kan anbefale en boligforening i århus, hvor man rimelig hurtig kan få en lejlighed og gerne lejligheder hvor man må have hund?

Jeg er nemlig lige blevet fyret og vi har længe snakket om at vi gerne vil til århus og bo og har nu muligheden for det, da vi begge står uden arbejde..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juni 2011

Frøken J.

Bambii skriver:

Heej alle i skønne piger..

Er der nogen der kan anbefale en boligforening i århus, hvor man rimelig hurtig kan få en lejlighed og gerne lejligheder hvor man må have hund?

Jeg er nemlig lige blevet fyret og vi har længe snakket om at vi gerne vil til århus og bo og har nu muligheden for det, da vi begge står uden arbejde..

At finde en bolig i Århus via boligforening på kort tid, når i kommer fra en anden by og ikke allerede er meldt ind tror jeg desværre er meget utopisk. Vi har lige fået en ny lejlighed efter aktivt at have søgt i 4 måneder, og det på trods af vi har været i boligforeningen i 22 (!!!!) år, og også har højere anciennitet, fordi vi har været bosiddende i boligforeningen mindst et år.

Hvis i skal finde noget via boligforening hurtigt, skal i nok søge nogle af de små byer rundt om Århus, men selv der er der ingen garanti. I skal kigge på aarhusbolig.dk

Ellers kan i prøve at lede privat, jeg tror der er større chancer for at få noget hurtigt dér ift. via boligforeningen, hvor i endnu ikke er meldt ind  

Anmeld

15. juni 2011

Bambii

Frøken J. skriver:

At finde en bolig i Århus via boligforening på kort tid, når i kommer fra en anden by og ikke allerede er meldt ind tror jeg desværre er meget utopisk. Vi har lige fået en ny lejlighed efter aktivt at have søgt i 4 måneder, og det på trods af vi har været i boligforeningen i 22 (!!!!) år, og også har højere anciennitet, fordi vi har været bosiddende i boligforeningen mindst et år.

Hvis i skal finde noget via boligforening hurtigt, skal i nok søge nogle af de små byer rundt om Århus, men selv der er der ingen garanti. I skal kigge på aarhusbolig.dk

Ellers kan i prøve at lede privat, jeg tror der er større chancer for at få noget hurtigt dér ift. via boligforeningen, hvor i endnu ikke er meldt ind  

Vi har godt nok 3 mdr. endnu, så hurtigt og hurtigt er nu så meget sagt..

Anmeld

15. juni 2011

Balinus

Min kæreste har en lejlighed til salg i Århus (Risskov).... 

Anmeld

15. juni 2011

Frøken J.

Bambii skriver:

3 måneder er også hurtigt Hvis du melder dig ind nu, vil i formentlig stå nr. nogen og 1000 på ventelisten. På trods af vi har stået nr. 11-30 på ventelisten og har sagt ja til flere, tog det os 4 måneder. Så jeg vil nok anbefale jer enten at se på boliger i de omkringliggende byer eller søge privat, hvis i skal nå det på 3 måneder  

Anmeld

15. juni 2011

Muffin_girl

Frøken J. skriver:

Kan kun give dig ret.. vi søger også en bolig i Århus og min kæreste har 25 års anncinitet ... Men alligevel er der bare tusind års vente liste-- så nu er vi begyndt at søge i byerne uden om århus  

Anmeld

15. juni 2011

Frøken J.

Bambii skriver:

Jeg prøvede lige at taste jer ind i den der "beregn" ventetid. Det sted i vil stå lavest på listen, vil i stå nr. nogen og 80, men det er i Gellerupparken i Århus V. Så er det så smag og behag, om man vil bo der Vi vil ikke, vi kender desværre mange der bor/har boet der, som har oplevet jævnlig vold og tyverier. Og de andre steder hvor i er nede i de tal er de byer der ligger omkring Århus med et stykke ind til byen. Ellers vil i være nr. 1000-5000

Anmeld

15. juni 2011

Frøken J.

sheila1989 skriver:

Kan kun give dig ret.. vi søger også en bolig i Århus og min kæreste har 25 års anncinitet ... Men alligevel er der bare tusind års vente liste-- så nu er vi begyndt at søge i byerne uden om århus  

Ja, det er vildt så lang tid det kan tage, selvom man mener at over 20 års anciennitet trods alt er NOGET! Hold op der må være nogen der har været meldt ind længe. Så vi vil også melde vores datter ind fra fødsel af  

Anmeld

15. juni 2011

Bambii

Frøken J. skriver:

Jeg prøvede lige at taste jer ind i den der "beregn" ventetid. Det sted i vil stå lavest på listen, vil i stå nr. nogen og 80, men det er i Gellerupparken i Århus V. Så er det så smag og behag, om man vil bo der Vi vil ikke, vi kender desværre mange der bor/har boet der, som har oplevet jævnlig vold og tyverier. Og de andre steder hvor i er nede i de tal er de byer der ligger omkring Århus med et stykke ind til byen. Ellers vil i være nr. 1000-5000

Tak for hjælpen

Det er godt nok også noget langt nede

Men så må vi jo søge og så se om vi ikke får noget, eller vente til vi får noget..

Kan du anbefale nogen af de byer ud omkring, hvor der er gode bus forbindelser?

Anmeld

15. juni 2011

jydeinden

Bambii skriver:

Tak for hjælpen

Det er godt nok også noget langt nede

Men så må vi jo søge og så se om vi ikke får noget, eller vente til vi får noget..

Kan du anbefale nogen af de byer ud omkring, hvor der er gode bus forbindelser?

hvad busforbindelse angår tror jeg ikke der er nogen i århus der kan sige noget, for hele lortet bliver lavet om fra august af

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.