Lækkersulten - uden sukker?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. juni 2011

Mor til Mike

mortil4dejligepiger skriver:

Hej med Jer.

Jeg er SÅ lækkersulten. Har bare lyst til at proppe i munden og spise og guffe. Og ikke frugt etc...

Jeg er på nul-sukker i en uge for at se, om det kan have nogen som helst indvirkning på min datters ringe evne til at falde i søvn (jeg håber!!).

Men hvad kan jeg spise, der ikke indeholder sukker? Det skal være lækkert, nemt og behøver ikke være super sundt. Argh, jeg savner chokolade og slik...

Pastiche nødder, rosiner eller søde vindruer. 

Eller måske en cola light? 

Ellers kan du børste tænder og slippe af med din sukkertrang.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2011

mortil4dejligepiger

TykkeTrunteMor skriver:

Jeg har en opskrift på nogle vildt lækre grovboller, der er dog 120 g. smørbart figenpålæg og 1 dl youghurt i (men man kan skifte den ud med ander syrnet mælkeprodukt)

Vil du ha' den?

Jeg laver både boller og "alm" brød i form af den, og spiser den istedet for hvidt brød

Hilsen TTM

Det vil jeg da rigtig gerne! Tak

Anmeld

16. juni 2011

mortil4dejligepiger

linemus skriver:

Forsk. nødder blandet m. rosiner. Tager den værste trang.

Rå kage Smager fantastisk - nul sukker! Fx denne:

Raw Brownie

Kagedejen:
2 dl kokosolie (kan bl.a. købes i SuperBrugsen, Kvickly, er på tilbud i Fakta)
10 dl dadler udblødt i vand i 1 time (er dadlerne bløde, behøver de ikke komme i blød)
2 dl rå kakaopulver (el. alm. kakaopulver)
1 knivspids himalayasalt (el. salt)
2 dl groft hakkede paranødder (eller anden nød)

Drys:
1 dl gojibær (el. tranebær el. udelad det)
1 dl kokosmel

•Blend (fx i foodprocessor) dadlerne til en dadelpasta sammen med resten af ingredienserne (pånær nødder). Rør de grofthakkede nødder i med en ske.
•Form dejen i et lille fad til den er ca. 3 cm tyk.
•Blend gojibær og kokosmel og drys det over kagen. Sæt den i fryseren i min. en time.
•Skær kagen i kvadrater, inden den serveres.

Og her er flere lækkerier: http://vegetarkontakt.dk/?vegetar=opskrifter&i d_kategori=19

- Line

Tak . Lyder som noget jeg vil prøve

Anmeld

16. juni 2011

mortil4dejligepiger

Ja, jeg snacker også mandler - big time. De knaser godt og smager dejligt. Salte mandler er SÅ lækre. Er bare bange for, at hvis jeg laver sådan nogen, så kommer jeg til at overspise. Love them!

Cola zero - det køber jeg i dag!!

Anmeld

16. juni 2011

tazz

Hvis du er på nulsukker, så hold dig lang fra gulerødder og rosiner. Jeg har lige købt nogle knæksbrødsstave i Tigeren, der er en smule hvedemel i, men smager godt.

Ellers kan du godt spise lidt chokolade, bare den er over 70%. Jeg plejer at købe den lilla Rittersport, og spise to firkanter i den. I stedet for, at tygge den, lader jeg dem smelte i munden i stedet (ligesom en bolsje), samtidig drikker jeg et glas koldt vand, det får chokoladen til at stivne igen og holde længere  

Anmeld

16. juni 2011

Isabella_mor

mandler og rosiner SAMMEN smager goooooooodt

Anmeld

16. juni 2011

Michael healer

Ja, jeg snacker også mandler - big time. De knaser godt og smager dejligt. Salte mandler er SÅ lækre. Er bare bange for, at hvis jeg laver sådan nogen, så kommer jeg til at overspise. Love them!

Cola zero - det køber jeg i dag!!

Hej

Jeg ved ikke om du er klar over, men der er både citronsyre og aspartam i cola zero

Citronsyre afkalker knoglerne rigtig meget, og øger derved chancen for gigt og knogleskørhed i en ung alder betydeligt.

Aspartam er nærmest gift, det har stået på listen over kemisk våben læs mere om det her

http://www.alun.dk/sund-kost/aspartam-din-cola-light-livet-af-dig.html#

Anmeld

16. juni 2011

VNB

jeg spiser ligefor tiden friske danske jordbær, og danske ærter når jeg bliver lækker sulten - det smager jo fantastisk og så kan man spise det med god samvittighed! 

Anmeld

16. juni 2011

Sir William

Hva med Nellie Dellies lakrids eller 86% mørk chokolade, der er jo et minimalt indhold af chokolade deri.

Det smager så også derefter, men det er chokolade.

Der findes jo faktisk et pænt udvalg af sukkerfrit slik.

Anmeld

16. juni 2011

TTM

Det vil jeg da rigtig gerne! Tak

Så får du den her

50 g gær
6 dl lunkent vand
1 tsk salt
1 dl youghurt naturel (eller andet syrnet mælk)
1 dl smørbart figenpålæg (120 g)
2 dl havregryn
3½ dl rugmel (jeg bruger groft)
½ dl solsikkekerner
7-8 dl mel.

Fremgangsmåde:

• Rør gæren udi 1-2 dl af vandet.
  • Bland youghurt med det resterende vand.
  • Gærvand blandes i youghurtvand (Eller omvendt, your choice )
  • Kom resten i, først det våde så det tørre.
  • Bland godt! (Hvis du bruger en maskine, det anbefaler jeg da dejen er MEGET vååååååd, så lad den "ælte" i 5-9 minutter)
  • Hæv i 40 min. et lunt sted.
  • Brug en ske og lav 18 boller ca eller brug en brødform og lav lidt af hvert.
  • Efterhæv 20 min.
  • Pensel med mælk og drys med havregryn og/eller solsikkekerner,
  • Bag i FORVARMET ovn i 15-20 min ved boller, 20-25 min ved brød på 200 grader C.

Nu har jeg lavet den et par gange, og min familie elsker dem simpelthen... Jeg har dog ændret i opskriften, så bruger 1-1½ dl solsikkekerner, 6½ dl groft rugmel og kun 4-5 dl mel.
Jeg har en masse muffinsforme i silicone som jeg sprayer med bage-spray så de slipper nemmere. Grunden til jeg bruger forme er, den er MEGET våd og hvis du laver boller, flyder de sammen. det er også fint, da man får nogle flade boller, ideelle til madpakken med et par skivet magert pålæg i.

God fornøjelse! (Siger TTM med munden fuld af selvsamme opskrift )

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.