stort sår i armhulen:(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.617 visninger
19 svar
0 synes godt om
14. juni 2011

merle2010

min datter har fået et stort sår i armhulen, det lignede til at starte med at det var en vabel hvor huden var blevet flået af men det bredte sig og væskede meget..

jeg var til læge med hende idag og han sagde det lignede et insektstik.. vi skulle vaske det når hun var i bad og så skulle hun have plaster på...

hun har været ekstremt ked hele dagen og vi har måtte give hende panodil for at hun kunne slappe lidt af 

her til aften skulle hun i bad, da vi tog plasteret af kunne vi se at det havde bredt sig endnu mere.. hun er utrolig øm og skriger hvis vi rører ved det.. det ligner nu et stort åbent brændsår

ved ikke hvad det kan være, og tror bestemt ikke på lægen.. nogen der kender noget til det, og hvad skal jeg gøre.. kan det være børnesår???

hjælp tøser

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2011

Vial

Børnesår er sådan set stafylokokker. Så det kan der sagens komme i.

Er det guligt i overfladen?

Anmeld

14. juni 2011

PernilleogDennis

Det lyder nøjagtig som da jeg havde børnesår for 2 år siden, det startede lige ved armhulen som en lille bums, jeg valgte så at kradse hul på den.. Det skulle jeg nok ikke lige have gjort..

Jeg puttede plaster på for det væsket helt vildt, og der ville ikke komme skorpe på. men da jeg fjernede plasteret igen var det meget større. Min læge sagde at det var børnesår med det samme han så det, men har hun sår andre steder der ligner?? jeg fik det ned af den ene arm for det smitter heeelt vildt..

Håber i finder ud af hvad det er..

Anmeld

14. juni 2011

merle2010

KaMa skriver:

Børnesår er sådan set stafylokokker. Så det kan der sagens komme i.

Er det guligt i overfladen?

ja det er gulligt og rødt.. huden er helt væk

Anmeld

14. juni 2011

merle2010

PernilleogDennis skriver:

Det lyder nøjagtig som da jeg havde børnesår for 2 år siden, det startede lige ved armhulen som en lille bums, jeg valgte så at kradse hul på den.. Det skulle jeg nok ikke lige have gjort..

Jeg puttede plaster på for det væsket helt vildt, og der ville ikke komme skorpe på. men da jeg fjernede plasteret igen var det meget større. Min læge sagde at det var børnesår med det samme han så det, men har hun sår andre steder der ligner?? jeg fik det ned af den ene arm for det smitter heeelt vildt..

Håber i finder ud af hvad det er..

jamen jeg blev bare sååå forskrækket da jeg så det og lægen sagde det bare var et insektstik.. så mener jeg da ikke at det breder sig og væsker så meget.. har selv haft børnesår og det gør jo psyko ondt, så kan godt forstå hvis hun har ondt..

hvis det ikke er bedre imorgen, så går jeg til læge med hende igen.. det skal sku behandles hvis det er børnesår.. og hun kan jo sagtens være blevet smittet i vuggestuen

Anmeld

14. juni 2011

Vial

merle2010 skriver:

ja det er gulligt og rødt.. huden er helt væk

Synes du skal gå derop igen i morgen og få det podet. Plus få noget salve (fucidin). Situationen har jo ændret sig, hvis vabel/insektbid er blevet betændt.

God bedring med den lille datter. Det er godt nok et øv sted at have sådan en grim ting.

Anmeld

14. juni 2011

merle2010

KaMa skriver:

Synes du skal gå derop igen i morgen og få det podet. Plus få noget salve (fucidin). Situationen har jo ændret sig, hvis vabel/insektbid er blevet betændt.

God bedring med den lille datter. Det er godt nok et øv sted at have sådan en grim ting.

ja det er et rigtig grimt sted, for når vi løfter hende op er det jo i armhulen.. så vi skal hele tiden passe på når vi tager hende 

desuden har hun haft diarre hele dagen og har skidt igennem alt 5 gange idag åårhh min lille pusser.. godt hun har ferie fra vuggestuen så vi kan pleje og nusse lidt om hende..

Anmeld

14. juni 2011

twinboys

min første tanke var børnesår, har du ikke et billede af det

Anmeld

14. juni 2011

PernilleogDennis

merle2010 skriver:

jamen jeg blev bare sååå forskrækket da jeg så det og lægen sagde det bare var et insektstik.. så mener jeg da ikke at det breder sig og væsker så meget.. har selv haft børnesår og det gør jo psyko ondt, så kan godt forstå hvis hun har ondt..

hvis det ikke er bedre imorgen, så går jeg til læge med hende igen.. det skal sku behandles hvis det er børnesår.. og hun kan jo sagtens være blevet smittet i vuggestuen

jaah, det gør hammer ondt, synes det sviede/kløede/brændte helt vildt meget, så jeg kan godt forstå hun har ondt, og piver , for det GØR ondt. Jeg synes også du skal smutte til lægen igen imorgen, tvivler på det bliver bedre uden behandling, når det ser ud som du beskriver det. Men bare lad det få luft så godt som muligt, da jo mere varme og fugt forværre det rigtig meget.

Håber hun kommer i behandling imorgen.

Anmeld

14. juni 2011

merle2010

twinboys skriver:

min første tanke var børnesår, har du ikke et billede af det

2 sek.. finder lige billedet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.