Vægt under graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. juni 2011

Fenja09

I uge 18 vejede jeg mindre end da jeg blev gravid - er nu i uge 29 og har stadig intet taget på og vejer stadig mindre end før.

Men 2 kg lyder vist meget normalt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2011

Balinus

i uge 18 havde jeg ikke taget noget på - det begyndte jeg først med da der var 3 mdr. tilbage. Vi vægt var normal før graviditeten.

I dag 39+5 = 9½ kg, men en del af min muskler er forsvundet i løbet af de sidste mdr. :-(

Anmeld

18. juni 2011

Filippa & Liva

2 kg lyder helt normalt, søde!

Det er jo meget meget forskelligt hvor meget man tager på gennem graviditeten og som regel kommer alle de ekstra kg. lidt senere hen.

Anmeld

19. juni 2011

babyMark

Jeg er normalvægtig og er 17 + 2 og har taget 3 kg på. Min læge synes også gerne jeg må tage mere på - og jeg har ikke haft anoreksi. I min første graviditet var det omkring uge 20 og et par uger frem hvor jeg tog 4 kg på. Så det kan lige pludselig gå stærkt! Men hvordan har du det med at tage på nu? Så længe du gør dit bedste er det svært at forlange mere!

Anmeld

19. juni 2011

modesty

MyBigWish skriver:

Heej allesammen..

Hvor meget havde i taget på da i var i uge 18 ?

Jeg er 17+0 imorgen og jeg har kun taget omkring små 2 kg på siden jeg blev gravid, jeg er normalvægtig.. Min læge har været lidt efter mig og mener at jeg skal have taget på når jeg skal op til hende om 3 uger ...

Jeg er normalvægtig i uge 23+5. Jeg har taget 2,5 kilo på og min læge OG min jordemoder siger at det er super :-)

Anmeld

19. juni 2011

KamillaT

Kan huske det, men 4 eller 5 kg tror jeg. Spiste nærmest kun kage og slik, samt hvidt brød  Tog i alt 13 kg på & det tabte jeg igen med det samme efter fødslen næsten + plus ekstra. 

Anmeld

19. juni 2011

Fru Nielsen

Der havde jeg ikke taget noget på.... Er idag 31+4 og har taget 1½ kg på.....

Anmeld

19. juni 2011

Millesmammi

MyBigWish skriver:

Heej allesammen..

Hvor meget havde i taget på da i var i uge 18 ?

Jeg er 17+0 imorgen og jeg har kun taget omkring små 2 kg på siden jeg blev gravid, jeg er normalvægtig.. Min læge har været lidt efter mig og mener at jeg skal have taget på når jeg skal op til hende om 3 uger ...

jeg er 17+5 idag, jeg har taget 5 kg på

Anmeld

19. juni 2011

MyBigWish

babyMark skriver:

Jeg er normalvægtig og er 17 + 2 og har taget 3 kg på. Min læge synes også gerne jeg må tage mere på - og jeg har ikke haft anoreksi. I min første graviditet var det omkring uge 20 og et par uger frem hvor jeg tog 4 kg på. Så det kan lige pludselig gå stærkt! Men hvordan har du det med at tage på nu? Så længe du gør dit bedste er det svært at forlange mere!

Jeg har det okay med at tage på Det er selvfølgelig hårdt at se tallene siger på vægten, men det er jo noget man skal når man er gravid, så synes enlig jeg tager det pænt .. Og jeg ved jo at jeg altid kan tabe mig igen når jeg har født ..

Anmeld

19. juni 2011

Moms

Hej,

tillykke med maven

Jeg kan også godt forstå, at din læge er lidt ekstra opmærksom på dig, men du skal jo også have lov til at være helt normal i fred

Jeg er også normalvægtig - endog lidt i den lave ende af BMI. Jeg er 15+5 i dag og har ca. taget 1-1½ kg på.

MEN jeg vejer mig hver morgen, når jeg har tisset og det svinger MEGET. Fra i går til i dag var der et helt kg til forskel og det er ikke første gang det er sket.

Den vægt lægen noterede til 1. lægebesøg var helt hen i vejret, for det var 2½ kg over det som jeg vejede i gennemsnit ved mine egne morgenvejninger (en anden vægt (måleapparat) hos lægen selvfølgelig også).

Så tænk lige lidt over hvad der sammenlignes med i forhold til hvad du har taget på og ikke taget på.

Held og lykke

Moms

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.