Eva. skriver:
der lever i en sådan familie, hvordan gør I eller gjorde jeres fprældre, når der f.eks. er sommerfester, julekomsammen osv i børnehaver og skole...
Var og er det både med mor og far eller hver for sig...
Vi har førhen gjort det sammen, så skete der en en del der gjorde at det hele blev vendt på hovedet, men det hele kører meget roligt nu. Jeg er bestemt ikke fan af min x, men vi kan tale pænt sammen og samværet fungerer og nu tænker jeg at det måske er tid til igen at kunne tage til de der arrangementer sammen- hvad gør I, hvad er jeres erfaringer...er det overhoved bedst at mor og far begge er der?
Altså jeg er skilsmissebarn. Vi holder jul hvert andet år, altså 1 år hos min mor, 1 år hos min far. Og så holder vi før-jul hos den der ikke har juleaften. Det samme gælder nytåret. Da jeg var yngre mener jeg de skiftedes til at komme med til skoleting, men de var fx begge med til skolehjem samtaler. Vi er også samlet til store ting, så som konfirmationer, eller da jeg var på studenterkørsel - Der holdt vi det hos min far, og min mor kom forbi. Fødselsdage holder vi også hver for sig 
Har aldrig synes det var noget problem i grunden, eller at jeg har manglet noget ved det var adskilt. Det er bare dobbelthygge! Det er kun hårdt for mig at være skilsmissebarn i julen, fordi der så er 2x juleaften, så er der min bonusmors forældres julefrokost, så er der to julefrokoster på min mors side fordi min mormor og morfar også er skilt, og det kan godt blive lidt for meget i længden
Anmeld