Jeg har brug for idéer...fremlæggelse, bachelor....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.941 visninger
13 svar
1 synes godt om
14. juni 2011

Aves.

Jeg har skrevet om inklusion i børnehaver....jeg har empiri som er et interview med pædagog og til forskellige børn som jeg har observeret.

Men hvad pokker skal jeg lave som oplæg i de ti min. jeg har...er helt lost...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2011

Mette Lin

Eva. skriver:

Jeg har skrevet om inklusion i børnehaver....jeg har empiri som er et interview med pædagog og til forskellige børn som jeg har observeret.

Men hvad pokker skal jeg lave som oplæg i de ti min. jeg har...er helt lost...

Du kan måske diskutere fordele og ulemper ved inklusion i børnehaver

Anmeld

14. juni 2011

Aves.

Mette Lin skriver:

Du kan måske diskutere fordele og ulemper ved inklusion i børnehaver

Men det står jo i opgaven...men kunen selvfølgelig godt tage den op...god idé...har faktisk en praksiserfaring eller oplevelse jeg kunne tage med ind..en problematik....hvor det nærmest blev ekskluderende inklusion...

Anmeld

14. juni 2011

Mette Lin

Eva. skriver:

Men det står jo i opgaven...men kunen selvfølgelig godt tage den op...god idé...har faktisk en praksiserfaring eller oplevelse jeg kunne tage med ind..en problematik....hvor det nærmest blev ekskluderende inklusion...

Ja tænkte nok det stod i opgaven. Jeg har selv skrevet bachelor, men synes bare der var for lidt plads tildiskussion. Så hvis der var noget du ikke fik med, kunne du sige det til mundtligt forsvar.

Ellers kan du tale om noget aktuelt lige nu i samfundet. Er der ikke en nyhed eller en politisk beslutning der omhandler emnet p.t.

Anmeld

14. juni 2011

Aves.

Mette Lin skriver:

Ja tænkte nok det stod i opgaven. Jeg har selv skrevet bachelor, men synes bare der var for lidt plads tildiskussion. Så hvis der var noget du ikke fik med, kunne du sige det til mundtligt forsvar.

Ellers kan du tale om noget aktuelt lige nu i samfundet. Er der ikke en nyhed eller en politisk beslutning der omhandler emnet p.t.

Jo, men det har jeg med i indledningen... så jeg synes jeg er kommet meget godt omkring det hele...og i bund og grund handler inklusion jo om øjnene der ser, muligheder og hvordan de benyttes...så det er jo ikke sprt hvidt, overhoved...overvjede noget med hermeneutik...

Anmeld

14. juni 2011

LauraLW

Eva. skriver:

Som regel skal man ikke genfortælle det man har skrevet i opgaven, men det er en rigtig god ide at dykke ned og tage dele op til fremlæggelsen. Super god ide med et praksiseksempel, og så kan du koble noget af din teori på, og dermed vise at du kan jonglere mellem praksis og teori. - De vil som regel gerne høre hvordan man vil gribe problematikker an i praksis, så meget godt at have det med.

Anmeld

14. juni 2011

Aves.

LauraLW skriver:

Som regel skal man ikke genfortælle det man har skrevet i opgaven, men det er en rigtig god ide at dykke ned og tage dele op til fremlæggelsen. Super god ide med et praksiseksempel, og så kan du koble noget af din teori på, og dermed vise at du kan jonglere mellem praksis og teori. - De vil som regel gerne høre hvordan man vil gribe problematikker an i praksis, så meget godt at have det med.

Men det er jo også det jeg har gjort i opgaven...to praksiseksempler sat op imod teori og ikke mindst imod det som pædagogen sagde men som ikke helt stemte overnes men det der skete i praksis...endvidere er de to praksis observationer valgt ud fra at den ene er til gene for gruppen og den anden ikke...og hvordan der arbejdes mere eller mindre med dem i forhold til inklusion.

Men måske jeg skulle nævne et eksempel hvor det faktisk lykkedes...

Anmeld

14. juni 2011

LauraLW

Eva. skriver:

Men det er jo også det jeg har gjort i opgaven...to praksiseksempler sat op imod teori og ikke mindst imod det som pædagogen sagde men som ikke helt stemte overnes men det der skete i praksis...endvidere er de to praksis observationer valgt ud fra at den ene er til gene for gruppen og den anden ikke...og hvordan der arbejdes mere eller mindre med dem i forhold til inklusion.

Men måske jeg skulle nævne et eksempel hvor det faktisk lykkedes...

Ja, og gerne hvad DU gjorde, vil gøre etc. Tag noget fra ogaven og udvid den. - Hvad kunne man også ha diskuteret i opgaven? Hvad vil også være relevant for praksis?

Anmeld

14. juni 2011

Aves.

LauraLW skriver:

Ja, og gerne hvad DU gjorde, vil gøre etc. Tag noget fra ogaven og udvid den. - Hvad kunne man også ha diskuteret i opgaven? Hvad vil også være relevant for praksis?

Synes jo bare jeg er kommet omkring...men nu læser jeg den og får min mor til at læse den igen og så kan det være der er noget der kommer til mig... tak for hjælpen..

Anmeld

14. juni 2011

Rikke, Liam & Linus

Skægt. Jeg har netop færdiggjort min 1.årsopgave. Har også skrevet om inklusion i børnehaver. Men det er jo kun 8 sider. Så vand ved siden af en bachelor

Nå, men har du overvejet at fortælle om nogle af de redskaber man kan bruge for at opnå inklusion? f.eks. LP-modellen? Måske du har set den i brug? Fungerer det eller ej.

Eller stiller du nogle ubesvarede spørgsmål i opgaven du kunne "svare" på?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.