Er du god til at erkende egne fejl?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juni 2011

eElak

Tillægsspørgsmål... 

Vil i sige at "beklage" er det samme som at "undskylde"?

Det er det ikke efter min mening... at beklage er for mig at man ikke vil give en undskyldning, men hellere må sige et eller andet fordi andre er blevet såret/stødt over det man har sagt/gjort... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2011

JustAnotherName

Jeg prøver! Jeg vil gerne! Og for det meste kan jeg også godt

Meeeen...der er altså også nogle situationer, hvor jeg er irriterende stolt, og har så pokkers svært ved at sige undskyld. Hvorfor, ved jeg ikke engang rigtigt - man taber jo i virkeligheden ingenting ved det  ....men jeg nægter bare at sige undskyld for noget, hvor jeg ikke syntes at det (kun) var mig der var "synderen", eller hvis jeg selv er blevet stødt og såret!

Det er kun når jeg virkelig selv kan se det, og selv mener, at jeg har gjort galt, eller været lidt for strid (fx. i skænderi med manden), at jeg undskylder det, og erkender, at DEN DEL af fejlen var min. Men resten nægter jeg så, at tage på mig   

I forhold til mine børn, hvis jeg har taget fejl eller været lidt for sur, så har jeg ikke noget problem med at erkende det - også i ord overfor dem - og undskylde for det igen bagefter.

Anmeld

14. juni 2011

JustAnotherName

Tillægsspørgsmål... 

Det er det ikke efter min mening... at beklage er for mig at man ikke vil give en undskyldning, men hellere må sige et eller andet fordi andre er blevet såret/stødt over det man har sagt/gjort... 

Jeg syntes ikke "beklager" er så dybt og inderligt ment, som "undskyld" er!

Anmeld

14. juni 2011

ano14316

Øhh nej.. men jeg er tilgengæld rigtig god til at komme med undskyldninger.. 

Men jeg ville gerne være god til at erkende egne fejl, især fordi jeg er god til at finde andres.. 

Anmeld

14. juni 2011

1977

Profilbillede for 1977

Ja jeg det er jeg godt til - er ikke glad for at finde mine fejltrin eller at få dem påpeget, men hvis jeg har lavet en l***, så tager jeg da ansvaret for det

Anmeld

14. juni 2011

Muffin_girl

Thalia skriver:

Inspireret af tråden om hvorvidt man er god til at tilgive - og alle de andre tråde om gode mennesker og hvornår man er god...

Er du god til at erkende dine egne fejl - og til at undskylde hvis du gør noget galt?

Hmm  nej er jeg absolut slet ikke.. Kun dårlig.. Men er alt for god til at finde andres fejl  Men kan sagtens undskylde slet ikke sådan.. Især hvis det er min kæreste, familie og veninder/venner det går ud over.. Så kan jeg godt sige undskyld.. Og får rigtigt dårlig samvitighed hvis jeg har såret nogen.. Men arbejder på sagen. og er blevet 50 % bedre de sidste 2 år 

Anmeld

14. juni 2011

Thalia

KaLee skriver:

Tillægsspørgsmål... 

Jeg synes "beklage" er sådan en lidt fesen udgave af undskyld.

Altså jeg kan godt undskylde for at have såret andres følelser, uden dermed at undskylde for det jeg har sagt eller gjort - hvis altså jeg mener jeg har gjort det rigtige.

Eksempelvis kan jeg nemt komme til at træde folk over tæerne hvis diskussionerne går højt herinde. Det kan jeg godt undskylde for, uden at jeg samtidig undskylder for mine holdninger til det emne der diskuteres.

Anmeld

14. juni 2011

Isabella_mor

Thalia skriver:

Inspireret af tråden om hvorvidt man er god til at tilgive - og alle de andre tråde om gode mennesker og hvornår man er god...

Er du god til at erkende dine egne fejl - og til at undskylde hvis du gør noget galt?

ja det synes jeg at jeg er....

jeg kan mæke hvis jeg har gået for langt og overskredet en grænse hos. eks. min kæreste, eller hvis jeg bare har været mindre sød ved ham så får han en undskyldning og en forklaring. 

og over for min søster og mine venninder siger jeg også undskyld hvis jeg har gjort noget galt ved dem.

men der er forskæl på at erkende fejl, og så på at undskylde for at have overtrådt grænser...

alle mennesker har vel fejl. og jeg tror jeg ved hvad mine er.. og det erkender jeg..

jeg er en dårlig datter for min mor som er lige så dårlig en mor over for mig... og det erkender jeg, men jeg vil ikke lave det om... fordi at det har jeg ikke lyst til..

jeg er en dårlig kæreste fordi jeg brokker mig over småting.... dårlig ting....

jeg er doven. og det er skide irriterende selv for mig... 

Anmeld

14. juni 2011

SussieThyssen

Thalia skriver:

Jeg prøver på at være det..men det lykkes ikke altid helt...

Men jeg er aldrig bange for at give en undskyldning hvis jeg har trådt nogen over tæerne, for det er det værste jeg ved..altså at gøre andre kede af det.

Kærligst
Sussie

Anmeld

14. juni 2011

Ben&Jerry

jeg er pokkers stædig men påstår aldrig noget jeg ikke ved med 100% sikkerhed og vinder for det meste.. men er blevet opdraget med, at skulle kunne erkende sine fejl og "beklage" for vedkommende. så vil mene at jeg er god til erkende fejl, sige undskyld hvis jeg hår trådt nogle over tåerne (hvis det ikke er med vilje)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.