Når man forbereder sig til eksamen..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. juni 2011

JustAnotherName

Det var så lidt, og held og lykke med din eksamen

Tak...

Jeg har opgivet at lave mere!

Sidder nu og laver mine maaange notater om, fra A4-papir til små notat-lapper. Så vil jeg indøve det så godt jeg nu kan...

Og så må det jo bare gå så godt eller skidt, som det kommer til...   

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juni 2011

JustAnotherName

TrineMine86 skriver:

ØV ØV ØV siger jeg bare.. sidder også her og kæmper med eksamen til i morgen, jeg føler mig ALDRIG klar til eksamen, desværre..

tror det er helt normalt at have det sådan

jeg synes jeg føler mig mindre og mindre klar jo tættere jeg kommer på eksamen, og føler mit oplæg mindre og mindre relevant jo tættere jeg kommer, det er så frustrerende...

men  at det kommer til at køre derud af

Tak   ....Og i lige måde 

Anmeld

15. juni 2011

JustAnotherName

Thalia skriver:

Jamen så skal de 5 minutter da klart være uden noter. det vil signalere SÅ meget mere overskud og forståelse for din case hvis du er i stand til at gengive problemstillingerne uden at læse dem op.  Nøjes da endelig med en lille lap med listen af problemstillinger som du kan kigge på hvis du går kold, men ikke mere end det.

En af de store udfordringer er jo faktisk at holde sig til kun at tale i 5 minutter

Jeg er sikker på at det sagtens skal gå alt sammen

Tak! 

Jeg er i fuld gang med at lave små lapper nu.
Nogle må ligge i lommen, og forhåbentlig ikke være nødvendige at tage frem.
Jeg vil forsøge at indøve det så godt som jeg nu kan...
Men jeg skal have NOGET ved hånden. Ellers bliver jeg helt panisk, hehe.

Men ja. Det skal selvfølgelig nok gå. For det gør det altid!
Og bare jeg består! - Så betyder karakteren mindre meget...

Anmeld

15. juni 2011

.....

JustAnotherName skriver:

Tak...

Jeg har opgivet at lave mere!

Sidder nu og laver mine maaange notater om, fra A4-papir til små notat-lapper. Så vil jeg indøve det så godt jeg nu kan...

Og så må det jo bare gå så godt eller skidt, som det kommer til...   

Bare du gør dit bedste, så kan man ikke gøre mere , det skal nok gå godt

Anmeld

15. juni 2011

JustAnotherName

Bare du gør dit bedste, så kan man ikke gøre mere , det skal nok gå godt

Det værste vil være, at komme ud derfra, og IKKE føle, at man fik sagt det man skulle, og at det ikke gik godt, og at man ikke fik gjort sit bedste.

Men trods nerver, så tror jeg alligevel ikke, at det vil gå SÅ galt!
Det gør vel det forhåbentligt næsten aldrig for nogen...

Anmeld

15. juni 2011

.....

JustAnotherName skriver:

Det værste vil være, at komme ud derfra, og IKKE føle, at man fik sagt det man skulle, og at det ikke gik godt, og at man ikke fik gjort sit bedste.

Men trods nerver, så tror jeg alligevel ikke, at det vil gå SÅ galt!
Det gør vel det forhåbentligt næsten aldrig for nogen...

Ja nemlig. Jeg plejer at være mere nervøs for censoren, for nogen af dem kan VIRKELG afbryde hele tiden

Anmeld

15. juni 2011

JustAnotherName

Mut skriver:

Ja nemlig. Jeg plejer at være mere nervøs for censoren, for nogen af dem kan VIRKELG afbryde hele tiden

Jeg har set censoren ....og hun ser HELDIGVIS rar ud, altså hendes ansigt.
De er der jo heller ikke for at hagle én ned, men ja - man frygter jo tit det værste scenarie!!  

Anmeld

15. juni 2011

.....

JustAnotherName skriver:

Jeg har set censoren ....og hun ser HELDIGVIS rar ud, altså hendes ansigt.
De er der jo heller ikke for at hagle én ned, men ja - man frygter jo tit det værste scenarie!!  

Årh det var godt

Nææ, men den sidste censor jeg havde, han afbrød hele tiden...det var godt nok irriterende. Og så var der en anden jeg havde på et tidspunkt, han sagde næsten ikke noget og nikkede kun engang imellem, det kunne jeg godt lide

Anmeld

15. juni 2011

Ni-ko-li-ne

JustAnotherName skriver:

Kommer man så nogensinde til det punkt, hvor man bare tænker :
"Så!! - Sådan! - Så er jeg sgu blevet færdig og klar" ???

Jeg sidder her, og kan ikke komme videre.
Syntes aldrig jeg når at kunne det hele ....og det skal jeg selvfølgelig heller ikke kunne - men altså, man vil jo gerne være så forberedt som muligt, selv på det værste. Og føle at man er klædt på til at kunne snakke og svare på de spørgsmål, som de nu måtte komme med derinde.
Men jeg ved jo ikke HVAD de vil spørge om. Og så er det svært at være klar, uden at kunne det hele ....OG DET KAN JEG IKKE!!

