Lidt af det hele, gik jeg over stregen? :/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juni 2011

Anonym trådstarter

MoriSverige skriver:

Måske du gik lidt over stregen. Men hvis det har været sådan i længere tid, forstår jeg dig egentligt godt.

Har det altså også lidt sådan, at hvis man ikke selv har kunnet opdrage sine børn ordentlig så skal man slet ikke blande sig i andres opdragelse (tænker her på din moster).

Det er noget der har varet længe, og er bare så træt af at føle mig lillebitte, når jeg egentlig gør et fantastisk arbejde med børne, er både kærlig sjov og hård i de rigtige mængder.

Og Ja, du har helt ret, hvis man ikke selv kan opdrage, skal man ikke komme med "gode" råd!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2011

SussieThyssen

Kære ven...man skal ikke bruge sit liv på mennesker, der gør en ked af det, nedgør en eller kun kan kritisere en, så man mister sit selvværd og selvrespekt, og så er det fløjtende ligegyldigt, om de er familie eller ej.
Hvis det var fru olsen og familie ved siden af, der behandlede dig på den måde, så havde du sparket dem ud af omgangskredsen for længe siden, ikke??

Mennesker er mennesker, og uanset hvem de er, så skal de behandle en med kærlighed, omsorg og respekt, og kan de ikke det, så må man inddele dem på hylder..de der er en nærmest rent følelsesmæssigt på øverste hylde i ens "livsskab" og så ellers derned ad indtil man når nederste hylde, der indeholder mennesker man ikke ønsker at have i sit liv.

Jeg har også måttet sortere mennesker fra i mit liv, som ellers burde være mig nær, netop fordi de var kød og blod, men du bliver nødt til at holde fast i, at men ikke selv vælger sin kødelige familie, kun vennerne og omgangskredsen, og når din egen kødelige familie behandler dig skidt..jamen så ud med dem og lav din egen med mennesker som sætter pris på dig, og som kan holde af dig og respektere dig.
Så får du et langt lykkeligere liv.

Kærligst
Sussie

Anmeld

14. juni 2011

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Kære ven...man skal ikke bruge sit liv på mennesker, der gør en ked af det, nedgør en eller kun kan kritisere en, så man mister sit selvværd og selvrespekt, og så er det fløjtende ligegyldigt, om de er familie eller ej.
Hvis det var fru olsen og familie ved siden af, der behandlede dig på den måde, så havde du sparket dem ud af omgangskredsen for længe siden, ikke??

Mennesker er mennesker, og uanset hvem de er, så skal de behandle en med kærlighed, omsorg og respekt, og kan de ikke det, så må man inddele dem på hylder..de der er en nærmest rent følelsesmæssigt på øverste hylde i ens "livsskab" og så ellers derned ad indtil man når nederste hylde, der indeholder mennesker man ikke ønsker at have i sit liv.

Jeg har også måttet sortere mennesker fra i mit liv, som ellers burde være mig nær, netop fordi de var kød og blod, men du bliver nødt til at holde fast i, at men ikke selv vælger sin kødelige familie, kun vennerne og omgangskredsen, og når din egen kødelige familie behandler dig skidt..jamen så ud med dem og lav din egen med mennesker som sætter pris på dig, og som kan holde af dig og respektere dig.
Så får du et langt lykkeligere liv.

Kærligst
Sussie

hvor er det smukt sagt

Men hvad gør man så, når man skal se dem til den næste ødselsdag/familiefest osv?

Anmeld

14. juni 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

hvor er det smukt sagt

Men hvad gør man så, når man skal se dem til den næste ødselsdag/familiefest osv?

Man begynder at melde afbud

Og siger mere og mere fra...folk vil undre sig ja...og blive gnavne..men det må man lige tage med.
Man kan også nøjes med at komme kortvarigt og så hurtigt tage hjem, fordi...(også finde på en eller anden undskyldning)

Men faktum er...at man trækker sig mere og mere væk og deltager mindre og mindre i ting hvor de pågældende mennesker er involveret.
Selvfølgelig kan man ikke komme uden om, at man..hvis der er visse dele af familien, man har det godt med, også vil opleve at møde den del, man ikke ønsker kontakt med, men så vil det blive så sjældent, at man godt lige kan leve med det..de par få gange om året..og så holder man sig så vidt muligt væk fra de pågældende mennesker imens det står på.

