Har lige fået konstateret graviditets sukkersyge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juni 2011

Fenja09

Jemion skriver:

Tror også bare jeg lige skal synke beskeden.. Jeg er 29 uger henne

Så er vi næsten lige langt henne

Kan godt forstå at du lige skal have vendt det hele lidt, men håber du får den hjælp du skal have.

/Fenja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2011

Jemion

Fenja09 skriver:

Så er vi næsten lige langt henne

Kan godt forstå at du lige skal have vendt det hele lidt, men håber du får den hjælp du skal have.

/Fenja

Håber du får gode nyheder Manden har været rigtig støttende og vi har været nede og købe nogle forskellige diabetes kogebøger og siger at vi skal se det som en mulighed at få lavet om i vores kostvaner og blive lidt sundere Kunne ikke gøre det uden ham

Anmeld

14. juni 2011

ano14316

et alternativ til mælk kan være sukkerfri soyamælk, det kan jeg i hvertfald godt lide.. 

Der er MEGET stor smagsforskel på de forskellige mærker, så bare fordi man ikke kan lide den ene slags, så er der måske værd at prøve en anden. 

man skal bare huske at den skal være sukkerfri, for ellers er der rigtig meget sukker i soyamælk.. 

Anmeld

14. juni 2011

chael

Jemion skriver:

Nogen der har nogle gode råd til kost osv ? Føler så stor en dårlig samvittghed fordi jeg ikke har passet bedre på med kost osv.

Øv øv.. Det er jeg super ked af at høre

Kan du ikke blive henvist til en diætist igennem din læge? De burde da kunne hjælpe dig.

*Camilla 24+6

Anmeld

14. juni 2011

Jemion

chael skriver:

Øv øv.. Det er jeg super ked af at høre

Kan du ikke blive henvist til en diætist igennem din læge? De burde da kunne hjælpe dig.

*Camilla 24+6

Det med at blive henvist til div. finder jeg først ud af her når jeg hører fra syghuset.

Anmeld

14. juni 2011

Fenja09

Jemion skriver:

Håber du får gode nyheder Manden har været rigtig støttende og vi har været nede og købe nogle forskellige diabetes kogebøger og siger at vi skal se det som en mulighed at få lavet om i vores kostvaner og blive lidt sundere Kunne ikke gøre det uden ham

Det snakkede kæresten og jeg også om, at man kan vælge at se det fra den positive side og så få lavet en livsstilsændring med hensyn til kost. Ikke fordi jeg synes vi spiser usundt, men det kunne måske være mere varieret  Dejligt med de støttende mænd

Anmeld

14. juni 2011

FogL

Der er mange kostvejledninger, hvis du søger på google. 

Min kæreste har type1-diabetes, og lever fint med det. Vi har da haft nogle uheld, men ikke ret mange, mens jeg har kendt ham. 
Jeg ved ikke om det er meningen, at man skal tage insulin når det er under graviditet, men det regner jeg med. Og når du kan tage insulin, er det meget nemmere at spise som man har lyst.
Self. bør man spise sundt, og diabetes venligt, men det er meget nemmere at styre i dag, end  f.eks. 30 år siden.
Trøst dig med, at dette sker for mange mennesker, og at der helt sikkert er hjælp at finde, hvis man leder de rette steder.

PS.: Du skal ikke blive træt af, at der går noget tid før du får dit svar, de skal jo lige undersøge det

Kram og held og lykke herfra! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.