Jeg har en masse tanker og lidt papir klar.
Men jeg tror nærmest mine notater gør mig mere hæmmet i at tale frit, end de hjælper mig. Men jeg KAN ikke gå ind uden at have det med!! Så risikerer jeg jo, at jeg går i stå, og ikke har mine "trygge noter" at falde hen på.

Måske jeg skulle øve mig, og lære at kunne sige meget udfra kun et enkelt stikord. Men det syntes jeg ikke virker let.

HVORDAN FORBEREDER I ANDRE JER TIL MUNDTLIG EKSAMEN?

Og fik I nogensinde dén der endelige følelse af, at I var så klar som I kunne blive - og at det arbejde I havde siddet med var godt nok!??

Øv, jeg er en HAT til at skulle gå til eksamener
Håber I andre har lidt gode fif og erfaringer.
Om ikke andet, så vil jeg bare gerne høre, hvordan I oplevede det?

Jeg overvejer at stoppe med at flere notater nu, for jeg tror ikke, at jeg kan få meget mere frem nu, som er nyttigt for mig selv, at tage med.

I ved jo nok " for lidt og for meget..."
Man kan vel næsten også ville for meget, så alle ens notater og hukommelsen er på sprængpunktet. Jeg har svært ved at begrænse mig, og være MEGET KONKRET om få ting, fordi jeg gerne vil kunne det meste. Så bliver jeg helt vildt usikker nu, om jeg nu overhovedet kan huske noget - uden at have blikket limet til mine notater. Selv ting, som jeg godt ved, kan jeg pludselig virke helt usikker på. ARGGHH, hvor er det træls!

årh mand, det er et stykke tid siden jeg sidst har haft en eksamen...

Men jeg husker tydeligt hvad der fungerede for mig. Og det var egentlig ikke så finurligt.

Det der virkede for mig var at læse ALT! og så derefter gå til eksamen i alt.... der hjemme godt nok, men jeg stillede mig simpelthen op og fremlagde hver evig eneste emne. Noget af det flere gange.

Aldrig har jeg fået så gode karakteret og kunnet så meget som da jeg gjorde det. Det var dog også ganske energikrævende!

Du skal nok klare det! det er jeg ikke i tvivl om... Og jeg ved også godt at du selvfølgelig gerne vil mere end at "klare det", du vil selvfølgelig gerne klare det godt i forhold til dine egne forventninger... Og til det kan jeg kun sige, at jeg aldrig har været til en eksamen hvor jeg ikke bagefter kunne pege på noget jeg kunne have gjort bedre, også de gange jeg fik 11, 13 og 12... Hvis man har lidt selvkritik, kan man altid finde noget der kunne have været anderledes, men den tankegang kan man ikke bruge til noget:0)

Anmeld

15. juni 2011

JustAnotherName

årh mand, det er et stykke tid siden jeg sidst har haft en eksamen...

Men jeg husker tydeligt hvad der fungerede for mig. Og det var egentlig ikke så finurligt.

Det der virkede for mig var at læse ALT! og så derefter gå til eksamen i alt.... der hjemme godt nok, men jeg stillede mig simpelthen op og fremlagde hver evig eneste emne. Noget af det flere gange.

Aldrig har jeg fået så gode karakteret og kunnet så meget som da jeg gjorde det. Det var dog også ganske energikrævende!

Du skal nok klare det! det er jeg ikke i tvivl om... Og jeg ved også godt at du selvfølgelig gerne vil mere end at "klare det", du vil selvfølgelig gerne klare det godt i forhold til dine egne forventninger... Og til det kan jeg kun sige, at jeg aldrig har været til en eksamen hvor jeg ikke bagefter kunne pege på noget jeg kunne have gjort bedre, også de gange jeg fik 11, 13 og 12... Hvis man har lidt selvkritik, kan man altid finde noget der kunne have været anderledes, men den tankegang kan man ikke bruge til noget:0)

Dét har du fuldstændig ret i.

Og hvis jeg skulle få 4, og blive skuffet (for det vil jeg nok blive, hvis det er), så ved jeg også, at det jo ikke er afgørende. Og jeg vil ikke bruge lang tid på, at gå og tynge mig selv med skyld og ærgelse over, hvad jeg skulle/burde/kunne have gjort. For det kan ikke gøres om. Og vigtigst er, at jeg består!!
Men ja, det er klart, at man gerne vil gøre det bedre end "bare - klare det!" ..... Men lykkes det ikke, så må man finde sig tilfreds med, at man dog "klarede det!" - og det gør jeg!! 

Jeg forventer ikke at få 10 eller 12. Men det er klart at jeg bliver gladere for 10 end for 4 ......så jeg håber lidt på, at jeg i det mindste kan klare det til et 7-tal 

Jeg gad godt være ligeglad! Og i én eller anden grad er jeg det også...lidt!
Men så alligevel jo ikke, for så ville jeg jo ikke være nervøs

TAK FOR DINE ORD! Du har helt og aldels ret 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.