Jer der er skilsmissebørn eller jer...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.398 visninger
18 svar
0 synes godt om
13. juni 2011

Aves.

der lever i en sådan familie, hvordan gør I eller gjorde jeres fprældre, når der f.eks. er sommerfester, julekomsammen osv i børnehaver og skole...

Var og er det både med mor og far eller hver for sig...

Vi har førhen gjort det sammen, så skete der en en del der gjorde at det hele blev vendt på hovedet, men det hele kører meget roligt nu. Jeg er bestemt ikke fan af min x, men vi kan tale pænt sammen og samværet fungerer og nu tænker jeg at det måske er tid til igen at kunne tage til de der arrangementer sammen- hvad gør I, hvad er jeres erfaringer...er det overhoved bedst at mor og far begge er der?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2011

Sundahl88

Jeg har netop været igennem retssag osv med min x så ham er jeg bestemt heller ikke fan af og heller ikke hans familie.

Men jeg invitere ham med til de ting eller hans familie for min datters skyld.

Mit forhold til de mennesker skal ikke gå ud over min datter og jeg overlever nok de få timer man skal være sammen.

Anmeld

13. juni 2011

aya-zia

Eva. skriver:

der lever i en sådan familie, hvordan gør I eller gjorde jeres fprældre, når der f.eks. er sommerfester, julekomsammen osv i børnehaver og skole...

Vi har førhen gjort det sammen, så skete der en en del der gjorde at det hele blev vendt på hovedet, men det hele kører meget roligt nu. Jeg er bestemt ikke fan af min x, men vi kan tale pænt sammen og samværet fungerer og nu tænker jeg at det måske er tid til igen at kunne tage til de der arrangementer sammen- hvad gør I, hvad er jeres erfaringer...er det overhoved bedst at mor og far begge er der?

ved min den bette er det KUN mig der er med... hendes far må ik vise sig i børnehaven så det kommer helt af sig selv... men håber da at med tiden bliver han "voksen" sådan at vi vil ha ham med...

men nu var min datter f.eks. til danse opvisning i fredags og der kunne han godt være kommet med... men spurgte hende om vi skulle ringe til far og høre om han vil med, men hun sage nej tak mor... han bliver bare så sur over og se dig...  det gjorte faktisk ondt at hun viste det... for hun har bare SÅ ret...

Anmeld

13. juni 2011

Madam Blå

Jeg er skilsmissebarn.. Mine forældre kunne slet ikke sammen, så jeg var glad for at de ikke begge kom til arrangementerne. Synes det var lidt pinligt eller ubehageligt, hvis de begge var der, og jeg vidste hvor meget de kæmpede for at tale sammen og være høflige..

Men heldigvis gik der ikke længe før den ene part flyttede af landet, så slap jeg for det problem

Anmeld

13. juni 2011

Aves.

aya-zia skriver:

ved min den bette er det KUN mig der er med... hendes far må ik vise sig i børnehaven så det kommer helt af sig selv... men håber da at med tiden bliver han "voksen" sådan at vi vil ha ham med...

men nu var min datter f.eks. til danse opvisning i fredags og der kunne han godt være kommet med... men spurgte hende om vi skulle ringe til far og høre om han vil med, men hun sage nej tak mor... han bliver bare så sur over og se dig...  det gjorte faktisk ondt at hun viste det... for hun har bare SÅ ret...

Ok, jeg spørger så ikke drengene,..de skal ikke stå med et sådan valg...de er evigt loyale over for begge forældre og det skal de ikek komme i konflikt med..

Anmeld

13. juni 2011

Frøken J.

Eva. skriver:

Altså jeg er skilsmissebarn. Vi holder jul hvert andet år, altså 1 år hos min mor, 1 år hos min far. Og så holder vi før-jul hos den der ikke har juleaften. Det samme gælder nytåret. Da jeg var yngre mener jeg de skiftedes til at komme med til skoleting, men de var fx begge med til skolehjem samtaler. Vi er også samlet til store ting, så som konfirmationer, eller da jeg var på studenterkørsel - Der holdt vi det hos min far, og min mor kom forbi. Fødselsdage holder vi også hver for sig

Har aldrig synes det var noget problem i grunden, eller at jeg har manglet noget ved det var adskilt. Det er bare dobbelthygge! Det er kun hårdt for mig at være skilsmissebarn i julen, fordi der så er 2x juleaften, så er der min bonusmors forældres julefrokost, så er der to julefrokoster på min mors side fordi min mormor og morfar også er skilt, og det kan godt blive lidt for meget i længden  

Anmeld

13. juni 2011

Broch

jeg er selv skilsmissebarn, min forældre gjorde det at de tog en eller to dage hvor at det var mig og min mor og far og deres var jeg hjemme ved min far i 3 uger og ved min mor i 3 uger osv.. og det har jeg været rigtig glad for.

Anmeld

13. juni 2011

Broch

jeg er selv skilsmissebarn, min forældre gjorde det at de tog en eller to dage hvor at det var mig og min mor og far og deres var jeg hjemme ved min far i 3 uger og ved min mor i 3 uger osv.. og det har jeg været rigtig glad for.

Anmeld

13. juni 2011

aya-zia

Eva. skriver:

Ok, jeg spørger så ikke drengene,..de skal ikke stå med et sådan valg...de er evigt loyale over for begge forældre og det skal de ikek komme i konflikt med..

jeg spurgte hende fordi jeg ville give hende lov til at ringe og spørger om ham ik ville med... her hjemme har de altid selv fået lov til at inviter dem med de ville først og så har jeg så valgt dem jeg syntes mangler eller de har glemt hehe... hun ringede selv til sin farmor og spurgte og hun tog med... men hun viste også godt at hvis vi havde spurgt hendes far havde han sagt nej... han gider sle tik sådan noget... og så har han set sig sur på mig lige i øjeblikket... ved faktisk ik hvorfor

Anmeld

13. juni 2011

132319

Min ex og jeg laver indtil nu alt sammen. Vi holdte jul hos hans far denne gang og har aftalt at vi i år, skal holde det sammen kun os og børnene. Næste år skal jeg til min familie og året efter skal han til sin (hvilket jeg GRUER for, en jul uden mine børn ) og så igen sammen.

Vi holder fødselsdage sammen og jeg håber at det fortsætter sådan.

Jeg ved at det er naivt at tro at det kan fortsætte når en af os får en ny kæreste men den tid, den sorg 

Min mor og far kunne ikke tåle synet af hinanden så alt var delt op. To sommerferier, to fødselsdag, to juleaftener osv. Jeg hadede det og ønskede altid at kunne holde fødselsdag med begge 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.