Fjernsyn på værelset...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. juni 2011

Hansen97

Tin skriver:

Ingen af mine har, og vil aldrig få tv på værelset!! For det første fordi jeg ikke vil have en kæmpe el regning fra 5 kørende tv`er (udover dem i stue og køkken), for det 2. fordi vi ikke har råd til at anskaffe 5 tv´er.......men også pga brandfaren ved tv i børneværelset! Jeg har i familien oplevet 2 brande opstået pga tv i soveværelser. Man overraskes over alt det støv fra senge, bamser, legetøj, og alene fra leg i værelset, der kan forekomme. Det støv trænger ind i tv´ets elinstalationer og kan forårsage en brand der er MEGET giftig, og som sjælden opdages før det er forsent.

De 4 har fælles tv i en fælles opholdsstue de har, og 2 fælles computerer i samme stue. nr 5 på 15 år har egen bærbar, men den må ikke være tændt eller på værelset efter sengetid! I samme opholdsstue er opsat 3 røgalarmer og rummet ligger i god afstand til deres værelser.

Kender alt til brandfaren ved fjernsyn og bærbar da manden er brandmand. Fjernsynet bliver slukket på væggen så snart det ikke er i brug... Og de ser fjernsyn med døren åben...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2011

JustAnotherName

Ingen af mine har. Den yngste er 2 år. Den ældste bliver 4 år til september.

Vi har et lille rødt tv, som er beregnet til hende, men hun har ikke fået det endnu. Og det er heller ikke planen, at hun får det forløbig.

Jeg vil gerne vide, hvad det er for noget, mine børn ser!

Og NÅR ENGANG at hun får lov til at få fjernsyn oppe på sit eget værelse, så bliver det ikke med fri tv. Det bliver med DVD-afspiller, så hun kun ser de film som sættes på (igen, film som jeg ved hvad er for noget!)

Jeg har endnu ikke tænkt et bestemt tidspunkt for, hvornår hun får lov til, at få fjernsyn på sit eget værelse - hvilken alder hun skal have.
Det må jeg se på hen ad vejen, hvornår det en dag virker, som en OK idé.

Som det er lige nu, fungerer det fint, at film/TV, er noget der foregår i stuen.

De er jo ikke så gamle endnu heller.
Og de skal heller ikk sidde og glo alt for meget foran flimmerkassen

Anmeld

13. juni 2011

Tin

Profilbillede for Tin
Hansen97 skriver:

Kender alt til brandfaren ved fjernsyn og bærbar da manden er brandmand. Fjernsynet bliver slukket på væggen så snart det ikke er i brug... Og de ser fjernsyn med døren åben...

Ved bare hvor frygtelig en oplevelse det var, og jeg har dyb respekt for det, og ildebrand i det hele taget, så jeg vil ikke løbe den risiko, og synes egenlig heller ikke det er nødvendigt.

Ingen af dem har endnu ytret ønske om et tv, og når de ikke har været vantil det fra start af, så stor jeg heller ikke det vil blive et problem senere at undvære det, som sagt har vi et i både stue, køkken og deres fælles opholdsstue.

Anmeld

13. juni 2011

Ina33

Hansen97 skriver:

Ja hvor tidligt har jeres børn fået fjernsyn på værelset??

Når de har fået brug for det...

Min søn fik da han var 5 år, jeg tror det var det samme med min datter. De bruger det dog sjældent, men det er nu rart at have alligevel.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.