Anmeld

14. juni 2011

camilla28

AAAAHHH det lettede gjorde  det ik

en anelse over stregen men altså vis de virkelige er sådan  har hun måske brug for og høre det kontant så hun forstår at hun ikke skal sidder og jappe jappe jappe  og give dig en dårlig smag i munden

papbarn .... så er du jo også mor  for ham så skal din familie jo osse med ,... såde kan lære ham og kende ...

'haar du snakket med moster siden ??

Anmeld

14. juni 2011

Anonym trådstarter

camilla28 skriver:

en anelse over stregen men altså vis de virkelige er sådan  har hun måske brug for og høre det kontant så hun forstår at hun ikke skal sidder og jappe jappe jappe  og give dig en dårlig smag i munden

papbarn .... så er du jo også mor  for ham så skal din familie jo osse med ,... såde kan lære ham og kende ...

mintætte famile er også med til hans fødselsdag, men dem far out, kommer ikke med, da de ikke har eller kommer til at have noget rigtig forhold til ham. Så derfor føler jeg hverken jeg kan eller vil invitere dem. Men han bliver fejret lige så hyggeligt som sin søster

Anmeld

14. juni 2011

Anonym trådstarter

camilla28 skriver:

og ja det fjenede en stor sten fra mit hjerte at komme af med det

Anmeld

14. juni 2011

Miss T

NEJ, NEJ og ATTER NEJ du gik ikke over stregen, det undre mig derimod, at du kunne holde det i dig så længe.!

Det er mangel på respekt fra din families side, og hvis jeg stod i din situation, ville jeg klart fremlægge for dem, at hvis de fremadrettet kun kan komme med ukonstruktiv kritik, jamen så bliver der altså holdt fødselsdag uden dem osv. osv.

Du har dit liv og de har deres og du har taget nogle andre og mere relevante beslutninger i forhold til dem, og det SKAL de respektere, ellers må de på is!

Jeg havde aldrig selv fundet mig i det! Min mor kan også have hendes ideer, men det bliver manet til jorden, jeg gider det ikke! Det er ok, at komme med ideer, men lige frem at være nedværdigende og kontrollerende, det giver bare stik modsat effekt hos mig.

Og NEJ, jeg synes ikke at det er synd for børnene, som en anden der skriver, at det går udover dem. Det går udover dem, hvis ikke i finder ud af nogle retningslinjer, da de ellers godt kan blive forvirrede i den forstand at de høre dig sige et og mormor noget andet. Og hvis ikke de får mormor, eller onkler/tanter af se, er det nok for deres eget bedste.

Din familie må blive voksne og elske dig for den du er og det liv du har valgt, og så ellers lukke skuffen i dit nærværd!

Anmeld

14. juni 2011

Anonym trådstarter

Miss T skriver:

NEJ, NEJ og ATTER NEJ du gik ikke over stregen, det undre mig derimod, at du kunne holde det i dig så længe.!

Det er mangel på respekt fra din families side, og hvis jeg stod i din situation, ville jeg klart fremlægge for dem, at hvis de fremadrettet kun kan komme med ukonstruktiv kritik, jamen så bliver der altså holdt fødselsdag uden dem osv. osv.

Du har dit liv og de har deres og du har taget nogle andre og mere relevante beslutninger i forhold til dem, og det SKAL de respektere, ellers må de på is!

Jeg havde aldrig selv fundet mig i det! Min mor kan også have hendes ideer, men det bliver manet til jorden, jeg gider det ikke! Det er ok, at komme med ideer, men lige frem at være nedværdigende og kontrollerende, det giver bare stik modsat effekt hos mig.

Og NEJ, jeg synes ikke at det er synd for børnene, som en anden der skriver, at det går udover dem. Det går udover dem, hvis ikke i finder ud af nogle retningslinjer, da de ellers godt kan blive forvirrede i den forstand at de høre dig sige et og mormor noget andet. Og hvis ikke de får mormor, eller onkler/tanter af se, er det nok for deres eget bedste.

Din familie må blive voksne og elske dig for den du er og det liv du har valgt, og så ellers lukke skuffen i dit nærværd!

Tak, jeg ved heller ikke hvordan jeg har kunne holder det ud så længe, skal til noget fødselsdag hos en af dem på næste torsdag og har bestemt mig for at fyre tilbage igen, hvis de begynder på noget, der er helt rigtig hvad i alle siger herinde, jeg skal ikke finde mig i det længere.
Og hvis de så bliver sure, jamen så må de blive sure, det er ikke deres mening der tæller overhoved.

Anmeld

14. juni 2011

mulle7430

Anonym skriver:

Er så træt af min skide "hellige" familie !!!

Jeg får konstant af vide at de ikke synes jeg gør tingene rigtig og at sådan vil de ikke gøre.
Jeg har en dejlig lille pige på 10 mdr. som selv kan gå og gør det meste selv og det er nok fordi jeg er en stærk tilhænge af, at hun selv skal have lov at prøve først, hvis hun vil. Det synes min famile ikke, eller rettelse mini mor søskende, mormor og den side af familien.

De synes jeg lade hende gøre for meget selv og at det bare gør hende til et grisehoved, Hallllo hun er 10 mdr. det er okay at tabe ting og lege lidt med maden, dete r ikke ens betydene at hun bliver et svin når hun bliver større! Har også en pap barn, som de synes jeg er alt for streng overfor, underligt at drenge ELSKER mig, hvis jeg er sådan en led kælling som de siger.

De jeg skulle føde, luftede jeg tanken om kejser snit og blev straks gjort til nar, da det var en mærkelig måde at sætte et barn i verden og og det var ikke naturligt!
Det enten alligevel i Aks, så lytter nok ikke til dem næste gang.

Jeg luftede også tanken om et barn mere og så fik den da bare ikke for lidt
Du har ingen uddannelse og du får aldrig en osv osv.
Mig og min mand har lige brugt det sidste kondom for nogle dage siden og har aftalt ikke at købe nye, så op i røven med dem.

Desværre resulteret det i en grim diskussion, som nok var uundgåligt!
Jeg inviteret til min datter snarlige 1 års fødselsdag, som efter min mening virkelig skulle fejres, da dete r et milepunkt i hendes liv.
Så begyndte min morster at det kunne jeg ikke tillade mig, for det havde jeg aldrig gjort for mit papbarn, og så var jeg igen en dårlig mor, fordi jeg forskels behandlede mit papbarn til fordel for min datter!- Øh NEJ, hvorfor skal hun straffes for at være en del af min famile?, Jeg har altid hold fødselsdag for mit papbarn og inviteret dem som han kendte, jeg kan sgu da ikke invitere folk, som ikke rigtig kender ham og som han ikke kender, det skriger sgu da giv mig gaver. Men så fik den ikke for lidt fra min side, jeg sagde noget lignende.

Nu stopper du altså, jeg gider ikke hører mere på jeg er en dårlig mor, nå du har opdraget 2 forfærdelige børn, dene er i fængsel og den anen ligger på sofaen hele dagen.
Jeg har et job og har haft det i de sidste 5 år, jeg en kontor uddannelse, og en gymnasie uddanelse, hvad har de? de har ikke engang færdig gjort 9.
Du skal overhoved ikke belære mig om børneopdragelse, når det er tydeligt at din taktik ikke har virker på din egen børn.
Og hvis jeg er sådan en dårlig stemor, hvordan fanden kan det så være at drenge elsker mig og vi altid hygger sammen?
Hvis jeg har lyst til at holde en stor fødselsdag for min datter, så skal du fandme ikke sidder her og give mig dårlig samvittighed over for det, du er bare pisse misundelig at jeg har børn og mand der elsker mig og du sidder her helt alene,
- og så knaldet jeg røret på, i frygt for hvad jeg ellers kunne finde på at sige.

Jeg ved ikke rigtig hvad jeg ville med dette indlæg, måtte bare ud med det.
Gik jeg over stregen?, jeg var bare så træt af at blive nedgjort hele tiden for mine valg og gøre måder

det synes jeg ski er iorden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.